søndag 6. januar 2013

En fin vinterdag!

 
I dag fikk vi endelig kommet oss ut i det fine vinterværet vi også! Vi dro en tur opp til hytta vår, hvor vi ikke har vært på en stund siden mannen min har revet ned gangen etter museinvasjonen. Det var helt nydelig å være der oppe igjen, selv om det var både rotete og frostrøyk inne.
 
 
 
 
 
Det rare er at med èn gang vi kommer opp dit setter ungene i gang med å tegne og leke. De er ikke alltid så flinke til det hjemme, her frister nok iPad og film mer.
 
 
 
 
 
Farmors gamle rist måtte frem, for vi tok i bruk vaffeljernet vi fikk av svigermor i innflytningsgave:)
 
 
 
 
 
Ferdinand hjalp til med vaffelstekingen, og så ble det saft og nystekte vafler rundt spisebordet.
 
 
 
Etterpå ble det ut på ski! Constanse var tilskuer, og bamsen er alltid med...
 
 
 
 
 
Lysløypa går på nedsiden av hytta vår, og i dag var det et yrende folkeliv her! Mange suste forbi på ski, og flere satt seg til og grillet pølser og koste seg! Oppi bakken ser dere den lille røde bua vår:)
 
 
Vi kom oss ikke avgårde før nærmere halv to i dag, men vi fikk 2,5 time der oppe, det var mildt så det gjorde ikke så mye at sola forsvant etterhvert.
 
 
 
 
Håper du har hatt en fin søndag!
 
 
 
 
 
 
Til dere andre som sliter med opplastning av bilder! Jeg fikk tips om å endre til html-kode når jeg skulle laste opp, det valget står på toppen av siden når du går inn på "nytt innlegg". Trykker man der kan man laste opp bilder på "gamlemåten":)
 
 
 
 
 
 
god ny uke!
 
 
 

13 kommentarer:

Gøril Vorland sa...

Så flotte bilder ! Nydelig stemning i bildene dine!!
Ser ut som dere har hatt en deilig søndag.

Her har det vært sofasøndag med 2 av 4 syke familiemedlemmer har det vært en herlig,rolig innedag.

Gøril

Lykke i mitt hjerterom sa...

Så flotte bilder!
Kan tenke meg dere har hatt en nydelig dag ute.
Her håper vi at det skal komme litt sne snart,sånn at vi får nyte noen vinterdager. Men ser dårlig ut.
Ha en fin kveld & en nydelig ny uke!
Klem Christina

Blåbærtua sa...

Så flotte bilder,kan tenke meg dere hadde ein fin dag der oppe,så herligt med snø og alt:)
Ønsker deg ei fin ny veke!
Klem fra Lillian

tronderlivetmitt sa...

Vet du, at nå måtte jeg gå gjennom bloggen din - for jeg lurte på om ikke du var henne med den hytteforvandlingen tidligere i år.. Og joda, het utrolig så flott den hytten ble. Jeg er imponert.. Flotte bilder!

Anonym sa...

Kjempe fine vinterbilder! Skjønner godt at dere koser dere når dere er på den lille hytta. Den ser jo kjempe fin ut!Ikke alltid det trenger å være så stort!

Therese sa...

Nydelige bilder av herlige barn og flotte ski og hytte liv bilder. Det liker jeg. Ønsker deg en flott uke mor. Vi snakkes vel snart. Klem

Anonym sa...

Så fine bilder. Lurer på hvor tallerkenhylla er fra, og om du vet fargekoden på den? Den var skikkelig lekker! :-)

Anonym sa...

Nydelige bilder, bloggen din er fortsatt favoritten min, gleder meg til å følge deg videre :)
Klem fra Bella

Anonym sa...

Den aller koseligste lesningen jeg gleder meg aller mest til: Bloggen din!! :)

Ha en fin uke :)

Hilsen Kristin

Anonym sa...

Så koselig! Ikke rart at dere trives i den røde stua! Og så praktisk at den ligger så nær hjemstedet deres. Ønsker dere mange flotte dager der oppe og en fin ny uke til deg og familien.
Hilsen Berit

Anonym sa...

Hei! Så koselig blogg du har :) kunne jeg spurt hvor du har fått tak i kjøkkenflisene du har på kjøkkenet ditt i huset ditt? :) har kikket lenge etter sånne! :) hilsen Ruth :)

stallnilsen sa...

Så koselig du hadde det på hytta rundt spisebordet, og bildene fra hytteturen var så fine, her fins det ikke ski føre i det hele tatt, bare grønne marker, undelig at vi som bord i nord skal få en grønn vinter.

Lisbeth :O)

Tulip sa...

Fine vinterbilder fra en sommerlig hytte:)
Har hatt problemer med innlasting av bilder selv, men prøvde å bruke google chrome istedetfor explorer, da gikk det fint.
Ha en fin uke!