tirsdag 11. september 2012

Jenterom: lyskilder og ny rye


Når høsten smyger seg på er det koselig å tenne lys igjen, både levende og de med ledning:) Augusta har flere søte lyskilder på rommet sitt, blant annet disse skjønne englene hun vant hos Elin for en stund siden. Det er Elin som har designet dem (og som selger dem)!



Jentene har fått hver sin kaninlampe av mormoren sin, de gir et varmt og akkurat passe lys som kan stå på når de har lagt seg. En fin taklampe mangler derimot på jenterommet, jeg synes det er vanskelig å finne en fin en (og ikke altfor dyr).




Kjempeuklart bilde, tiden hvor man kan ta bilder blir bare kortere og kortere for hver dag som går.
 
Under senga kan dere se et hvitt dukkehus. Pappa lagde det til meg da jeg var liten. Det har like tapeter som vi hadde i barndomshjemmet mitt, så det er koselige minner. Pappa lagde også en liten låve til meg, en komfyr med lys i stekeovnen til søstra mi, og vi hadde hver vår lekestue i hagen hjemme. Det var i tiden før han begynte som skrotnisse på heltid:)
 
 


Vi var i Gøteborg forrige helg, og da fant jeg denne fine rya fra Nyblom Kollèn til under halv pris. Den er rosa på den ene siden, og hvit på den andre. Super på et rosa jenterom:) Jeg kjøpte også en rye jeg skal ha på kjøkkenet til jul.



I dag fikk jeg lønning, og tusenlappene har allerede fått vinger. Kjøleskapet er fylt opp, og både ungene og jeg trengte nye sko. Ferdinand har slitt ut tre par joggesko i sommer:)
 
 
 
 
 
ønsker deg en fin kveld!

10 kommentarer:

Dronninghuset sa...

hei,

dette var så koselige bilder og hyggelig lys er det også du viser.
vet du hvor man kjøper slike kaninlamper....? har et barnebarn og tenker det hadde vært trivelig for henne...

hilsen TOVE

Anonym sa...

Så hyggelig å lese innlegg fra deg så ofte igjen:) fine bilder og hyggelig tekst:) hilsen fra MS.

Kine sa...

Koselig jenterom :)

Jeg så faktisk disse prinsesselysene på en liten interiørbutikk i byen i dag, de er såå søte.
Synd jeg ikke har jente altså, eller...i grunn synd de ikke har gutteversjon av dem ;)

Geli sa...

Hej Silje-Sin, your photos are so dreamy and sweet. I love them! Best wishes, Geli

Tonje Merethe sa...

Så nydelige bilder fra barnerommet.
Nathalia har en nydelig lampe på sitt rom som hadde passet fint hos Augusta. Rosa lampe som gir søte blomster på veggene. Jeg feilbestilte i vinter, så har en ekstra i eske. (kan ta bilde imorgen og tagge på instagram). Kjøpt på ellos.no, men så ingen der nå..

Ønsker deg en fin kveld.
Klem fra Tonje Merethe

am design sa...

Hei!
Så nydelig jenterom!!!
Lysslyngen til Elin er kjempefin. Og jeg selger de i butikken min!!!

Neste lørdag skal jeg endelig få tatt meg en tur til denne "skrotpappan" din!!!;))) Gleder meg så, og kan nesten ikke vente!!!
Blir spennende og gå på skattejakt der!!!
Ha en fin onsdag!

Klem fra Anne-Marit

Silje & Karl Terje sa...

Hei!
Ville bare si for en kjempefin blogg du har!! :)
Jeg begynte å følge deg i november 2010, da jeg og samboeren min akkurat hadde studert et halvt år i australia, og reiste rundt i asia i tiden før jul. Jeg hadde både hjemlengsel og lengtet etter julen, som det "jule-mennesket" jeg er!:) I mangel på julestemning i asia, var det dagens høydepunkt å lese bloggen din! Koseligere julehus har jeg aldri sett!:)
Gleder meg allerede til jul her på bloggen din!! :)
Klem fra Silje :)

Therese sa...

Hei hei Silje mor.

Så mange flotte bilder. Og eplekaken så kjempe god ut. Håper alt er bra med dere alle sammen. God kveld til deg.

Klem Therese.

Lynetmor sa...

Hei, så fine lamper :-)

Véronique Victorien sa...

j'adore la lampe lapin ou la trouver ?
votre blog est superbe
Véro