onsdag 28. november 2012

Femårsfeiring!

 
I dag har vi hatt barnebursdag for fine Augusta som fyller fem!



Ti små venner samlet seg rundt bordet. I dag laget vi "butikk" på kjøkkenet, og alle barna fikk gullpenger ved tallerkenen sin. Så kom de for å kjøpe pølser og brus, og etterpå kaker og snop. (jeg har juksa litt, dekket bordet i dagslys for å ta bilder;)) Det var stor suksess, og maten gikk virkelig unna!







 
Sjokoladekake med marsipanlokk.


 
Godis mamma har kjøpt i Sverige.


 
Sugerør min snille svigerinne har kjøpt til oss.
 
 

Popcornbokser jeg fikk av søte tonerose da Constanse hadde bursdag!
 

 
Vi hadde skattejakt, noen husker kanskje jeg skrev om skattejakten vi hadde med vennene våre i høst. Jeg fikk tilsendt en prinsesseutgave den gangen også, og den brukte vi i dag! Stor stas, ungene løp ivrige rundt for å lete etter skatten, de måtte danse, synge sang, og til slutt fant de skatten (godteposer!) i et skap i stua. Stor suksess:)




 
 
Nå sover bursdagsjenta søtt, om to dager er den "ordentlige" bursdagen og til helga feirer vi igjen:) Og nå skal jeg finne frem eskene med julepynt også! Men det blir ikke i kveld tror jeg;)
 
 
 
 
 
ha en fin kveld!
 
 
 
 
Tusen takk for snille kommentarer i forrige innlegg! Dere er best! Og som et par skrev, de sure anonyme kan ta seg ei bolle;) Og jeg må presisere at de aller aller fleste anonyme er veldig hyggelige!
 
 
 
 

23 kommentarer:

Marte - Inni Min Hule sa...

Så flott det ser ut!
Må jo bli den perfekte bursdagen det der! Delikate bilder:-)

Hilsen Marte.

Min stil sa...

Åh, for ett hærlig innlegg. Nydelige oppdekking, virkelig en liten prinsesse verdig. Så utrolig flink du er, hun er nok veldig stolt av mamman sin tenker jeg.
Klæm Susanne

hobbyvimsa sa...

Så fint du har stelt til henne,måtte jo bare bli vellykket dette;)

Har samme sugerørene,og gleder meg til å pynte med de i julen:)

Nyt kvelden og morgen dagen!


Klem Linda

Tulip sa...

Tenker bursdagsbarnet og alle gjenstene har kost seg rundt dette hyggelige bordet. Skulle nesten ønske jeg var 5 år igjen!;)

Tonje Merethe sa...

Så herlig det ble. Du er kjempe flink, og eneste som klarer å faktisk kombinere rødt og rosa slik at det blir fint og delikat.

Hvor fant du ballongene? De hadde vært perfekte til Nathalias bursdag hvor fargene er rosa med hvite polkadotter.

Ha en fin kveld.
Klem fra Tonje Merethe

Heddas gode grunner sa...

Å, så fint du har ordnet i stand! Ei heldig bursdagsjente!! Lekkert -og veldig fristende! :) Lykke til med neste feiring også.
Håper du koser deg med julepynting nå :)
klem

Lina sa...

SÅ fint! :) kjempesøtt med rosa polkadotter på brusflaskene :) flinkaste Silje! Augusta er jamen heldig som har deg ♥

Jatte sa...

Så fint pyntet til bursdag, du er RÅ på slikt altså:)

Ha en fin kveld,
Klemmer♥

mette sa...

Guri, du imponerer som vanlig!

stallnilsen sa...

Som du må ha stått på for og bake og lage til et sont fint selskap, lykkelig 5 åring :)

Fine bilder.

Hilsen Lisbeth

Silvia sa...

Så fint, og så mye godt. Kunne du lagt ut oppskrift på marengs? Så lurer jeg på hvor du har kjøpt etasjefatet?
Mvh Silvia
Jeg vil gjerne følge deg på Instagram, men finner deg ikke der.

Anonym sa...

Da får jeg veie opp litt for de sure anonyme som kommenterer... ;-) Har lest bloggen din over lengre tid, og ja; jeg kan også tenke at du er veldig positiv og at du nesten er en "overkvinne"....men jeg ser på det som en stor inspirasjon!!! Det er en glede og fornøyelse å lese bloggen din :-)

Anonym sa...

Heldige jenta di, tipper hun hadde det helt supert. Du er stå flink til å ordne!

Kaja

Cloudy sa...

It looks fantastic and I am sure that it was a great birthday party! Why do you buy the candy in Sweden? Is it more delicious?

Best wishes
Cloudy

Caroline sa...

Kan tenke meg det var en flott bursdag:)
Så flinke dere er til å stelle istand til selskap:)
Kos dere med enda et selskap i helgen!
Klem Caroline

Mitt hjerte sa...

Så nydelig og søtt pyntet at! Kan se for meg ei skjønn tulle på 5 var storfornøyd i dag <3
I morgen blir det rosa fest hos oss også, tror jeg gleder meg like så mye som Felicia:)
Nå sover dere vel godt tenker jeg, flinke Silje du er enestående <3 God klem fra Merete

Hjem og Glede sa...

Skjønneste jentebesøk altså!
Helt nydelig!

Å nå gleder vi oss til helgen og pynting sant??

God klem
Camilla.

Anonym sa...

Hei.
Jeg vil også være med på å veie opp de kjipe anonyme tilbakemeldingene du får. :- ) Leser flere blogger - men det er ingen blogger som får meg i så godt humør som din gjør. Du har et fantastisk hjem, en nydelig familie - og gode ting kommer oftest til de som selv er gode, så det er kanskje ikke rart at du har fått alt dette?! :- D Og til de som synes det blir for positivt - jeg har faktisk sett at det kan ligge lego utover stuegolvet hos deg også ( Instagram.. ) og det gjer det hele enda mer ekte! :- )

Gleder meg til hvert innlegg - og ble glad når du kjøpte mer lagringsplass på bloggen!

Stor klem fra

Henriette

Anonym sa...

PS : glemte det eg EGENTLIG skulle spørre deg om...

Du har så fine flasker til saften. Hvordan flasker er dette? Tipper du har limt på det rosa båndet selv(?) men selve flasken - er det Coca Cola glass flasker?

Henriette

marianfo sa...

Såååå fint !! Skjønner ikke hvordan du har energi med 3 små barn og jobb til å ordne alt dette. Du står på... :-) likte godt den marsipankaka med "polkadots". Kjøpt ferdigfarget marsipan ? Lekre sugerør kjøpt i utlandia ? Mvh Marianne

Anonym sa...

Hei Silje, hvilken fantastisk blogg du har. Jeg kom over den litt tidligere i år, og nå er jeg hekta. Du har kjempe fine bilder og koslige hverdags historier. Det er ett fint lite avbrekk fra oslo hverdagen. Takk.

Tanita

Fru Andersen sa...

Digget butikkideen og det at de fikk gullpenger ved talerkenene sine :-)

Hurra for Augusta!

Anonym sa...

Hei Silje!
Så flott bursdagspyntet bord!
Min jente blir fem rett over nyttår, og i år (som i fjor) er du til stor inspirasjon i forkant :-)

Veldig god ide med butikk og gullpenger til barna.
Hilsen Elin