onsdag 7. november 2012

Frost og duer



I dag har vi hatt vakkert vintervær hos oss. Ingen snø, men frost, rim og klarvær!






Fuglene får mat hver dag, og de sitter trofaste og venter. Noen ganger setter de seg på vindussprossene for å passe på at vi ikke glemmer dem:)




På mandag hadde jeg et lite hobbyverksted med ungene. Litt ambisiøst oppdaget jeg fort, siden jeg var litt sliten etter jobb og alene hjemme, og minstemor var mest opptatt av å helle perler utover gulvet..;) Vi fikk ihvertfall laget noen fine duer til å henge i vinduet! Ungene klippet og brettet selv, og var riktig så stolte. Og de pynter fint opp der de snurrer forsiktig rundt!
 

 
...og ikke kikk for nøye på vinduene våre, de har ikke blitt vasket på et halvt år:) Har et mål om å gjøre det før jul da:)
 
 
 
 
 
ønsker alle en fin torsdag!
 
 
 

10 kommentarer:

Bdicte sa...

Ja, vinteren er kommet for å bli her oppe i Tromsø i allefall. Men bare gleder meg til jul jeg nå, så vinteren er velkommen;)

Veldig søte fugler i vinduet! Det er helt greit i bli litt svett i luggen når alt skjer på en gang, hehe!

Klem
Benedicte

Magdalena sa...

nydelig innlegg :)

Jatte sa...

Herlig, så koselig å mate fuglene.. har handlet inn masse fuglemat her nå så nå skal fuglene få kosa seg i vinter :D

Ha en fin natt,
Klem Jatte:)

Mitt hjerte sa...

Så fint å ta med barna på fuglemating. Jeg hadde planer om å lage fuglemat med ungene i år, vi får se om vi rekker det før jul!? Du er så flink til å finne på kreative ting med barna dine! Nydelige fugler de har laget, skjønner de er stolte og krye ja:)
Her har det også vært kaldt i dag, men ingen snø foreløpig.
Det er fint når frosten er her og luften er klar!
Godnatt klem fra meg

Anonym sa...

Så koselig innlegg. Veldig fine de papirfuglene:) Koselig å pynte med noe som ungene laget. Du er veldig flink til å finne på ting du kan lage med ungene. Her mater vi også fuglene. Synes det er koselig å sitte å se ut på fuglene som flyr til og fra fuglebrettet. ønsker deg en god torsdag!

Anonym sa...

Så koselige bilder, og super søte var de, de fuglene :)
God torsdagskveld til deg, Silje med den beste bloggen ;-)
God klem, Marte :)

Lappedamen sa...

Blås i vindusvasken, duene er jo så flotte at ingen ser hvor skitne vinduene er. De er sikkert ikke så skitne heller....

Anonym sa...

Hei - du har verdens finaste blogg! Er innom flere ganger om dagen for å sjekke etter nye innlegg... *ler* Siden jeg restaurerer et gammelt hus for tiden, så er jeg nok litt over gjennomsnittet opptatt av interiør og gode tips....

Men ser du har pynta med masse granbar ute. Hvordan gjør du det ; setter du det i vann? Eller gjør du noe spes med granbaret? Har lyst å prøve....

HA EN FORTRYLLENDE KVELD

Henriette

Guttemamma sa...

Nydelig ute, selvom vi ønsker oss snø...!!
Koselig stund har dere nok hatt, kjenner meg igjen..setter i gang og kjenner at jeg er sliten. Men gode minner vettu,Silje, det får våre søte små! Du er flink mamma!!
Klem♥

Lina sa...

Hihi, herlig kvardagssituasjon ;) det er så kjekt at du likevel finn tida til å gjera slikt med ungane! ♥

Elskar pynten med greiner utanfor, må snart rydda opp litt i gamle sommarblomar og la vinteren få plass eg óg ;)

klem