lørdag 12. mai 2012

Skjønne mai



I mai skjer det masse i vår lille hage. Dessverre har jeg ikke fått vært så mye der ute til nå, men vi får satse på bedre vær fremover:) En dag sola endelig tittet frem knipset jeg noen bilder, så da får jeg nyte synet av de fine blomstene på bloggen i stedet! Tulipanene satt jeg i fjor høst, og jeg synes de er nydelige!



Julerosa har jeg vist før, men den er bare så fin synes jeg! Den har blitt høy og slank, og strutter foran de blå perleblomstene.



Knoppene brister snart på både syrin og junisøtmispel.



I fjor kjøpte jeg to klematis jeg hadde under paviljongen på verandaen. Da høsten og vinteren kom ble de bare stående, uten å bli dekket til. Jeg trodde jeg måtte kaste dem når våren kom, men som dere ser er de flottere en noensinne. Godt jeg ikke er så effektiv, hvis ikke hadde de vært ryddet vekk for lengst;)

Løvetann og ugress har også funnet sin plass i hagen, så når det blir oppholdsvær har vi litt å gjøre der også. Godt man ikke er arbeidsledig;)



ha en fin lørdag!


5 kommentarer:

Frk.Fryds Hverdagsgleder sa...

Så herlig med vår og blomster!

Monica sa...

Mai og september - de vakreste måneder!

MittLilleHjerte sa...

Så fiiint!!:)
Elsker blomster og vår!;))
God helg!

Anonym sa...

Så herlig:) Vakkert innlegg, Silje! :-)

mirjamsdrøm sa...

Nydelige hagebilder!
Delig når vi kan være litt mere ute :)
Fin lørdag til deg!
Klem