tirsdag 15. januar 2013

Januar

 
 
 
God tirsdagskveld:)
 
Jeg har vært så heldig å få noen gamle blomsterpotter av mamma. Denne er allerede en favoritt, den kommer fra Porsgrunn Porselen, og etter hva jeg har lest er den produsert mellom 1887 og 1911.
 
 
 
 
Ellers går dagene sin vante gang hos oss, og det er godt det også. Jeg har lyst til å gjøre litt forandringer hjemme, men vet ikke helt hva. Kanskje like greit, tiden fylles raskt opp med andre ting:) Samtidig er det jo spennende med nye prosjekter;)
 
 
 
 
 
ha en fin kveld!
 
 

13 kommentarer:

mette sa...

Så nydelig!

Anonym sa...

Koselig når solstrålende finner veien inn vinduene. Bare så synd at mine vinduer ikke har vært pusset siden i høst og derfor har begrenset utsikt/innsikt! Nydelig bilder som alltid. Hilsen Berit

Tonje Merethe sa...

Så nydelig potte! Nydelige bilder som alltid ;)

Moro med prosjekter ja, men det tar sin tid innimellom. Jeg fikk mange ideer etter kveldens "Tid for hjem", så om vi ender på å kjøpe huset har jeg noen høstprosjekter klare til kjærestemannen. hihi

Ha en god natt og flott onsdag.

Klem fra Tonje Merethe

Fjordheim sa...

Det var ei flott blomsterpotte
Så heldig du er.
Kjempeflott med orkide oppi.
Ha ei fortsatt flott uke :)

Caroline sa...

Så flott blomsterpotte,å spennende at den er såpass gammel!
Så koselig dere har det i stuen,elsker lysekronen over spisebordet:)
Her i huset har det lurt seg inn endel pasteller fra figgjo Flint og noen søte små primulaer;)
Ha en finfin dag!
Klem Caroline

Linda sa...

Såå fin blomsterpotte og en lekker orkidé :) Ha en fin kveld!
Linda

Lina sa...

Nydeleg blomsterpotte! Det er så kjekt å få fatt i slike gamle skattar! :)

Ønskjer deg og dine ei fin veke <3

Gårdsjenta sa...

Så flott blomsterpotte :) her er vi midt oppi nye prosjekter, slitsomt når det står på, gøy etterpå :) nå er jeg på det som er gøy, innredning ;)

Anonym sa...

Du har det så koselig silje;)Kjempe fin blomsterpotte. Men du,ett spm...de fine "hjerte bøylene" blomstene i vinduene dine,er det eføy? Hvordan klarer du å holde liv i de???

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!

Vakre bilder og vakkert hjem.Den potten var nydelig har ikke sett de før:)

Gøy med litt forandring.Her flyttes det stadig på møbler og pynteting.Er ikke så masse som skal til alltid:)

Nyt dagen og morgen dagen!

Klem Linda:)

Bestefars Tresko sa...

Hei Silje!
Har fulgt bloggen din lenge, syns du gjør det så utrulig fint rundt deg! Atmosfæren du viser gir meg ein skikkelig godfølelse!:)) håper du fortsetter å blogge lenge og mye! Eg og får alltid ein trang til fornying i heimen og innslag av farger når januarmåned er her og julepynten er rydda ut.

Ynskjer deg ein nydelig dag!!
Klem<3

Anonym sa...

Veldig fine bilder :) Liker barnas farger på dressene, til alt det hvite. Innbydende.

silje-sin sa...

Til anonym!

Ja, det er eføy! Den største har jeg hatt i mange måneder, og den holder seg kjempefin *bank i bordet* :) De andre to er nye, og får litt sollys på seg, og da er jeg redd de får spinn, det er det jeg sliter mest med på eføyene! Noe spesielt stell får de ihvertfall ikke, bare litt vann når jeg husker det:) Også er de med store blader mye enklere å holde liv i enn de med små!

Hilsen Silje.