søndag 21. oktober 2012

Prikkete lunsj!


I dag har vi en deilig hjemmesøndag! Absolutt ingenting planlagt. Vi har lekt litt med lego, spilt spill, sett på film, bakt rundstykker og mann og barn har vært ute og ordnet klart til vinteren.



Vi har også fått skjært ut ansikt på gresskaret vi kjøpte for noen dager siden. Nå står det på verandaen og skal få tent lys i seg til kvelden. Jeg må ut å handle noen nye blomster til å ha ute, da de jeg kjøpte tidligere i høst har avgått med døden... Ikke så rart kanskje, når de får minimalt med stell!


 
Dager som i dag virker laaange, og dem er det ikke for mange av... Ungene begynte å snakke om alt de ville gjøre før jul ved frokosten i dag, og lista var lang. Tror vi må planlegge godt i år, for det er så mye vi vil rekke! Tenk om man kunne hatt fri fra jobb hele desember;)


 
Etter en stund ute kunne jeg rope inn familien til en prikkete lunsj. Augusta og jeg bakte rundstykker, og jeg la noen i en prikkete green gate-form jeg har fått fra Sverdrup gave og interiør. Ved siden av rundstykkene serverte vi eggerøre, skinke og syltetøy. Det enkle er ofte det beste;)
 


Formene kommer i 2-pakning, og neste gang skal jeg lage kanelboller i den store. Det blir vel et dekorativt innslag på kakebordet:) Eller lage f.eks urterundstykker i, og sette på bordet når man serverer suppe eller en gryterett.






Etter maten fikk ungene kakao med mini-marshmallows.
 
 
 
 
Og enda er det noen timer igjen av dagen, til å gjøre akkurat det vi vil. Normalt liker jeg ikke søndager så godt, men i dag koser jeg med skikkelig! Kanskje det er spaoppholdet som har fått meg til å slappe av, vi hadde det helt nydelig! Håper du har hatt en fin helg!
 
 
 
 
 
ha en koselig søndagskveld!




11 kommentarer:

Rosehagen sa...

Hei;)
Deilig med en "lang" søndag;)
Så fint med de prikkete koppene etc;) Får litt julefornemmelse! Vi har feiret min bursdag høyt til fjells, med nattefost og nysnø;)) Og litt juleplanlegging(julemesser og gaver) på meg;))
Kos deg på søndagskvelden;)

Klem fra Ann-M.

Fru Mosbron sa...

Så koselig dekket bord:))

Ble egentlig litt sånn småsulten nå..

Charlotte

Anonym sa...

Så herlig med sånne søndager:-) Og så koselig dekket bord!! Har du lyst til å dele oppskriften på rundstykkene? De ser sååååå gode ut! Ha en fin søndagskvelden:-) klem fra fast leser i Østerdalen

Pink lady sa...

Så koselig dekket bord!! Likte godt rundstykkene i formen! ;)

Ønsker deg en fin søndagskveld!

Klem

Anonym sa...

Det høyrest ut som ein HERLEG søndag! Og, ja, kjempegod ide med rundstykker i slik form! Det vil jammen eg også prøve. Takk for tipset!

Tonje Merethe sa...

Høres ut som en koselig søndag, en slik typisk kosesøndag.

Her hadde vi en rolig kosemorgen før Nathalia reiste til farfar og jeg reiste til Skien for å se på at mannen fikset bilen min (og lekte litt assistent).
Nå er det litt kakao, fyr i ovnen, tvaksjonen på tv og strikketøyet. Koselig.

Ønsker deg en fortsatt fin kveld og flott ny uke!
Klem fra Tonje Merethe

ps. lampa ble veldig fin

Hanne sa...

Det hørtes ut som en fantastisk deilig dag du! :) Her er det også mye snakk om julen, og jeg gleder meg til å fylle dagene med alle små forberedelser før jul :)

Fantastisk deilig med spa helg! Det burde de fleste unne seg av og til :)
Ha en fin søndag videre:)

Klem fra Heistad

Hegeslilleboble sa...

Så herlig og koselig dekket familebord! Nydelig!

Tindrande Auge sa...

Deilig med slike dager også! vi hadde oss en slik dag i går, Deilig!
og de rundstykkene så bare dritgode ut!
Håper dere får en flott og slapp søndag videre! klemmer fra Nina

Janet sa...

Alt ser fantastisk herlig ut!

rosaroseblogg sa...

så flink du er til å gjøre innleggene stemningsfulle! Koselig blogg og nydelig hos deg <3 klem fra Lisbeth