mandag 18. juni 2012

Planløsning 1.etasje


Her kommer del to av planløsningen på huset vårt! Del en kan du se her!

I utgangspunktet var det tegnet en liten wc i første etasje, men vi ønsket å ha dusj både oppe og nede, så da tok vi litt av vaskerommet for å lage et større bad nede. Det er fortsatt ikke stort, men inneholder det nødvendige:)



En del av vaskerommet, og slik har det ikke sett ut hverken før eller siden. Her hadde vi akkurat satt inn kjøkkeninnredning, og det er veldig bra! Men sannheten er altså at her flyter det av skittent tøy og reint tøy og sko og kattemat og you name it... Skikkelig jukseblogging altså. Men jeg drømmer om at det engang skal se slik ut igjen... Som jeg skrev sist skulle jeg gjerne hatt et større vaskerom, men jeg føler at vi har utnytta plassen godt. Her har vi i tillegg til innredningen vaskemaskin, tørketrommel, fryseskap, varmtvannstank og et klesstativ. Ikke lite på 6 kvm;)







Hallen vår er på 16 kvm. Det er nok det rommet jeg synes det er vanskeligst å holde ryddig... Det blir liksom en mellomstasjon for alt som skal videre... Men igjen, hadde vi hatt litt mer orden hadde vi hatt oppbevaringsplass nok. Vi har litt å ta tak i kjenner jeg...;) Her har vi også et firedørs garderobeskap, som synes såvidt på bildet. Noe jeg ville gjort annerledes er måten trappa er på. Det er åpent og deilig, men under trappa blir det bare rot, så denne kunne gjerne vært bygget inn.




Kjøkkenet er vi veldig glade i. Etter at vi fikk inn den gamle slagbenken har vi fått mye bedre plass rundt bordet. Og rommet brukes, naturlig nok, veldig mye! Jeg synes størrelsen er helt passe også.





Bilder fra stua har jeg vist til det kjedsommelige på bloggen. Også her er jeg igrunn fornøyd med planløsningen. Jeg liker at den er i vinkel, og at vi har egen spisestue vekk fra kjøkkenet.



Ellers er noe av det jeg liker best med huset og tomta vår er at vi har dobbel verandadør fra stua og rett ut til veranda og hage. Det blir som et ekstra rom halve året. Vi har alle forskjellige ønsker og drømmer om hvordan huset vårt skal være, og jeg føler at jeg har oppfylt mye av det jeg ønsket meg.

En annen ting som var viktig for meg var nærhet til skolen. Den er ca 900 meter fra oss, så det er helt grei avstand for små skolebarn. "Ulempene" med å bo som vi gjør (tett i tett i boligfelt) er selvfølgelig at det er hus på alle kanter og ikke noe utsikt. Men samtidig er det jo positive sider ved det. I gata er det ca 15 barn, og det er alltid en lekekamerat å finne.


Og igjen, til de som måtte tro det er alltid er slik som på bildene... Dere skulle bare visst;)




ha en flott tirsdag!

11 kommentarer:

mali-mo sa...

Kjekt å se tegninger av huset, jeg synes alltid det er så gøy å se på hustegninger ;)

Ser vi har ganske lik plan over huset egentlig, i andre etasje er vel forskjellen mest at vi har loftsstue der du har bygget Constanse sitt rom, og så har vi voksensoverom der du har tv stue, ellers er mye likt synes jeg. Nede har vi annerledes inndeling av kjøkken/stue, men det er mye likt der også.

Vårt hus er jo fra 1926, så deres modell er kanskje veldig inspirert av eldre husbyggingsskikk? Gøy å se iallefall;) OG så må jeg bare si at jeg er helt betatt av barnerommene dine ;)

Villaveien nr 1 sa...

Du har det så koselig og fint Silje.
Og så stor hall.. Kjempefin var den.

Også Constanse sitt rom var såå koselig. Men masse skjønne detaljer.

Jeg er også flink til å ta bilder av ryddige kroker.. hihi.

Ha en fin tirsdag kjære deg.
Klem Margareth

Maria sa...

For et fint, og lyst hus dere har! Jeg går å drømmer om vaskerom selv for tiden. Deres så veldig fint ut :)

Mona sa...

Så fint dere har det!
Imponert jeg!
Og det er en fin planløsning dere har.
Kjenner meg igjen i det å ha to barn som roter, så da må man ta noen skippertak når det gjelder rydding, og ta bilder der det er ryddig til tider!! hehe...

Flott er det hos dere, hvertfall :-)

DianeM sa...

Thanks for sharing all the lovely pictures of your home :) I am in love with your floors (along with everything else)...lol!
Even though Google translator doesn't do the best job I still enjoy reading your posts.
Smiles, DianeM in New Jersey, USA

Fru Ruud sa...

Kjempe fint hus dere har!!! Savner en større hall her... Vi har ingen skap og bare en knaggrekke og ei skohylle...Ikke bra for fire... Det er jo alltid noe noe vil forandre på når det gjelder huset, men så må man ta det man har og gjøre det beste ut av det!! Om det ikke alltid er like rent og ryddig gjør vel ikke noe, bare en koser seg og har det bra så er det det viktigste!!!
Helt fantasktisk blogg du har!!!
Klem Annette

Anonym sa...

Kjempe moro å se Silje. Takk for at du viste oss:) Du har det jo så flott, og til stor inspirasjon for meg. Gleder meg til å titte innom deg hver dag, og blir opprømt når det er ett nytt innlegg. Ha en super kveld.

Klem Kjersti Berg

Ida sa...

Knallfine og inspirerende bilder! ELsk på det vaskerommet, vårt vaskerom er faktisk heller ikke ås ille under alle klær, vaskemidler og rot ;-D Foreløpig ett ikke egnet bloggifisert område.. haha!!!

Ha en fiiin kveld!
klemmer

Pernille Ulrikke sa...

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har spurt tidligere, men sofaen deres er så fin! Hvor er den fra?? Kan godt være at du har svart på det før uten at jeg har fått det med meg.. Vi er på utkikk, og jeg ønsker meg virkelig noe ala din.

Fantastisk hjem! Er ikke ofte jeg kommenterer desverre, men jeg er her fast og storkoser meg med bloggen din.

Har en datter på 1 år selv og det er så gøy å følge med på constanse :-)

Kaoskontroll sa...

Dere har et nydelig hus, du er heldig som har et drømmehjem :) Liker spesielt , kjøkkenet, god plass og det ser så hjemme koslig ut! Et slikt kjøkken ønsker jeg meg også! Men livet blir ikke altid som planlagt, så jeg må nok bare fotsette og drømme....

Likte også innlegget om rommet til Constanse, Nydelig med rødt og rosa:)

Anonym sa...

Hei!
Kjempe fint hus dere har!
Jeg liker stilen veldig godt og synes det er både vakkert og funksjonelt. Flott hus å leve i både for barn og voksen ser det ut til. Hvilken type/levrandør er huset? (mulig det står i bloggen et sted)
God sommer! :)