søndag 10. juni 2012

Lupintid



Lupiner er en undervurdert blomst synes jeg, de er jo helt fantastiske! 




Jeg har plukket inn en bukett som lyser opp en regnfull junisøndag.

Og slik ser det ut på hytta nå. Plutselig eksploderte det i grønt og blomster der oppe, og mannen har klippet vei vi kan gå på. Det er markblomster overalt, gleder meg til vi kan plukke inn buketter og sette på bordene. Og heldigvis er vi enda bittelitt nærmere målet! Nå er også soveromsgulvet grunnet to ganger, og flere av møblene har fått møte malekosten. I dag kom mamma med både sengetøy og bestikk i innflyttelsesgave til hytta, så nå begynner jeg virkelig å lengte etter å innrede!


Tusen takk for fine ord etter forrige innlegg! Jeg har nok litt lett for å glemme at jeg faktisk har fått bygge drømmehuset mitt! Man blir jo så vant til det etterhvert. Men det er akkurat et slikt hus jeg drømte om, og jeg er utrolig glad i det. Del to kommer i løpet av noen dager:)





ha en flott kveld!



10 kommentarer:

Hulda sa...

De er noen av mine favoritter, disse blomstene. Så sommerlige og søte. Flotte er de også sammen med hvite hundekjeks. Vakkert i muggen din, synes du har tatt fine bilder av de vakre lupinene. :) Er bilder av blomster og uteplass i mitt søndagsinnlegg, om du vil se. :) Klem

Anonym sa...

Hei!
Dette blir nok et fint sted for dere, er det mye flått der siden det er så mye vegetasjon???
Hva gjør dere med flått, smører dere huden eller rensker opp etter tur og lek ved dagens slutt?
Takknemlig for svar!
K

silje-sin sa...

Hei K! Det har jeg igrunn ikke tenkt på, og ungene har ikke vært så mye der ennå. Men jeg har vært masse der som barn, og kan ikke huske å ha blitt smurt med noe, og har heller aldri hatt flått. Men det er vel mange flere av dem nå, så vi må nok ta våre forhåndsregler. Takk for påminnelsen:)

Ha en fin kveld! Hilsen Silje.

Marits Hverdagsgleder sa...

Nydelige lupin-bilder. Er sååå enig med deg i at den blomsten er undervurdert... er vel spredningen av dem folk er litt lei av... Men jeg kan nesten ikke tenke meg noe vakrere enn grøfter/skråninger fulle av blomstrende lupiner i hvitt, rosa, blått og lilla :)

Anonym sa...

Takk Gud for at du blogger Silje!
Jeg rett og slett elsker å kunne åpne blogge din, jeg blir like glad hver gang! :o)
spesielt på dager som denne, hvor ting går litt trått... Da ber jeg om at du har laget ett nytt innlegg, og jeg kjenner at hele meg fylles med glede! :O)

TUSEN HJERTELIG TAKK FOR AT DU ER SÅ FLINK, OG DELE GLEDENE DINE MED MEG! :o)

Ønsker deg og dine en riktig fin uke, med forhåpentligvis mye sol! ;O)

Varme klemmer fra Marte

Villaveien nr 1 sa...

Hei skjønne Silje.

Så koselig det ser ut på hytten. deres.
Et lite koselig hus i vakker natur. Det er min drøm og.

Lupiner plukket jeg alltid som barn. Det vokste som ugress i vår hage, men det var vakkert. her jeg bor nå, er det ingen lupiner..

Kjempeflotte bilder du tar flinke deg. :)

Klememr fra Margareth:)

I en Sving sa...

Så herlig med en egen liten blomstereng foran hytta. Nå er det vel bare å vente på sommervarmen så man kan nyte dagene skikkelig :)

Anonym sa...

Hei Silje,
Takk for en super blogg.
Jeg er så freidig at jeg spør hva huset deres heter
og fra hvilken leverandør det er. -.
Om det ikke er arkitekttegnet da?
Vi er i startfasen av å bygge hus på en utskilt tomt på en gård
og har lyst til å bygge i samme type stil som deres hus er.

Takk for svar.

Hilsen Heidi

Tante Titti sa...

Jeg er helt enig - lupiner er undervurdert! Synes de er så dekorative - både ute og i buketter.
Ønsker deg en fin ny uke!
Titti-klæmm!!

Mona sa...

Lupiner er kjmepefine blomster!!
Og som jeg gleder meg til neste hus-repotasje!! :-)
Ha en fin kveld :-)
Klem