onsdag 31. oktober 2012

Vinterbord

 
God onsdag!
 
 
Først av alt må jeg takke så veldig mye for alle de koselige ordene i forrige innlegg, dere er gull verdt! Jeg har (igjen) vært inne på tanken å kutte ut bloggingen, men ordene dere skriver motiverer meg til å fortsette!
 
 
 
 
I dag har huset vårt nok en gang vært fullt av lekende barn og skravlete mammaer. Vi savner alle de lange lunsjene med venninna mi og sønnene hennes, og i dag fikk vi endelig til et treff!




Bordet ble vinterlig med innslag fra naturen -i ekte plast:)




Disse kongene er ekte da:)



På menyen sto horn med ost og skinke, muffins og pepperkaker.
 
 
Nå skal jeg pynte halloweenmuffins, ungene er bedt på fest hos nabogutten:) Bare tre små, pizza, muffins og en liten ringe-på-runde i gata. Tror det blir en fin halloweenfeiring!
 
 
 
 
 
ha en fin kveld!
 

21 kommentarer:

Helenes Interiør sa...

Nydelig :)

*Smukke Ting* sa...

Wonderful!!! So lovely decoration!!!

Greetings, Birgit

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Koselig bord ♥
Og de hornene var veldig fristende :)

Renate :) sa...

Koselig bord:) Håper ikke du slutter å blogge, får så mye ideer fra deg:) Jeg er også glad i tradisjoner! Selvom det går noen dager uten innlegg, så gjør det ingenting:):) Ha en fin tid frem mot Jul, snart kan vi pynte:)

Tindrande Auge sa...

♥ du imponerer som vanlig med de flotte bordene dine♥
Såå lekkert!
Koselig at de små samles og går, vi har ikke hatt noen halloween kledde på døren i kveld- enda. Men det er nok mest pga været..det pøser ned :/

Håper du får en fin kveld!
Happy halloween☻

Klemmer fra Nina

Landlig Liv sa...

Så nydelig et bord! Inspirerende å lese bloggen din, så håper du fortsetter, trenger jo ikke å blogge hver dag ;)
God Halloween til dere også :)

KLem Elin

Anonym sa...

Hei Silje. NEI!!!!!! Du MÅ ikke slutte å blogge! Jeg elsker bloggen din, og sånn som i går, når du viste gamle innlegg, så synes jeg det er like stas som nye. Gjør ingen ting om det går noen dager eller uker for den saks skyld mellom hver gang du poster ett nytt innlegg. Håper dere har hatt en fin ettermiddag:)

Klem fra Kjersti Berg

mirjamsdrøm sa...

Nydelig bord!!
Du er bare full av inspirasjon du :)
Høres ut som en fin dag, og kvelden er visst også koselig!
Nyt dagen ;)
Klem Mirjam

sharon's shabby creations sa...

Wonderfull pictures!! I love the wooden animals on your table!!

Hugs Sharon

Tina sa...

Ikke ofte jeg kommenterer her på bloggen, SÅ mye enklere å trykke "liker" på instagram :)

Skjønner at bloggmotivasjonen går i bølgedaler innimellom, jeg er selv inne i en tørke...

Jeg bare må si en ting jeg har tenkt på noen ganger når du skriver at du føler du blogger om det samme, at det ikke er noe nytt, fordi du liker tradisjoner osv.. -og vet du hva? Jeg tror det er akkurat derfor bloggen din er så populær, fordi tradisjoner blir ivaretatt og det du legger ut er en barndomsdrøm for så mange mange! Du skriver at du må rydde i alle dine julemagasiner. Jeg føler jeg ikke trenger å kjøpe magasiner fordi det er så mange gode blogger som legger ut fin julestemning, spesielt din!

Nydelig pynta vinterbord, du gleda meg med vinterbordinspirasjon i fjor, og du gleder meg med vinterbordinspirasjon i år. Om det er likt service, kvist eller dekorasjon, 'I dont care', for akkurat NÅ har du gitt meg en god følelse når jeg fikk kikke på bloggen din :)

Forresten så må jeg alltid vise dine bilder når jeg er hos bestemor (hun har ikke internett eller mobil) og hun gleder seg spesielt over hagebildene dine.

Håper du fortsetter med bloggingen, med både baking, hverdag, klær, hage, borddekking og interiør, så lenge du finner gleden i det.

Lykke til videre og god førjul!

Bloggklemmer fra Tina

Anonym sa...

Huff, fikk nesten litt vondt i magen jeg nå..for jeg håååper nemlig ikke at du slutter å blogge! Jeg er så glad i bloggen din, min absolutte favoritt! Og jeg elsker hverdagsinnleggene dine:)

Lina sa...

SÅ veldig enig med Tina over her! Som eg skulle sagt det sjølv ;) det er på kornet! Iallefall er det derfor eg elskar bloggen din så høgt! Håpar verkeleg du finn tida og lysten til å holda ut. ♥ og du må meir enn gjerne re-posta eldre innlegg osv! Eg synst det er kjekt uansett, eg. Det har eg no sagt før ;)

Nydeleg bord!! elska den lenka med kongler/bar, Heilt nydeleg!

stor klem til beste Silje ♥

Hanne Mette sa...

Så koselig du hadde gjort det Silje.
Også elsket jeg juleinnlegget ditt under her. Fikk skikkelig julestemning av det. Bare 1 mnd igjen til vi begynner for alvor nå!
Klem fra Hanne Mette

Anonym sa...

Nydelig, nydelig, nydelig :-)
Hvor er plastpynten kjøpt?
~ OG tilslutt, enig med alle andre, håper du fortsetter å blogge, du har den nydeligste bloggen!!
Klem fra Maiken.

Anonym sa...

Jeg kom over bloggen din ved en tilfeldighet for 1-2 år siden, og falt helt for den. Jeg er på ingen måte en bloggleser. Jeg er fryktelig kresen på blogger, og finner svært sjeldent noe jeg liker å lese.
Men din blogg har noe eget ved seg som gjør at jeg leser den, noe som gir en god stemning og en positivitet. Du klarer å trekke fram de små koselige høydepunktene i hverdagen og man sitter igjen med en god følelse etter å lest den.

Jeg har sett tidligere at noen har klaget på at du ikke viser nok rot, og for lite av det som er negativt i hverdagen. Men alle vet jo at hverdagen er fylt av både positive og negative ting,alle har klesvask og rot til tider. Men hva man velger å fokusere på har mye å si.
Og det er jo noe av det som gjør bloggen din unik. Den er positiv. Du klarer på en enkel, fin og jordnær måte, å trekke fram det som er positivt og koselig i hverdagen, de små øyeblikkene. Og det er det ikke mange som klarer verken i eller utenfor blogging. Klaging derimot er det nok folk som er gode på her i livet.
Altså føler du for å legge ved bilde av et skittentøyberg, masse oppvask, eller klage litt, så mener jeg ikke at du ikke skal kunne gjøre det hvis du har lyst til det. Men jeg mener at du trenger ikke det for å ha en bra blogg, for det er den allerede. Den er veldig bra.

Om du fortsetter å blogge eller ikke er selvfølgelig helt opp til deg. Finner du glede i det, og det gir deg noe igjen så fortsett, føler du deg sliten å lei av hele greiene og at tiden ikke strekker til, så ta en pause eller hva du måtte føle for.
Jeg håper selvfølgelig at du fortsatt har en glede i det, for jeg synes det er veldig koselig å lese og se bilder av forskjellige aktiviteter du gjør med barna(det gir inspirasjon)alt fra baking hobby, lage fuglemat, turer osv, de små øyeblikkene, tradisjoner, dine flotte bord, og dekorasjon rundt om i huset, bursdagsfeiringer, bilder av rom, juleforberedelser, ja det meste egentlig. Trenger du inspirasjon så er det bare å bla bakover i bloggen din.
Og for ikke å glemme alle de flotte bildene dine. Du er utrolig dyktig til å ta bilder og får fram en stemning på bildene dine.

Anonym sa...

Miss Perfect mum,is still going strong.

Elin sa...

Nei nei du kan ikke slutte å blogge, du har den fineste bloggen jeg vet om!
Er inne å leser hver dag, får så mye inspirasjon fra deg!

Men hvor har du fått tak dem flotte "bambiene"???

Kem fra Elin

Lykke i Jordbærveien 4 sa...

Kjempe koselig med rådyrene:)
Gleder meg til julen nå <3
God helg:)
mari

Min stil sa...

Så flott du har pyntet det bodet da.Nydelig!
Klæm Susanne

ross: stitch designer sa...

bellissimo!
ciao
ross

Anonym sa...

Hyyl. ikke slutt å blogg! Jeg elsker bloggen din og er helt avhengig. Hilsen en dame som trenger å år andre son får gjort det jeg "hadde tenkt". Jeg kommer igang når jeg ser hva du får til! kan jeg forresten spørre hvordan det er med rengjøring av hvite Hagemøbler? Fort skitten? (litt ut av sesong da men....). Hilsen en frue i Trondheim :)