fredag 20. april 2012

Fredag....



...og snart klart for bursdagshelg!


Dvs, de som kjenner meg vet at det er langt fra klart enda. Men i morgen kl ett er huset ryddig og rent, kakene bakt og alt er klart for at huset kan fylles av små bursdagsgjester! Og akkurat et døgn senere kommer nesten hele familien! Noe sier meg at vips, så sitter jeg i sofaen igjen og det er søndagskveld!



Mot sommeren pleier jeg å minimalisere pyntingen litt. Man har jo ikke tid til å tørke støv da;) Potterosene kjøpte jeg denne uka, jeg synes de er nydelige, men får de dårlig til. Mener å ha blitt fortalt at de nesten kan regnes som avskårne ift holdbarhet? Tar gjerne imot tips hvis du er potteroseracer:)


Nå får jeg fortsette bursdagsforberedelsene. Èn ting er ihvertfall klart, og det er bursdagsbordet. Jeg starter alltid med det morsomste;)



ha en herlig fredagskveld!


8 kommentarer:

Hanne Mette sa...

Bordet er det morsomste ja, der er jeg enig med deg. ;)

Lykke til med resten av forberedelsene. Gleder meg til å se bilder etterhvert.
God helg og stor klem fra Hanne Mette

brittmari sa...

du kjem nok i mål:) bursdag er moro når det står på, og hæærlig når det er over:)
nei, sommer er ikkje tid for støvtørking! Eg gir alle mine blomar vatn med ein skvett orkidegjødsel, og har etter det fått "grønne fingrar". Har endå ikkje kome over blomar som set pris på det! Kanskje vert ein forsøk?
God helg

Kristin sa...

Gleder meg til å se pyntet star wars bord, du flinke dame :)
God helg, Silje :) klem

englemor sa...

Lykke til med feiring.
Gleder meg til å se bilder ;-)

Riktig god helg!
Klem fra Hilde

Merethe sa...

God helg siljemor! Kos deg med selskap, men husk å slapp av litt og da:) Jeg synes potterosene holder seg mye bedre med litt fuktig oasis under seg! Ellers kjøpte søsteren min en "greie" til å legge under potterosene på Plantasjen.Da holder de seg dobbelt så lenge synes jeg hun sa :)

Klem!

Anonym sa...

Hei Silje! :) Potteroser er faktisk enkle blomster å ha med å gjøre. De skal holdes fuktige hele tiden, spesielt i blomstringstiden, ikke tørke ut og stå lyst. De er også veldig fine å plante ut igjen! Hilsen ei som er over gjennomsnittet glad i blomster, som både har prøvd, lært og feilet, å som nå får de fleste blomster til. :) God helg!

heimleg sa...

Gledar meg til å sjå bursdagsbileta! Borddekkjingane dine er min favoritt! :-)

Anonym sa...

Du har en vakker blogg. Jeg liker og følge den. Alle dine vakre blomster. Potteroser må stæ lyst og ikke tørke ut. Lykke til. Grethe