søndag 25. november 2012

Nå er vi i gang!



I morgen er det fire uker til julaften! Og da er det lov til å starte med juleforberedelsene synes jeg! I dag har vi bakt pepperkaker, det er like koselig hvert år. Og det blir nok flere runder:)



Nå er gulvet fullt av mel, akkurat som det skal være! Og det får ligge litt til. Bestemor har tatt med seg de to store på kino, og det var herlig med en pust i bakken!


 
 
I neste uke skal jeg på venninnebesøk, arrangere barnebursdag, og senere familiebursdag, og huset skal pyntes til jul! Jeg skal også til tante Hilde på bakekveld, så det er mye å glede seg til!
 
 
 
 
 
ha en fin søndag!
 
 
 
 
..og til dere sure anonyme som klager på at jeg er for positiv eller at bloggen er for rosa, eller at jeg starter med jula for tidlig.. Dere trenger jo ikke lese bloggen min om dere ikke vil!
 
 
 
 

44 kommentarer:

Mona sa...

Jeg skal hvertfall ikke klage på bloggen din, synes den er fantastisk. De som bare klager kan gå å ta seg en bolle. Hilsen Mona

Mona sa...

Jeg skal hvertfall ikke klage på bloggen din, synes den er fantastisk. De som bare klager kan gå å ta seg en bolle. Hilsen Mona

Rigmor sa...

Bloggen din er kjempefin, Silje, tusen takk! Ha en koselig adventstid, gleder meg til å 'være med' :-)

Unni sa...

Så flotte bilder;-)
Alltid like koselig å lese nye innlegg fra de Silje.
Dumt med de negative kommentarene, det fortjener du ikke.

Clara {Clover and Violet} sa...

Your blog is beautiful and love reading!!

Hege og Øyvind <3 sa...

Så fint at du deler de sidene av deg som du vil dele. Deilig å sette seg ned, lese bloggen din, få noen tips. Positivitet. Ungene leker akkurat nå, middagen er i ovnen og jeg leser din blogg, mens jeg kjenner pepperkakelukta nesten er her hjemme også. Varm klem og hev deg over de som må mene noe om "din" blogg.

Blåbærtua sa...

Hei skjønne deg:)
Så koselig å sjå bildene dine på instagram og,kjekkt å starte med baking og kos for nå går det fort framover:)
Så kjedligt med slike sure folk som skriver negative kommentarer,så utruligt at folk kan være sån for det fortjener du ikkje,alle folk burde vite at ting er ikkje perfekt hos noken og kva tid ein pynter må jo være opp til kvar enkelt:)
Stå på,elsker bloggen din:)))

God klem fra Lillian

Anonym sa...

Det er slettes ikke dumt å starte tidlig med juleforberedelser! Og med tre barn trenger man virkelig litt god tid. De som klager er vel kanskje noen som er misunnelige på deg og din positivitet. Kanskje de rett og slett ikke strekker til og at tid til forberedelser blir valgt bort. Kanskje burde de velge tid med familien i steden for sure kommentarer til ei super jente/mamma som prioriterer kavalitetstid med sine. Stå på du Silje - jeg gleder meg til mange flotte juleforberedelesesinnlegg (oi, det ble langt) fra deg! God søndag til deg fra Berit (som også er anonym men koser meg med alle de positive bloggene)

Anette sa...

Superkoselig å lese bloggen din! Kanskje de negative er misunnelige? Så stå på liker det du skriver om veldig godt! :)

Anonym sa...

Hei Silje! Vi er alle forskjellige å liker ikke de samme tingene. Når du blogger må du vel bare finne deg i å få både ris og ros. Jeg kan ikke forstå at du får negative tilbakemeldinger, i såfall er det de som er sjalu på deg. Selv elsker jeg bloggen din å er ivrig tilhenger. Du må bare heve deg over disse kommentarene å ikke la det gå innpå deg.

Lina sa...

Heldigvis er me mange blide, positive jenter som (forhåpentligvis) veg opp for desse surmaga anonyme ;) Eg likar best med deg at du er deg sjølv, Silje ♥ stå på! :)) gleeeeder meg til å følgja deg og dine desse vekene fram mot jul ♥

Sommerhusliv sa...

Hvor ser det bare hyggeligt ud, man kan næsten dufte småkagerne.

Dejlige billeder som altid.

Ha´en dejlig uge

Knus Susi

stallnilsen sa...

Godt skrevet, Silje, skjønner ikke at folk kan legge inn sure kommetarer til dæ og så er de annonyme itillegg.

Bloggen din er kjempefin, og du pynter så koselig til jul, æ elsker og titte innom her.

Koselig om du titter innom mæ og.

Ha ei fin ny førjuls uke, og kos dæ med jule pyntinga di ilamme dine kjære.

Hilsen Lisbeth ;)

mkm sa...

kos dere med forberedelsene! :) -monakristin

tronderlivetmitt sa...

Koselig stemning i bildene dine. Flott blogg. Synd at noen må legge igjen negative kommentarer. De kan jo bare droppe å lese bloggen din, hvis de ikke liker det. (Vi andre leser jo heller ikke bil- og båtblader hvis det ikke intereserer oss...) Kos deg med pepperkakene dine, du, det er nå de smaker best.

marianfo sa...

Missunnelige er det de er !!! Stå på Silje. Har fulgt bloggen din i ihvertfall 3 år og får bare inspirasjon av å se den. Håper på mange innlegg fra deg nå i adventstida som snart kommer. KOSELIG:-))

Mvh Marianne fra Trondheim :-)

Anonym sa...

Er det mulig å klage på bloggen din?
Besteste bloggen <3
Hvorfor leser man blogger man ikke liker?
Jeg digger bloggen din!!
Og gleder meg til jul hos silje-sin ;)
Vitamininnsprøytning er du for meg, enda jeg ikke kjenner deg :)
Kos deg:)
Marianne E

Anonym sa...

Hei Silje , suuper blogg du har , dem som klage er bare full av massunnelse , så bry deg ikke om dem. Du har en kjempe fin blogg som gir meg mange gode ideer. Kos deg videre med bloggen og jule forberedelsene du.Hilsen Lisbeh i Trønderlag

i mitt lille rekkehus sa...

Du har bare en helt super blogg,blir så glad hver gang det er nytt innlegg herfra deg:-) Du er så flink til å finne på kjekke ting med barna dine. Stå på videre:-)

jordbærpiken sa...

Her har det vært jul i to uker allerede pga. julereportasje. :) Det var litt tidlig å pynte juletre i midten av november syns jeg, men regner med at julestemningen kommer snikende etterhvert.

Koselig med pepperkakebaking, det gleder jeg meg til vi skal også! Ha en god uke, kjære deg!

Fjordheim sa...

Helt enig med deg. Forstår ikke helt det at folk som ikke liker bloggene likevel leser de. Nesten så de ønsker seg noe å klage over.
Herlige pepperkakebilder. Her tror jeg ikke det blir mye baking i år. Men litt må jeg vel rekke. (kjøpte de første på julemesse i dag) Vi spiser lite småkaker så da er det nesten bedre å kjøpe litt har jeg funnet ut. Men jeg er glad i å bake, men da må jeg enten gi bort en hel haug eller kaste over nyttår. Klarer ikke å lage små deiger hehe.
Ønsker deg ei herlig førjulstid.
Kos deg å del så mye du orker med oss som gjerne vil se og høre om din førjulstid :)

Anonym sa...

Å så herlig juleinnlegg!!!
Supert at du har ordnet med mer plass så du kan fortsette bloggen - jeg må bare si at DAGEN ER IKKE DEN SAMME UTEN!!! Virkelig :))

Ha en heeerlig førjulstid - alle fem! Takk for at du deler med oss, Silje!

Stor klem, Kristin ;)

Camilla sa...

Noen har bare et fritidsproblem som dessverre går utover de som ikke fortjener det..:/ Jeg synes hvertfall du er kjempeflink Silje og du skal være stolt over det du har fått til. Du er en stor inspirasjon for mange og ikke minst meg selv:) Får mange gode tips fra deg, og med alle de herlige juleinnleggene gjør det bare at jeg gleder meg ekstra til jul! Stå på Silje! Klem fra meg <3

Anonym sa...

Du har en super blogg, og jeg får masse inspirasjon:-) De pepperkakene så nydelige ut!! BRA du hevder deg over negative kommentarer.. De er ikke verd å bry seg med i det hele tatt.
God uke, ønskes deg fra Maiken.

Christine C sa...

Det er jo bare en liten måned til jul, så for min del er det ikke for tidlig med julete innlegg - snarere tvert i mot...jeg blir bare glad og i stemning av å se innlegg som dine :-) Pepperkakene står for tur til uka hos oss. Blir nok mye mel på gulvet her også ;-)
Ha en fin søndagskveld.

Anonym sa...

TAKK for at du blogger, Silje! Du har den beste bloggen av de alle!!
God uke:)
Klem fra Marte :)

Ida sa...

Elsker bloggen din Silje - inspirerer meg!

Tusen takk for at du deler!

kos dere masse i desember, gleder meg til å følge dere! :)

Villa Anita sa...

Hei Silje. Synd at noen legger inn negative kommentarer til deg. Det har de ingen grunn til. Du har verdens fineste og koseligste blogg !!! :-) Jeg har også startet med juleforberedelsene. Og elsker å bake og pusle med ting og tang før jul. Må jo starte så tidlig skål man bli ferdig uten å stresse seg ihjel.... Som du har sagt tidlig også, så er det så mye annet som skjer i desember som man gjerne vil være med på av julekonserter, julemarkeder, teater, juleavslutninger... osv. Og da er det fint å ha gjort unna baking og pynting då man kan kose seg i desember og være med på slike ting. Så fortsett å blogge Silje og prøv å overse de negative. Jeg skjønner heller ikke hvorfor de gidder å lese bloggen hvis de ikke liker den... Og i alle fall å legge igjen kommentar da. Som sagt, jeg digger den og elsker å lese den :-) Ha en fin førjulstid !!! Klem fra Anita.

Anonym sa...

Prøv å hev deg over de negative tilbakemeldingene, du overøses av masse fine ord Silje. Opp med hodet og ps det er 5 uker til jul, så nå har du en ekstra uke å kose deg med før jul. Nyt den.

Anonym sa...

5 veker ? Niks set er 4 uker ...

Augustsnuppe sa...

For det første er jeg sååå glad du har kjøpt mer lagringsplass, ble nesten redd du skulle slutte å blogge. Finnner masse inspirasjon hos deg og liker bloggen din kjempegodt:)
Yvonne

Lillian sa...

Jeg elsker bloggen din, og henter masse inspirasjon.
Love it!

Stor klem fra Lillian.

Anonym sa...

Jeg syns du har en super blogg! Skikkelig feel good! Gleder meg alltid til å lese det du skriver og se de fine bildene. Stå på! Hilsen den glade anonyme Trine :)

Anne Dorte sa...

Hej Silje

Tak for en dejlig blog - jeg synes også at din tante Hilde bor skønt, kunne det måske lade sig gøre med nogle julebilleder fra hende også?

Jeg glæder mig til at følge dig i december:-)

Knus fra Anne Dorte

Rosehagen sa...

Kos deg med juleforberedelser og la oss få ta del i den;))
Leser og nyter;))

Klem fra Ann-M.

Rosehagen sa...

Kos deg med juleforberedelser og la oss få ta del i den;))
Leser og nyter;))

Klem fra Ann-M.

Anonym sa...

For meg er du vidunderlig inspirerende! :-)
Jeg tar alltid en titt innom bloggen din før en større husarbeidsøkt! ;-) Du er en av to blogger jeg følger, og jeg har fulgt deg i flere år :-)
Stå på, flotte du! :-)

Karin sa...

Hei Silje,jeg klager heller ikke.. og er det ikke typisk at de er anonyme..det kan gå ta seg en bolle ja.Og er det ikke fint at folk er positive da? Bloggen din er nydelig og lyser opp min hverdag iallefall. Regner med du har ups and downs som alle andre og det burde folk forstå. men du velger å være positiv. Fortsett som før å ikke bry deg, snart kommer en liten bamse til deg i posten.Har ikke glemt det.Klem fra Karin

Anonym sa...

Hei Silje! Bloggen din er uten tvil min favorittblogg, og det har den vært i mange år nå. Jeg er innom og sjekker hver dag for nye koselige bilder og god stemning- som jeg kan føle helt hit:) Gleder meg til desember og alle de fine bildene og innleggene jeg vet kommer. Tusen takk for at du fortsatt blogger, SIlje!:)

Cloudy sa...

Hello Silje,

what a wonderful blog. I really like it!!!

Best wishes
Cloudy

Linda sa...

Jeg blir alltid i godt humør av å titte innom hos deg! :) Jippija for at det er flere som så smått har begynt å tenke på jul!
Linda

Monica sa...

Hei !

Jeg leser bloggen din daglig, og vet at du er samfunnsengasjert.
Håper du kanskje kunne laget ett innlegg "for meg". Jeg og Christina Strandskogen har startet en innsamling for å bekjempe sult og lidelse i Afrika (for Røde Kors), og håper å få samlet inn minimum 5000,- før jul. Dette er ikke en konkurranse, eller noe som vil gagne oss.
Håper du vil hjelpe <3

Trykk på linken for å komme til innsamlingen: http://www.minaksjon.rodekors.no/sahel/innsamling.aspx?col=4-1259

Send gjerne linken videre.

Monica

Fredsliljen sa...

Glem de sure anonyme, de har alt for lite å bruke tiden sin på! Du har en herlig blogg, og det er en grunn for at du har så mange følgere og får så mange positive kommentarer! Og er det ikke bedre å se det gode i ting, og vise frem det som er bra - spre litt glede? :) En blogg om rot, mas og negative ting hadde vel ingen giddet å følge, ikke jeg iallfall ;) Stå på du, Silje! :)

Anonym sa...

Jeg elsker å lese bloggen din, og gleder meg til du skal pynte til jul! Det ser alltid så koselig ut! Har tatt ned julekassene fra loftet Jeg og! Ha en fin førejulstid! Hilsen Maria