onsdag 10. oktober 2012

Hallo venn


I kveld kikket jeg gjennom noen bilder på pc'en, fra akkurat ett år tilbake.. Da var Constanse bare et halvt år, og de to eldste så også så mye mindre ut.. Ett år virker så lenge, men går samtidig altfor fort!
 
 I oktober i fjor ba ungene inn noen venner på Halloween-fest, og det var stor suksess. Uskyldig moro, og ingen skumle masker. Planen var å be inn noen små venner i år også, men siden Ferdinand er bedt i Hallo venn (en "snillere" utgave av Halloween)-bursdag til en av de små gjestene vi skulle be, blir det nok en nissefest i stedet, litt senere da:)
 
Jeg synes halloween er ok, og det ser ut til at det er kommet for å bli:) Men aller mest vil jeg slå et slag for julebukkene! Det er trist om den tradisjonen skal forsvinne, jeg husker så godt hvor stas det var da man var liten! I fjor hadde vi heldigvis noen skjønne små på døra i romjula, etter mange år uten. Hvordan er det der du bor, kommer det både skumle barn i oktober og de litt snillere i jula?
 
 
 
 
 
ønsker deg en fin oktoberdag!



9 kommentarer:

Tonje Merethe sa...

Takk for at du har åpnet Halloween innleggene. Har tittet på bildene mine maaange ganger, men jobbet hardt med å ikke lage et tips og triks innlegg. Da kan jeg også lage innlegg med bilder fra i fjor.

Jeg tenker som deg, Halloween har kommet for å bli. Da får en bare gjøre det beste ut av dette, og skape nye og koselige tradisjoner. Ba i fjor inn bestevenninna mi med hennes to barn til pizza og lek før de trasket rundt på feltet. Blir samme i år, bare vi tar det hos dem (der er vi kjent). Jeg drasser bare med meg min eske med halloweenpynt.

Har hatt det slik med en koselig sammenkomst hos mamma i mange år, så blir nok en sammenkomst der også. Da blir det hovedfokuset, og ikke dette med gotteri (søskna mine på 11 og 13år har de siste årene brydd seg katta om denne godterunda).

God bedring til Constanse, håper formen hennes er bedre.
Nydelig og søt ny header forresten.
God natt!
Klem fra Tonje Merethe

Tonje Merethe sa...

Ble feil den siste der ang header. Hadde en annen blogg i bakgrunnen imens jeg skrev til deg. Headeren din er fin den altså, trodde bare du plutselig hadde en rosa en.. *flau*

Anonym sa...

Hej!

En fråga bara, du har en jättefin cremefärgad servis (tallrikar) från Wedgewood med underbara sirliga mönster. Vad heter den servisen???

Tack annars för en jättefin blogg! Här hittar man en massa inspiration! Ser fram emot dina julinlägg!!

Hanne Mette sa...

Ja Halloween har kommet for å bli og jeg synes igrunnen det er ganske koselig. Det er i alle fall gøy å se at ungene koser seg så masse, og de aller aller fleste som banker på døra her er bare søte. :)
Kjempefin fest du hadde stelt i stand i fjor Silje.
Klem

heidi sa...

Flott blogg du har!!! Kom over den nå i kveld. Mye inspirasjon, og så fiiine bilder. Kommer igjen

Mitt hjerte sa...

Så snilt og flott du hadde gjort det ifjor:)

Syntes ikke noe om Halloween da min eldste datter var baby og var midt i baderunden da det banket på døren...etterhvert som jeg fikk åpnet døren, fikk jeg meg en stor forskrekkelse da det var knuste egg og eggeskal rennende nedover døren og inngangspartiet:(
Nå har jeg vent meg mer til denne tradisjonen og synes det har blitt ganske så morsomt!
Det blir jo litt sånn som man gjør det til selv og oppdrar barna våre;)
I år er Madelene bortbedd på Halloween fest hos noen venner og Emilia og venninna skal arrangere fest for sine venner:)
Midt i blinken for meg som liker å stelle istand, pynte og bake;)

Her vi bor er det masse barn , store og små så vi får vel hamstre litt snaks i skapet til de går runden sin;)

Julbukk er det dessverre lite av, men jeg skulle gjerne ønsket de velkommen tilbake:)

Forresten: hva har d brukt for å få til det spindelvevet på lampa di?

Fin og godhelg til deg og dine, skjønne Silje

Monica sa...

Til Halloween i fjor skar jeg ut Gresskar og pakket klar godteposer til barna. Ingen kom! Til tross for at vi året før hadde køtilstander på utsiden. Og den gang hadde vi ikke en peanøtt i godtekrukka engang. Karma ?

Men Julebukkene har jeg alltid forberedt meg til, selv om det er få som kommer ned gata vår. Det er jo sååå koselig med de søte små som synger så fint de bare kan. Augusta og Ferdinand er mer enn velkomne hit i romjula med andre ord :-)

Anonym sa...

Hi, all the time i used to check ωeblοg posts here in the
earlу hourѕ in the daуlight, because i enјoу to gaіn knowledge of
mоre anԁ moгe.

Here is mу wеblog :: ipad repair pj

Anonym sa...

If уοu wаnt to grow your know-how just κeep viѕіting thіs web site and be updated wіth thе mоst
recent news pοѕted herе.


Feel free tο surf to my wеblοg; ipadrepairbangsar.xanga.com