torsdag 7. mars 2013

Jippi!

 
Tusen takk for tilbakemeldinger etter forrige innlegg, både på bloggen og på mail! Den "nye livsstilen" går fortsatt veldig bra! Tror ikke jeg har noen revolusjonerende tips å komme med, men jeg har meldt meg inn i VG's vektklubb, og det gir så enormt mye motivasjon og ikke minst bevisstgjøring! Nå er det liksom ikke bare meg selv jeg "svikter" hvis jeg skulle gi opp, det føles som jeg har en avtale med en annen part! Jeg ser flere andre har meldt seg inn i vektklubben (blant annet Christine/hvit stil -hun har vært superflink!) og det gir resultater!
 
Jeg kan skrive mer om hvordan mitt "nye" kosthold er senere, hvis det er interesse for det!
 
 

 
Denne måneden er det sju år siden vi flyttet inn i nybygd hus. Da hadde vi valgt et lyst parkettgulv i bjørk, som vi var fornøyde med en stund! Men det var langt fra så "hardt" som vi hadde blitt fortalt, etter litt var gulvet fullt av riper og hakk, og noen steder kan det se ut som man har risset opp med en spiker. Og jeg tror ikke ungene kan få skylda for halvparten av merkene en gang.... Enda verre var det at gulvet ble mer og mer gult i fargen.. Vi har snakket om å slipe ned og lakke, og da jeg nevnte det for mannen en stund tilbake, svarte han at da kunne vi nok like gjerne legge nytt gulv, med tanke på pris og arbeidsmengde.
 
Supert tenkte jeg. Det ville ikke bli før om noen år, men jeg surfet med èn gang  etter hva slags gulv jeg kunne tenke meg. Det er  viktig med planlegging;) Så slo det meg.. Da kan vi jo male gulvene vi har så lenge, hvis de skal byttes uansett... Som sagt....
 
 
 
 
...SÅ GJORT!
 
Jeg er nå den lykkelige eier av hvitmalte gulv! I hvert fall i halve stua...:) Det ser nok sterilt ut på bildet, men nå er sofa og bilder på plass, og da ble det lunt med en gang. Jeg vet at det er "in" med mer farger nå, men for meg passer en hvit base supert, så pynter jeg heller opp med farger i møbler og interiøret ellers!
 
Veggene har også fått seg et strøk, og nå klargjøres neste del av stua til samme prosess! Så her kan jeg ikke sitte;)
 
 
 
 
ha en fin kveld!
 
 
Og hjertelig velkommen til nye følgere!
 
 
 

15 kommentarer:

My Dream sa...

steikji for noen fine gulv.... wohow... :) deiligt!!!
Du?? lykke til med vektklubben, jeg har meldt meg på grete rhoede... så får vi se :)

Ha en fin kveld.

Klems Diana.

Fjordheim sa...

Så flott dette ble.
Dere har vært skikkelig flinke :)
Ha ei herlig helg :)

Anonym sa...

Så fint det ble, Silje:) Kan jeg spørre hvilken maling du har brukt? Og hvor mange strøk? Drømmer om å gjøre det samme, men er usikker på om jeg tør(redd det ikke skal bli gjort ordentlig og begynne å flasse av og lignende, men det er vel bare å velge riktig maling, og ta "mange nok" strøk...). Kjempefint ble det iallefall hos deg!!
Jeg vil gjerne høre mer om livstilsendringen din, og også om kosthold o.l. Kanskje du gjennom det kan motivere oss andre litt og ;-)
Klem fra Marte

Unni sa...

Åh.. spennende. Gler me te å sjå resultatet ferdig møblert:-D

Ruths datter sa...

Beundrer deg som tar dette store malerarbeide på deg.Kanskje er det med på slankeeffekten. En rør jo på seg da.
klem

Livy sa...

Heisann!
Så utrolig flinke og effektive dere er Silje! Stua blir FANTASTISK fin!!

Så artig å lese at du også er i gang med en endring :-) Du og jeg gjør mye av det samme uten at vi egentlig vet om hverandre!! Jeg startet 13.02.13 og er nå 6 kg lettere og 7 cm smalere :-) Jeg vil gjerne lese mer om hvordan du gjør det!!

Ønsker deg og dine en strålende helg vennen! Stor klem

Lillan sa...

åhh så heldig du er som får hvite gulv!!! Jeg er en smule missunnelig... må nok vente et par år til jeg...:) Jeg også liker fortsatt hvitt og kommer nok uansett alltid til å aller best like hvitt som base...uavhengig av moter og hva som er in... interiørbildet er jo stadig i forandring.. så det beste er finne sin stil og hva man kan leve med i mange år. Har man hvit base har man et hav av valgmuligheter med møbler og detaljer. GLeder meg til å se mer bilder av dette!!! JA fortell mer om vektklubben og hva du spiser og hvor mye kcal som er det og det.... jeg er iallefall super interessert. stor vår klem fra Lillan:)

Fru Andersen sa...

Du er flink!

Superfint med hvit gulv, det har vi også og jeg blir aldri lei. Grei og enkel fonyelse som gir rommene et helt annet preg :-)

God helg!

Camillas Lantliv sa...

Hei Silje.

Nå var det lenge siden jeg kommenterte her, men du skal vete at jeg leser din blogg stadig:).

Så utrolig morsomt dette med hvite gulv, det er jo såå fint, gleder meg med deg.

Håper dere får en fin helg.

God klem fra Camilla

Anemones skafferi sa...

Ser ut til å bli veldig bra:)
Lykke til videre med livsstilsendringa.
Klem,Anette

Anonym sa...

Hei! Jeg har aldri kommentert bloggen din før, men kikka litt her inne i det siste, og har blitt veldig fasinert!! Du sprer om deg av energi, og så mye du får gjort, og så fint det blir!! Jeg har en 2. etasje med hvite gulv, og det er jeg stadig veldig fornøyd med!:) Lykke til! Håper du blir fornøyd!:) hilsen Karine:)

Anonym sa...

Superflinke deg som klarer å legge om livsstilen. Det er ikke lett, det vet jeg alt om. Lykke til. Klem Berit

Anonym sa...

Fortell gjerne om kostholdet ditt! Fantastisk fint med hvite gulv!

Anonym sa...

Hei.
Lykke til med hvite gulv. Jeg har i et rom og sliter med å holde det pent. vasker oftest med rent vann, men syns det blir matt. Livsstilsendring vil jeg gjerne høre om. Vektklubben, har den fokus på en type kosthold? Jeg har prøvd meg på dytt.no, men der er det veldig kalorifokusert, mens jeg liker å tenke litt lavkarbo. Liker fet fisk og avokado og dropper mel, pasta og ris.

Lina sa...

Nydelig! :) vil gjerne høyra meir om livsstilsendringa! :)

Fin søndag vidare <3