onsdag 21. november 2012

Bloggen min...

 
 
...er full! I dag var det tydeligvis ikke meningen at jeg skulle få skrive et innlegg:) Først hadde jeg problemer med å importere bildene jeg hadde tatt fra minnekortet, kun to kom over og de andre er borte. Og så, når jeg skal laste opp bilde, får jeg beskjed om at jeg har brukt opp lagringsplassen på bloggen. Jeg kan kjøpe ny, for noen dollar per måned. Det har jeg faktisk gjort en gang tidligere, dvs jeg trodde jeg skulle betale et engangsbeløp, men det har blitt trukket jevnt og trutt oppdaget jeg nylig.. Jeg er generelt skeptisk til slike ting, så jeg lurer på om noen av dere kan gi meg et godt råd om hva jeg burde gjøre? Kanskje det er trygt å kjøpe mer lagringsplass? Frister ikke stort å starte ny blogg heller!
 
 
 
 
På forhånd tusen takk om noen kan hjelpe:)
 
 
 
Bildet lå i webalbumet, og er fra Augusta sitt rom i juletid.
 
 
 

30 kommentarer:

Tonje Merethe sa...

Ikke moro når alt går i stå.
Jeg sleit med min for 1års tid siden, og da kjøpte jeg mer lagringsplass. Det går jo da på picasa album, mail (g-mail) og bloggen..
Om det er den beste løsningen vet jeg ikke.

Jeg har ingen kunnskaper om hvordan det er å f.eks gå over til wordpress.

Håper du finner ut av dette.
God natt.
Klem fra Tonje Merethe

beatehemsborg sa...

Æsj, så kjedelig. Har hørt flere som har kjøpt mer plass, men har ikke erfaring med det selv.... Men hvis du har blitt trukket jevn og trutt, er det jo rart at du plutselig må betale mer...

Selv krymper jeg bildene mine masse før jeg legger de på bloggen. På den måten får jeg jo lagt ut maaange flere bilder før bloggen blir"full" (forhåpentligvis)

Håper du finner ut av det!

Klem

Anonym sa...

Å nei, å nei og nei!
Du må få mere plass, og nå rett før desember å greier...
Kanskje Jorid med Noepåhjertet vet noe, eller Christie med Hvitstil, noen må jo vite noe...

Jeg vet iallefall at DU ikke kan slutte å blogge! :-)
Du gir meg livslyst!
TUSEN TAKK!!! :-)

Varme hilsner fra Marte

Anonym sa...

Hei Silje!

Håper du finner ut av det og fortsetter denne fantastiske, inspirerende bloggen! Vil bare få takke deg for den!

Klem Kristin.

Mona sa...

Hei!
Akkurat dette sliter jeg med også, og jeg er jo ingen datanerd, så jeg forsto ingenting av det jeg skulle gjøre...
Det endte med at jeg slettet bilder på Picasa album, som jeg ikke trengte der (bilder jeg ikke har blogget om, og egentlig ikke ante lå der...)
Så jeg reddet meg litt mer plass pga det, denne gangen...Men trenger også tips...
Håper vi finner ut av det!!
God natt!
Klem Mona

Med kjæleik til livet sa...

heia - eg har også opplevd dette - og byttet blogg...
som vart full med ein gang.
Grunnen var da eg fikk nytt kamera, vart bilda så mye større og tar meir plass.
eg har bet. litt - eingangs sum, og så har eg forandra stille på kamera

lykke til - du har ein fine blogg ;)

smil - monika

Livets små øyeblikk sa...

Hei Silje:)

Har du prøvd å bruke "ekstern" opplaster, som f.eks. Photobucket? Vet at det er flere som gjør dette.

Jeg har også kjøpt ekstern lagringsplass, tror faktisk det var etter tips på bloggen din:) Men jeg har fått spørsmål hver gang det må betales på nytt og må bekrefte for at betalingen kan verifiseres.

Lykke til i alle fall, håper det ordner seg for selv om jeg har vært ganske stille følger hos deg noen år så liker jeg så godt innleggene dine:)
Fin kveld til deg
klem:)

Anonym sa...

For en koselig blogg å lese:) Du er veldig flink, Silje. Får masse inspirasjon av å lese bloggen din. Håper det ordner seg for deg. Ha en fin kveld:)

Gamlestogo sa...

Hei hei :-)
Ser vi er flere som sliter med dette problemet! Bloggen min er full den også, og jeg får ikke lagt inn noen flere bilder :-(
Derfor tokk jeg sjansen og oppgraderte kontoen min til 25GB i dag! Har tenkt på det lenge...siden jeg har hatt problemer med å laste inn store bilder en stund nå. Derfor begynte jeg (desverre litt for sent) å legge inn "mindre" bilder, det holdt en stund, men i kveld var det alså slutt. Etter å ha tenkt litt frem og tilbake tokk jeg alså det "store skrittet" og kjøpte meg mer lagringsplass nå i kveld. Å gå inn å slette gamle eller ubrukte bilder i picasa ble bare rot så det droppet jeg fort..
Blir trukket 2-3 dollar i mnd for den nye lagringsplassen. Tenker at dette er greit. Regner med at dette er ganske sikkert...i forhold til betaling og alt slikt...tror ikke det er så mye tull med google, og hvis jeg ikke ønsker mer lagring var det enkelt å slutte å betale.
Håper ting ordner seg for deg!!

Og du..... den senga er nyyydelig!!! Ønsker meg sååå en slik til barnerommet :-)

Ha en god kveld!
Ingrid :-)

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei!
Nydelig seng! Gjenbruk er ikke så dumt, og jeg bruker ofte "gamle" bilder! Laster ikke opp direkte fra Picasa, for å unngå at det blir for stort format. Har begynt å skalere ned til 800 pixler, det sparer mye plass. Men jeg kommer nok dit at jerv må betale, til slutt.

Klem Cathrine :-)

Tina sa...

Hei. Akkurat det fikk jeg beskjed om nå og. Huska at du hadde skrevet om det en gang tidligere og søkte opp bloggen din. Litt skeptisk nå kjenner jeg..
Måtte plutselig skifte språket på menyen i bloggen igår, og selv om jeg har skiftet til norsk så står det på dansk... Logger meg ut av hele greia og håper det ikke er noe virus!

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!

Jeg har kjøpt mer plass betalte ikke så mye for det:)

Nyt morgen dagen!

Klem Linda;)

hobbyvimsa sa...

Bloggen min har også vært på Dansk de siste dagene:)Kanskje det er noe muffens her???

Klem Linda:)

Tindrande Auge sa...

Jeg har samme problemet, den var plutselig på engelsk og når jeg skiftet over til norsk, var det dansk i stedenfor..... Irriterenes....

Tindrande Auge sa...

Så kjedelig at en plutselig må begynne å betale for bloggen... Dette visste jeg ikke :(... Lurer virkelig på hva jeg selv skal gjøre når jeg kommer i samme situasjon... Slutte å blogge? Er jo veldig kjedelig med tanke på alt arbeidet som allerede er lakt ned...
Håper du finner en fin løsning, du har en utrolig inspirerende blogg ;)
Klemmer fra Nina

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Jeg har kjøpt mer lagringsplass for en del måneder siden, og jeg betalte bare en engangs sum ( husker ikke hvor mye)
Ser det er flere som har fåt nytt språk på bloggen, min var ppå norsk men er nå på engelsk :(
Er det noe muffins tro ???

Håper du får gjort noe så du får lagt inn flere bilder :)))

Klem heidi

Hespe sa...

Jeg kjøper også ekstra lagringsplass, men betaler bare $5,00 i året for 20GB lagringsplass - holder til mitt bruk :)

Fortsatt fin uke til deg!

Klem Hildegunn

tronderlivetmitt sa...

INTERESSANT !!. "Noe" må ha skjedd på bloggene våre - samtidig. Først ble språket engelsk. Jeg oppdager at flere bloggere har fått samme problem samtidig. Så fikk jeg beskjed om at det var fullt (Jeg har to blogger ) - nå ser jeg at flere andre også har fått den meldingen.. dette kan ikke være riktig.. Jeg har riktignok fått endret språket til dansk ( det står "norsk").. Jeg kjøper ikke mer plass før jeg finner ut hva som skjer.. Jeg synes dette er RART.. Ha en fin dag videre.

Anette sa...

Hei, jeg har også fått endret språket plutselig. Først var det på engelsk, jeg prøvde å rette det til norsk men det går bare på dansk. Jeg tror det er noe feil her siden det er slik på mangen blogger. Håper du finner ut av det.

Mitt hjerte sa...

Språket på innstillingene mine har også blitt endret til Dansk og mobil appen min for blogger fungerer ikke iheletatt? Jeg har trodd at det er noe galt med telefonen min men siden såå mange har oppdaget endringer/ feil må det være noe feil på blogger?

Mitt Kreative Krypinn sa...

God morgen!

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med mere plass, men jeg håper virkelig det ordner seg.

Jeg lurer også på hva som har skjedd når det gjelder språket på bloggen, min ble plutselig engelsk og når jeg forandret det til norsk, ble det dansk.
Jeg tenkte å prøve å velge dansk for å se om det da ble norsk, men dansk er ikke et alternativ!!?
Håper alt retter seg igjen.

Ønsker alle en strålende dag!
Klem Marit

Véronique Victorien sa...

trop mignon
Véro

Sommerhusliv sa...

Hej

Jeg havde problemer med min for ca et års tid siden og købte mere plads, kan ikke huske hvad jeg gav.

Samtiddig oprettede jeg en medforfatter ( min mand) på min blog, for så for man dobbelt plads gratis og skalere mine billeder ned i 800 pixles.

Ved ikke om der er noget lusk med det du skriver, for jeg syntes det lyder underligt man skal betale hver måned, når man bare kan betale en enkelt gang.

I Picasa popper der en rubik op hvor der står, om jeg vil opgradere eller fortsætte, når jeg skal overføre billederne til webalbummet, så klikker jeg bare fortsæt og det gør jeg hvergang.

Min blog skriver også at den er Norsk, selvom den er dansk, så det virker så underligt...

Kan du ikke kontakte Google for at høre om der er svindel med i det ?

Håber det løser sig, for jeg elsker din blog.

Knus Susi

Fru Andersen sa...

Hei Silje!
Det er google som opererer med ulike lagringsgrenser og summer for disse dersom man bruker opp den gratis plassen som alle får via blogspot. Jeg har også måttet kjøpe mer plass tidligere, og må nok gjøre det igjen nå snart da den lagringsplassen jeg har kjøpt varer ca ett år. Det er ikke store summene det er snakk om, ca 2 dollar pr mnd, og da får du beholde bilder og lagringsplass uten noe krøll. Det er nok ikke noe muffens med dette, bare en av mange måter google tjener penger på. Tror også du kan velge å betale et engangsbeløp for lagringsplass om du ønsker det. Du kan lese mer på google sine info-sider :-)

Håper du finner ut av det og fortsetter med bloggen, liker den så godt!

Ha en fin dag videre !

Anonym sa...

Håper at det ikke blir slutt på blogginga! Det er en veldig fin, inspirerende og innholdsrik blogg! Ragnhild

Linn sa...

Heihei, Silje! :)
Jeg leser og følger med på bloggen din titt og ofte, synes den er så hyggelig og gir meg så god stemning.

Jeg har hatt det samme problemet som deg, og etter mye sletting på picasa bestemte jeg meg for å bytte blogg. Dette var litt fordi jeg ville starte "på nytt" også. Men hvis du ikke har lyst til det så har jeg en mulighet til deg. Hvis du lager deg en ny wordpress-blogg så kan du trykke på noe som heter "import" og da kan du basicly importere hele den gamle bloggen din med bilder og kommentarer og alt over til den "nye". Jeg vet iallefall om flere som har gjort det, og det funka for de. Du kan jo alltids prøve å se. Wordpress er litt forvirrende i starten, men blir bedre etterhvert.

Hilsen Linn.

Rustic Vintage Country sa...

I'm not sure if you've already been told this but if you sign up to Google+ you get bags of free space as long as you upload to them. Also, go through your Picasa Web Albums where your current photos are stored as you may have endless double and triple pictures stored. I had to do this recently as I was getting the same message and discovered google+. I went through the picasa web albums where blogger photos are stored and was amazed at how much junk was in there and cleared quite a lot....BUT be careful if you delete photos you know are on your blog posts you will delete them from your blog but if you have 2 or 3 copies of the same photo it won't make any difference. I hope that makes sense and if you need any more advice please contact me, my email is top right on my blog. Suzy x

Anne sa...

Hei Silje! Jeg har ikke peiling på blogging, men håper i hvertfall at det ordner seg, for liker bloggen din veldig godt! Du balanserer det så fint, du viser fint interiør og søte barn, og samtidig litt helt normalt hverdagsrot og at du, som de fleste andre travle småbarnsmødre, kan ty til Toromuffins :-) Den eplekaka di blitt en favoritt her! Nydelig og superenkel :-) gleder meg til å se julen kommer til deg :-)

Bitteliten sa...

Jeg har hørt at dette er noe nytt fra blogg og blogspot sin side. Fra Oktober endret de lagringsplasen på Google+ til 1 GB eller var det MB.. Uansett så undersøkte jeg ettersom jeg også fikk melding om at bloggen var full da jeg prøvde å laste opp bilder.. Meen jeg har hørt at dersom du forminsker bildene dine til max 800 x 800 pixler, så er de gratis.. Vet ikke om det er tillfelle, men da jeg gjorde det med mine bilder, fikk jeg lastet de opp på bloggen.. (slettet også litt bilder for å få litt plass å gå på). Alternativt er å kjøpe domene og web hotell og flytte bloggen over.. Jeg har domene - og tilgang på webhotell, men har ikke lagt den over enn så lenge.. It sucks uansett!!!

Lykke til og håper dette hjalp!!

Komadyret sa...

Samme problemet hos meg, jeg bruker picasa når jeg redigerer bilder men finner aldeles ikke ut hvordan jeg endrer står på bildene.......,,du kan legge bildene dine i Flickr og da legge bildene på bloggen uten problemer ( er daogså lettere å legge bilder på ravelry igjennom Flickr. Betalte du for mer plass nå? Var d enkelt??