tirsdag 28. august 2012

Hyttehelg


I helga som var fikk vi endelig vært på hytta igjen! Vi var der faktisk under et døgn, da det var mye annet som skjedde også, men det er jo fordelen med at den er så nære. Og det er jammen herlig å komme seg vekk litt, et pusterom i hverdagen rett og slett!


 
Søndagsmorgenen tok vi det helt med ro. Siden det bare er et soverom i hytta, sover mannen og jeg på sovesofa i stua. I løpet av natta hadde alle vært våkne, og det ble litt plassbytte også:) Derfor våknet jeg med de to jentene mine ved siden av meg. Vi satt på en film, og de fikk lov til å spise frokost i senga.



Utsikten vi våknet til. Og det eneste man kan høre er fuglekvitter.


 
Da klokka var ti var alle fem påkledd og klare for tur. Det hadde aldri skjedd hvis vi var hjemme, vi er nemlig fryktelig treige i helgene. Men på hytta er det jo bare å gå rett ut døra så er man i skogen.




En rar sopp.



Og en kjekk krabat. Vi så sikkert hundre små frosker også, til ungenes store glede.




 
Litt niste (les: potetløv, brus og sjokolade) og en pust i bakken.





Runden vi gikk er lysløype om vinteren, og i denne bakken akte vi i vinter. Det kan du se bilder fra her.






Lille frøken ullhår var også med. Og alle var enige om at vi hadde hatt en fin tur:)
 
 
 
 
Jeg må være verdens verste bloggvenn for tida. Ikke at jeg har vært så fryktelig flink før. Det kan gå dager mellom hver gang jeg åpner pc'en, og da skriver jeg et kjapt innlegg og klapper den sammen igjen. Jeg rekker ikke svare på hverken spørsmål eller mailer. Beklager så mye, men jeg har bare ikke kapasitet akkurat nå. Håper dere forstår at det ikke er fordi jeg ikke er interessert, jeg setter stor pris på at noen leser bloggen min og de fine ordene dere skriver!
 
 
 
 
 
 
ha en fortsatt fin uke!
 
 
 
I morgen er det onsdag og fridag. Kanskje vi sees igjen da?:)

20 kommentarer:

salige lavendel sa...

Så deilig dette stedet ser ut, godt å ha et pusterom i hverdagene!! Forresten et herlig gresshoppebilde =)

Janet sa...

Åh, der så det virkelig deilig ut. Syns å kjenne en herlig frisk luft bare ved å se på bildene dine.

Hjem og Glede sa...

Å dette var et herlig innlegg Silje!
Koselig dere har det!
Vakkre bilder.
Ha en vakker uke!

Klem Camilla.

KinesKlode sa...

Deilig for små og store med et lite avbrekk! :) Dere er heldige! Stor klem

am design sa...

Hei på deg! Så nydelig plass dere har! Og et paradis rett på utsiden av hyttedøra!!
Forstår godt at dere koser dere der!
Vi har hytte på Gautefall, men får brukt den veldig lite nå som både jeg og mannen min driver hver vår butikk!! Men hytta går ingen plass, den står der og venter på oss til neste ang vi har tid til et lite avbrekk!! Ha en fin og travel uke! Klem fra Anne-Marit :))

am design sa...

Hei på deg! Så nydelig plass dere har! Og et paradis rett på utsiden av hyttedøra!!
Forstår godt at dere koser dere der!
Vi har hytte på Gautefall, men får brukt den veldig lite nå som både jeg og mannen min driver hver vår butikk!! Men hytta går ingen plass, den står der og venter på oss til neste ang vi har tid til et lite avbrekk!! Ha en fin og travel uke! Klem fra Anne-Marit :))

Maria Hornes sa...

Så koselig innlegg, Siljemor:) Gleder meg masse til å få besøke den skjønne hytta deres!

christine sa...

Masse supre bilder fra hytteturen. Det ser ut som en drøm. Kan tenke meg at dere koste dere skikkelig i helga.

Anonym sa...

Så flott! Dere har en nydelig plass og hytte! Ønsker deg fortsatt fin uke, og håper du har hatt en fin fridag :-) Fra Maiken.

Taubanevegen sa...

Stemningsfullt innlegg i både ord og bilder! :) Og så var det rosa sengetøyet skjønt, og den lille mintgrønne lysestaken var bare helt supersøt! :)

Aia

Mitt hjerte sa...

Skjønner dere koser dere når dere er på hytta:) Masse flotte bilder av skjønne barn og nydelige naturbilder!
Ha en fin dag, klem fra meg

IngridsBlogg.no sa...

Wow, lekker plass! Skulle gjerne hatt ei slik hytte et sted :)

Julia sa...

Jeg gleder meg sånn til jul jeg, koser meg med alle de gamle jule-innleggene dine ( for 8. gang sikkert, blir aldri lei :) )

Rosehagen sa...

Så deilig å ha et slikt "pustested".
Vi har hytte på fjellet med enkel standard og det er virkelig et rekreasjonssted;)


God helg fra Hundhamaren;)

Carina sa...

Så deilig å lese at du er like menneskelig som oss andre, Silje ;-) Synes selv det skjedde noe fra å være tobarnsmor til trebarnsmor når det gjelder hva man rekker å prioritere. Og den mildeste årstiden, som visst også heter sommer, er jo mer inspirerende å bruke til uteaktiviteter enn til å ordne inne ;-) Vi ses på Instagram!

Klem fra carinafh

Frk.Fryds Hverdagsgleder sa...

Nydelige Bilder :) Så herlig å kunne ta en tur på hytta :)

Kos dere videre i helgen :)

Maret sa...

Hytteliv er og blir koseligt, og her har du ein drøm av ein plass...
Her kan både små og store koble av frå kvardagsmaset..
Nyt hyttelivet..

FruLykke sa...

Ååå paradis :)

Jeg drømmer også om å ha et sted å trekke oss unna hus og hjem.
Finne ro og tilbringe tiden med mann og barn. :)

Klem Annie

Anonym sa...

Nydelig plass å flotte bilder Silje :o)) Det er nesten sånn at en kan føle stemningen ja.Kjempekoslig å se :o) Ønsker deg og dine en trivelig uke.Klm fra Solveig

Kine sa...

Åhh for en idyll :D
Ser fantastisk ut :D