onsdag 25. april 2012

Små sjokoladekaker ♥



I dag har Augusta vært på harrytur til Sverige med bestemødrene sine, og jeg har kost meg hjemme med eldste- og yngstemann. Ferdinand ville (som alltid) bake, og da måtte vi jo det;) Og da fikk jeg endelig brukt de skjønne Green Gate-kakeformene jeg fikk fra Sverdrup Gave & Interiør for en stund siden! Da ble det fem små sjokoladekaker i stedet for en stor i langpanne!

Ser du linselusen på bildet?;)




Og når man er ett og seks år (eller 29 for den saks skyld..) er selvfølgelig høydepunktet å smake på røra. Og den var god den;)



Bittelillesøster Klatremus er forøvrig veldig flink til å hjelpe til. Puh;)



Vi var tomme for melis etter helgens bursdagsfeiringer, og Ferdinand tok saken i egne hender og ringte pappaen på jobb og ba han kjøpe med hjem. Dermed ble det nybakt sjokoladekake til dessert i dag, bakt av storebror:)



Nå skal jeg straks på klubb, jippi;)




ha en fin kveld!



10 kommentarer:

Bente sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Bente sa...

Det så jo fristende ut, spesielt når kakeformene er så fine :) Og sjokoladekake er jo alltid en hit hos de små :)
Kos deg på klubb, klem fra Bente.

kristin t sa...

Det er så deilig å se unger som får grise og smake!!:-) ser ut som dere har hatt en fin dag hjemme i regnet:-) gleder meg til å møtes snart:-) klem kristin

salige lavendel sa...

Koselig at barna får liv til å være med å dele både bakegleden og røresmakingen =) Og de kakeformene er jo så utrolig flotte, må nesten ha noen sånne jeg også tror jeg...

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Ååååh, så herlig bakedag der har hatt, og jeg falt jo veldig for den minste slikkemunnen med røre over alt! Herlig!!! Fine former også! De har noen som likner på Åhlens også, og nå ga du meg en god ide! Kaken smakte sikkert superegodt til dessert!

God vakt!

Klem Catrhine :-)

Thing sa...

Mmm, så herlig!
Ingenting dufter så godt som lukten
av nybakt sjokoladekake(r)! =]

MittLilleHjerte sa...

Så herlig å se at unger får være unger;) Rote i skap og grise masse røre i ansiktet! he he, så søtt synes jeg.
Ha en fin kveld!
Klem Janne

Ruter & Hjerter sa...

Så herlig ut og ikke minst at ungene får være med:)

♥ Helen sa...

De så kjempegode ut :)

Anonym sa...

Hvilken oppskrift bruker du på sjokoladekake? Nammm....