mandag 28. mai 2012

Blomstertid!


Endelig har det begynt å fylle seg opp i kasser og krukker! Å kjøpe blomster er et høydepunkt hvert år, og det er vanskelig å begrense seg. Det finnes så masse flott!




I blomsterkassene på inngangspartiet har jeg plantet hvite pelargonia og pletter i luften. Jeg må se min begrensning, og kan rett og slett ikke ha blomster som krever mye plukking.




Hortensia er et must, de har man glede av lenge!



I går kjøpte jeg mitt første oliventre, på tilbud! Jeg har ikke fått alt på rett plass enda, så flere bilder kommer nok etterhvert.



Og i hagen blomstrer alle de tre syrinbuskene våre! Det ene plantet jeg for fire år siden, da var det lite og puslete, og nå er det over to meter høyt og fullt av blomster!




Vi har nytt en herlig dag ved sjøen, med grilling og krabbefiske. I morgen skal vi en tur på hytta vår igjen!




ha en flott 2.pinsedag!

16 kommentarer:

Villaveien nr 1 sa...

Hei Silje:)

Åå så flotte blomster. Og fin altankasse.

jeg også elsker blomster. Se at ting spirer og gror rundt meg.

Oliventreet var kjempefint og.

Det er så kjekt når trærene som ble plantet for ikke så mange år siden er blitt så flotte nå. Og hvite syrentrær er jo så nydelig.

Tenker dere hadde en fin tur til Tyrkia. Kunne tenkt meg en tur dit ja.. :)vi får se..

Alltid så koselig på din blogg Silje. Jeg har fulgt deg lenge før jeg fikk min egen blogg.

Ønsker deg en fin mandag. Skal bli godt med en fridag til :)

Klem Margareth

To Ju Mama sa...

Herlige bilder=)

Klem Henriette

martina sa...

Hei Silje, vakre bilder!
En klem...

Fjordheim sa...

Herlig blomstring hos deg. Var å kjøpte litt blomster i uka som var. Men jeg må ha mer. kan enda komme noen frostnetter så jeg får drøye det til det så vidt har bikket juni.
Ønsker deg en riktig god dag på hytta :)

Hilde Pernille sa...

Åh, nydelige blomster :)

Høres ut som dere nyter pinsen max, kos dere i dag og!

-Hilde-

Anonym sa...

hvor fant du oliventre på tilbud?
hilsen porsgrunnsjente

Marits Hverdagsgleder sa...

Nydelige sommerbilder av vakre blomster. Hvordan klarer du å holde liv i grønne pletter ute i sola? Mine dør jo inne....

Blåbærtua sa...

Nydelige bilder,sommer og blomster er flott:)
Fin dag til deg!
Klem

Anonym sa...

Hei. Nydelige bilder. Jeg lurer også på hvor du har kommet over oliventre på tilbud og hva du måtte gi for det. Kunne nemlig tenke meg to, men synes de har litt stiv pris da jeg ikke er sikker på om jeg klarer å holde liv i de. :)

Jatte sa...

Nyyyydelig med blomster!!

Ha en fin sommerdag videre -
Klem Jatte!

Camilla sa...

Så fint det ble!=) Deilig å friske opp hagen litt

Caroline sa...

Skjønner godt hva du mener,det er så utrolig mange flotte blomster å velge mellom,fine blomster du endte opp med da:)
Mye fint som blomstrer hos deg,syrinene er jo bare nydelige!!!
Klem Caroline

MittLilleHjerte sa...

Kjempefine blomster;) Skikkelig gartner du:))
Jeg også lurer på hvor du har kjøpt oliventreet ditt?:)
Smil og klem Janne

silje-sin sa...

Hei dere som lurer:) Oliventreet kjøpte jeg på Floriss. Det var på tilbud til 249, kostet 349 til vanlig. Men jeg tror tilbudet kun varte ut lørdagen som var, det sa ihvertfall hun som solgte meg det. Hilsen Silje.

Клариса sa...

Hei :) Jeg er veldig glad for å ha deg tilbake og begynne igjen, nesten hver dag til å skrive nye blogginnlegg! Du har et vakkert hjem og hage! Blomster er flott!
Nadia fra Russland

Anonym sa...

Hei! Så flotte bilder :-). Lurer på hvor du kjøpt de flotte hvite blomsterkassene? Linda ;-)