fredag 6. juli 2012

Roseblomstring


I ettermiddag begynte det å blåse ute, det er vel uværet som er på vei! Hagen er full av roser nå, og i stedet for at de skal stå å bli ødelagt i regneværet, plukket Augusta og jeg mange, og la dem i en skål. Nå kan vi ha glede av dem inne mens regnet plasker mot vinduene!




Det begynner å bli litt mer frodig i hagen vår, til min store glede! Ikke til mannens dessverre, han mumler for seg selv mens han klipper plenen... Er jo busker og trær nesten overalt:) Det er mye mer jeg vil gjøre i hagen, men det får vi ta etterhvert!



Til du som spurte, paviljongen vår er fra Jysk. Vet ikke helt om jeg vil anbefale den men... Den er fin, men holdt jammen ikke lenge... Den har knekt flere steder, og taket er nesten ødelagt. Man får vel hva man betaler for kanskje. Enn så lenge blir den stående, men vi har andre planer på sikt!







Nå er pizzaen spist opp, de store barna skal snart i seng, og så blir det film&godis!




god helg!

11 kommentarer:

Lene sa...

Flotte sommerbilder:-)

Anonym sa...

tusen takk for svaret om paviljongen :) vi har nok også andre planer på sikt, men det blir ikke i år - så da tar jeg en tur til Jysk :) ha en fin sommer i din koselige hage :)

Caroline sa...

Roser er bare såååå nydelige blomster!!!
Så lurt å plukke dem inn når det ventes uvær,så får en hvertfall nyte dem:)
Mange roser som blomstrer hos deg nå,jeg venter spent på endel enda:)
Ha en super helg!
Klem Caroline

KinesKlode sa...

Lurt å ta rosende inn! I dette været får dere mye mer glede av dem der... Du verden, så stor constanse har blitt! :)

Ha en fin helg!

små gleder sa...

Herlig! Nydelig hage dere har! God helg! :)

Aga sa...

Das sieht so schön aus:Gruss aus Polen

Jatte sa...

Nydelige roser! Dere har flott hage, drømmer om en hage med busker og trær jeg også.. vi har ikke så stor hage da, men neste år skal det plantes :)

Nyt helgen, med eller uten sol!
Sommerklem fra Jatte♥

Sidsel sa...

jeg kjøper paviljong på jysk (1200 på tilbud) og den varer kun to sesonger (selv om vi tar den inn om vinteren) ....
Har snakket med flere som bor på Vestlandet, og de sier at paviljonger sjeldent varer lengere i våre ustabile værforhold ....
Kjekt å ha roser å kunne ta inn - og jo mere vi klipper, jo flere roser blir det .....
God helg

Fru Lyserød sa...

Så fine roser og sommer billeder.
God aften til dig

Anonym sa...

Hei Silje!
Alltid hyggelig å følge med på bloggen din :) Jeg lurte på en ting, de hvite stolene du har på hytta, vet du hva de heter? Jeg har to stykk av de som jeg har arvet, men skulle så gjerne hatt noen til...
Mvh Kristin S

marianfo sa...

Hei !! Noen som kan si meg hvordan instagram funker? Har installert på iphonen. Hvordan legger jeg til de jeg vil følge der.. Mvh Marianne ;)