fredag 8. juni 2012

Planløsning 2.etasje


Jeg får stadig spørsmål om jeg kan si mer om og vise planløsningen på huset vårt, så her kommer det! Huset vårt er på ca 155 kvm, og vi er igrunn veldig fornøyde med størrelsen. Jeg skulle gjerne hatt et større vaskerom og en bod, men det visste vi om da vi bygde. Vi har en del oppbevaringsplass, om alt bare hadde vært på riktig plass. Jeg kan være ganske rotete av meg, selv om det ikke ser sånn ut på bildene på bloggen!

Barnerommene er på nesten 11 kvm, og det er igrunn helt passe. Begge har skråtak, og vi var veldig bevisste på at vi ville flytte inn kneveggen, slik at det ikke ble for lavt under taket. Jeg husker så godt barnerommet der jeg vokste opp, og at vi ikke kunne sitte i senga uten å måtte bøye hodet. Derfor er våre knevegger på 1,30 cm og det er helt supert.



På plantegningen er loftstua tegnet som et soverom, og planen var å gjøre det om til det på sikt. Tankene rundt dette har jeg skrevet om før, og jeg er SÅ glad vi endte opp med å beholde den som stue, og heller lage et tredje barnerom et annet sted. Loftstua er gull verdt, og et supert sted ungene kan samles med venner på sikt, eller en av oss voksne kan være hvis den andre har besøk eller i disse fotballtider... Sofaen er dessverre ikke like tilgjengelig som på dette bildet, men jeg jobber med saken. Den uendelige strykehaugen...;) Fra loftstua er det dobbel verandadør ut på en liten balkong.




Utfordringen på Ferdinands rom er at det ikke er nok plass til å ha et høyt skap. Nå har han klærne i kommoder, og jeg satser på at det funker en stund til! Senga kan gjøres om til dobbeltseng, det er kjekt når små venner (eller lillesøster) kommer på besøk.



Vi har også et bad som rommer alt vi trenger. Flere bilder av alle rommene finner dere under etiketter i sidemenyen.



Her er altså plantegningen, men noe er endret som sagt. Det som var garderobe innenfor vårt soverom er nå Constanse sitt soverom (hun ligger det for første gang i natt!) og jeg er veldig overrasket over hvor bra det faktisk ble! Takvinduet slipper inn masse lys, og rommet virker mye større nå. Bilder kommer snart! Bilder av vårt soverom kan dere se her!

Vet ikke om det er så lett å få inntrykk av hvordan rommene er ift hverandre, kanskje jeg får tatt flere helhetsbilder en dag!



Huset vårt sett fra nabotomta. Jeg er veldig glad i de små vinduene i annen etasje. Hvis det er interesse for det, kan jeg lage et innlegg om første etasjen også. Skrik ut;)




ønsker dere alle en fin helg!





hjertelig velkommen til nye følgere, ser at antallet stadig øker, og det er så koselig!


25 kommentarer:

Audhild sa...

Et flott hus dere har!
Mange gode og smarte romløsninger, også så koselig innredet vettu :)
Du er veldig flink på de små detajene som gjør den store helheten!
Så klart vil vi se enda mer :)

Ha ei god helg!!

p.s. bli gjerne med på min lille uformelle utfordring inne hos meg ;)

Jeanette sa...

Et kjempe flott hus, vil gjerne se flere bilder jeg:) Jeg er ganske ny på bloggen din:)Er innom hver dag, fin blogg:)

Mvh

Jeanette Mathisen!

Mona sa...

Veldig fint hus dere har!!
Vil gjerne se og lese mer fra 1.etasje også! Synes hus er spennende :-)
Ha en fin kveld!
Hilsen Mona

Gårdsjenta sa...

Så fint det er hos deg :)
Greit å se planløsning, det er jo ikke så lett å orientere seg om hvordan rom ligger i forhold til hverandre ellers :)

mirjamsdrøm sa...

Så koselig det er hos deg!
Deilig med et hus man har skapt helt selv :)
Jeg hadde også det for noen år siden...ja ja.
Kikker gjerne inn i 1.etg også en dag ;)
Fin helg til deg!
Klem

Anonym sa...

Jaaa! Vil veldig gjerne se planløsning på 1.etg også. Så moro at du har lagt ut planløsningen for 2.etg. Jeg har fulgt bloggen din lenge. Synes du har så fine bilder fra hjem og hverdag, og at du skriver så koselig!
Hus er spennende! Siden vi vurderer å bygge hus, så er jeg ekstra interessert i planltegninger for tiden :) God sommer!
Katinka

Living Four Seasons sa...

Dere ha en nydelig hus! Mange fine detaljer :)

Ønsker deg en fin helg,
Vicky

Evy sa...

Ååååh.Kusinen min har samme hus som dere, og det har alltid vært mitt drømmehus:-) Koselig og praktisk samtidig. Er veldig spent på hvordan dere har gjort det i 1. etasje, for hun har et soverom/ kontor nede også.

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Silje, dere har et virkelig drømmehus med sjel! Og sjelen i et hus skal tas vare på, noe jeg synes dere har greid! Og så lærte jeg noe nytt i dag - knevegg!

Ha en flott helg!

klem Cathrine :-)

Kine sa...

Kjempefint hus dere har ja:) Er veldig glad for at vi måtte ha takvinkelen som vi har,for da fikk vi 130 cm knevegger her og,da vi bygde på en 2 etg:) Og enda syns jeg veggene er litt korte(jeg er da 180 cm selv..),men d funker allikevel!Koselig å se rom for rom i et innlegg:) god helg!

věra sa...

Super blog!

mette maja sa...

Ja til første etasje innlegg også! Blir alltid så inspirert av dine innlegg!

annemor sa...

Så veldig koselig hus dere har, så koselig å titte innom :))

Klem, Annemor

Linda sa...

For en nydelig hjem dere har! En fornøyelse å "titte innom" :)

Klem

Unni sa...

Så kjekt å få en rundtur i 2.etg:)
Kan gjerne ta en rundtur i 1.etg for meg ja.
Det hadde vært kjekt :)

Ønsker dere en fin helg.

Anonym sa...

Heisann!
Alltid så koselig å besøke deg, er ofte innom;) Vil gjerne se bilder fra første etasje. Har drømt om å få bygget et hus likt deres- synes dere har et utrolig fint og koselig hus, men nå har vi altså kjøpt et passe stort hus med stor hage.. du har gitt meg så mange ideer og inspirasjon, vil bare si stoor takk for d. Håper du blogger i lang tid framover;)ønsker deg og dine ei riktig god helg! Hilsen cathrine fra trøndelag.

Christel - Bakketun sa...

Veldig fint hus dere har!

Jeg så du skrev at det var vanskelig med klesskap på Ferdinan sitt rom. Ikea har klesskap som er 40 cm dyp. Kanskje det kunne fått plass der hyllen hans står? Vanskelig å se hvor dypt det innhuket er på bildene.

Klem, Christel

Mamma til 2 prinsesser :) sa...

Hei Silje!!

Vil gjerne se mer.. :) Alltid like koselig å innpå bloggen din. Koser meg :)

Gammleste jenta mi blir 6 år til uka, å vi var innpå bursdagssia di her å da hun så marshmellowsene sa hun at slike skulle hun også ha!! Hva har du festet strøet med? kvit sjokolade? Å hvor har du kjøpt de marshmellowsene som hadde forskjellige farger? Håper på raskt svar.

Клариса sa...

God dag! Takk for en så detaljert historie om huset ditt! Jeg skrev en lang e-post forespørsel til fortelle Søn om huset, fordi jeg ikke kunne forstå noe av rommene raspolzhenie:. (Og nå kan du fortelle alt i detalj, og vist jeg er veldig glad!
Det vil være veldig bra hvis du skriver slik i første etasje :) Jeg vil lese med interesse!
Det er spent på å se babyens rom Constanse!

Клариса sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Клариса sa...

Kanskje jeg ikke veldig godt forstått ved hjelp av tolk kakya høyden på taket i ditt hjem. :)
Takk for de vakre bildene hverdag og er meget god og positiv melding! Jeg leste bloggen din for 2 år, ikke en dag går av som jeg ikke har sett på bloggen din! Lykke og velstand til familien din!
Nadia, Russland :)

Anonym sa...

JAAAA, jeg vil se mer. Lag et innlegg om 1.etasje også. Gleder meg allerede:) God søndag. Klem Kjersti Berg

silje-sin sa...

Hei mamma til to prinsesser!

Håper du ser svaret her! Marshmallowsene dyppes i smeltet hvit sjokolade ja, før de rulles i strøssel. De fargerike marshmallowsene har mamma kjøpt i Sverige.

Håper dere får en super bursdagsfeiring!

Hilsen Silje.

Mamma til 2 prinsesser :) sa...

Tusen takk for svar Silje :)

Da skal vi kjøpe hvit sjokolade & masse strøssel :)
Stemmer, har sett de fargerike i Sverige ja. Da får vi kjøre dit en tur i sommer, å kose oss me fargerike marshmallows etter bursdagen.

Tusen takk!.

martina sa...

Dear Siljie, your home and your family are beautiful! I anjoy your blog every day....
En klem