onsdag 30. mai 2012

Frionsdag


Etter at jeg begynte å jobbe igjen setter jeg utrolig stor pris på frionsdagene mine. Noen av dem er mer hektiske enn andre, men i dag har jeg latt humla suse og tilbragt hele dagen i hagen med ungene. Husarbeidet går ikke fra meg...(men det hoper seg jammen opp;)) En stolt Ferdinand har fått skolesekk og vært på bli-kjent-dag på skolen. Mammen og pappaen var ganske stolte de også...




Lillesøster har utforsket verden på ettåringers vis...




Det blomstrer i rosa hos oss i år!



Og buskene vokser seg store! Mammas lille hjelper ordner opp... Puh...;)



Is i sommervarmen.



Utkledning og mye moro. Ferdinand og bestekameraten skal gå i samme klasse, og da F spurte J hva de skulle finne på, fikk han til svar: Vi leker skolegutter! Så var det frem med skolesekk, matboks og drikkeflaske, og det ble piknik på lekeplassen.



Lettvinn og god middag...



..og masse butikk-lek, Augusta sin favoritt om dagen..



Og etter en hel dag ute ser det så som så ut inne... Men det gjør jo ikke noe:)



...og enda er det så mye å glede seg til!





håper du har hatt en fin onsdag!

17 kommentarer:

Kristina, Nord i bygdo sa...

Så fint innlegg fra deg her i dag Silje. Herlege glimt fra dagen dåkas. Slike kvardagar er såå verdifulle, dei må verkeleg nytast. Godt å kunne gløyme husarbeide inne for ein dag og kose seg ute istaden, men det er sant at det hoper seg opp. Syns eg har bretta og vaska på kle i heile dag ;) Veslesnuppa dåkas er bedårande. Travel tid, men akk kor fort det går. Vår minste er 1 1/2 og eg lurer på kor tida vart av?! Ønsker dåke gode sommardagar framover. Helsing fast leser av bloggen din :)

Kine sa...

Så fint innlegg! Ser ut som dere har hatt en superfin dag!
Vi skal på besøksdag med Linus neste uke, og gleder oss veldig! Det blir spennende og rart å ha skolegutt i hus, de blir så fort store! Så store de fine jentene dine har blitt også! Rett og slett nydelige alle tre <3

LivesArt sa...

Very, very nice!

Tonje Merethe sa...

Ser ut som dere har hatt en flott onsdag. Nydelige bilder som alltid.
Ha en fin kveld og flott torsdag!
-Tonje Merethe

Tanita sa...

Blir i så godt humør av bloggen din, den er så koselig og har så mange fine bilder. Takk for det = )

brittmari sa...

Takk for at du delte innbilte! Ja, for d er slik d ser ut etter særlige utedagar :-)

Lina sa...

Så herleg innlegg, Silje! ♥ Er så glad du kiker innom med innlegg sjølv om kvardagen din er anleis og travlare no. Du er og blir mitt forbilde som både mor og husmor! Gledar meg til å få mine eigne barn, og gi dei så mykje godt som du gjer. Herlege bilete du viser her i dag :)

Ønskjer deg ei fortsatt god veke! :)

Fjordheim sa...

Herlig. Slik skal det se ut inne etter en dag der ungene virkelig har lekt og kosa seg. Tida da ungene er små får en ikke igjen. Nyt det mens du kan.
Ha ei herlig helg :)

Kristin sa...

Så herlig innlegg silje. Flott Ferdinand som blir stor skolegutt :)

Husarbeid får være husarbeid noen dager, gjorde ingenting jeg heller igår, men koste meg med lillemor gjorde jeg. Så får jeg ta igjen for det tapte idag, puh. Her er det noe å gjøre i alle rom idag :)

Klem fra meg.

Anonym sa...

Takk for nok et flott og inspirerende innlegg fra deg, gode Silje! Ønsker deg og dine en fin torsdag:)
God klem, Marte

Therese sa...

Hei hei mor. For et flott innlegg siljemor. Du er super og gir masse gode ord og tanker som gjør hverdagen suveren. Glad i deg og gleder meg til vi treffes igjen snart. Ha en god dag. Stor klem fra meg .

Anonym sa...

Rett og slett herlig innlegg, Silje:-) Klem, Maiken.

Hegeslilleboble sa...

Så koselig dag dere har hatt. Jeg har fri fredager og det er nydelig:). Ha en fin uke videre:)

June sa...

Så herlige bilder! stas med førskoledager ja, vi skal neste uke, kjenner jeg gruer meg jeg! blir nok den mest tårevåte personen i bygda den dagen;)
Så utrolig fint dere har det ute! DEN hagen ser det ut som! fytti! å nydelig hus og, fiiine rødfargen og de vinduene - akkurat som jeg liker det:))
ha en fin kveld!
june:)

Krabat sa...

Så deilig med fridag. Hva jobber du med når du ikke jobber hjemme? Koselig å se hjemmet ditt : )

Anita Kristin sa...

Så koselig innlegg.
Spennende med snart skulegutt.

Mike sa...

Nothing is more fun then dressing up like a bunny as a kid.