tirsdag 29. mai 2012

Litt etter litt...


..går det fremover med hytta vår. Og når vi ser tilbake ser vi jo at vi har gjort utrolig mye der, selv om man ikke alltid føler det sånn! Hytta ser ganske annerledes ut enn da vi startet, og jeg gleder meg til å vise før- og etterbilder. Inne i hodet mitt er det allerede ferdig innredet, men det tar nok enda noen uker før den er det i virkeligheten. Det var det der med tålmodighet da...;)



Syriner er noe av det fineste jeg kan tenke meg! Som sagt blomstrer alle tre buskene våre nå, men de er fortsatt for "hellige" til å plukkes med inn! Jeg plukket med meg en bukett hjem fra stranda i går. Gleden av blomstene er kortvarig, men akk så skjønne de er!



Her er et bilde av hytta fra i dag! Det mangler ett strøk maling på de to veggene man ser her, resten er ferdig malt. Og gulvet har fått første strøk med grunning! Det skal bli lysegrått. Jeg kunne tenke meg hvitt, men da satt mannen foten ned. Og det er sikkert fornuftig, det finnes jo morsommere ting enn å vaske gulv:)



I morgen venter jobben igjen, så nå må jeg krype til køys!




ha en flott tirsdag!

9 kommentarer:

Christina sa...

Hei Silje!
Jeg er veldig enig med deg ang syriner.. De lukter herlig er vakre! Vi har selv et tre i hagen og jeg nyter synet av lilla blomster..
Men du.. Jeg lurer på en ting, hva jobber du med? Jeg lurer egentlig på om vi to jobber for samme arbeidsgiver.. :)
Stor klem fra Christina

små gleder sa...

Syriner er jo selve tegnet på at sommeren er her, de både ser og lukter fantastisk! Gleder meg til å se flere hyttebilder:)

Marits Hverdagsgleder sa...

Syriner er helt nydelig. Har tenkt å "stjele" noen grener i morgen... sier ikke fra hvor, men det skal jeg faktisk gjøre :)
Hytta blir helt sikkert nydelig, gleder meg til å se :)
Ha en fin, ny uke.
Klem

helen og gutta sa...

syriner er bare sååå fine, høres gøy ut med oppussing av hytte, heldigen dere:-)

Anonym sa...

Hei
Det er noen som har spurt om dette med oliventrær.
Det er faktisk ganske enkelt å få til. Vi kjøpte et til hytta i fjor og det ble kjempefint med både blomster og olivener.
Vi tok det inn i hytta og lot det stå vinteren over. Det fikk ikke vann før til påske og OLIVENTREET ER ET SYN I ÅR VOKST SEG KJEMPESTORT Mammaen til Silje

Anonym sa...

Nydelig, Silje! Gleder meg såå til å se bilder av hytta når dere er ferdig!! Kan tenke meg den blir utrolig fin:-)

Anita sa...

Koseli med syriner!! Har noen her også, men har latt være å ta inn siden de visner så fort :/ Har stooore busker :) Kanskje litt tidlig å krype til køys??? Tjihi!
Ha en flott jobbedag i morgen!

Kaoskontroll sa...

Syriner er balsam for sjelen, så vakre og velduftene!! Har en liten busk med tre blomster på i hagen, håper den setter fart og vokser seg stoor fort! Gleder meg til å se hytta ferdig, jeg trur den kommer til å bli helt nydelig!!

Aurora Josefine sa...

Hytta blir nok kjempe fint i hvit også gjør jo hvit at det ser mye større ut. Et tips på kjøkkenet er jo knottene er jo helt hvite. Hvis du tar noen andre knotter i for e.k.s bronsje eller de fine sølv knottene på IKEA som heter Lindsdal.
da ser kjøkkenet med en gang mye flotter ut! ;)