søndag 29. april 2012

En helg på hytta!


På tross av litt hanglende form har jeg hatt en fin og innholdsrik helg! Og litt produktiv også, endelig!
Vi har fått vært på hytta igjen, jeg blir mer og mer glad og takknemmelig for den fine plassen vår! Hytta er som sagt bitteliten og har sårt behov for renovering, men vi tar litt etterhvert, og gleder oss til vi kan være her enda mer!



Hvitveis inntil hytteveggen.



På den ene siden av hytta vår. Langs tomta er det innhegning, og her går det store og hårete kuer om sommeren, de ser nesten ut som moskuser.



Som jeg har sagt før var den ene veggen dekket av et Norgeskart, det kunne jo forsåvidt vært dekorativt nok:) På kjøkkenet er overskapene vekk, og veggene har fått tre strøk grunning/maling. I taket har mannen satt opp hvitmalt panel.



Noen koselige ting som fantes i hytta har vi tatt vare på, som et termometer fra Oslo Banankompani, og en hylle farfar har snekret, malt i en herlig isblå farge!



Et grønt og slitt bord står ute, og det har vi servert vafler på i dag, i det nydelige vårværet!

Planen var å sette opp smal panel i hele hytta, men så var vi heldige og fikk panelplater som kan være på soverommet. Mens mannen holdt på med den første veggen måtte jeg bare prøve å male litt;)



Utsikten fra verandaen og stuevinduet. Her er det et yrende dyre- og fugleliv.



Både nøkleblom og lupiner minner meg om min skjønne farmor, som har tilbragt mange, mange år her oppe. Jeg tror hun smiler i himmelen når hun ser at hytta igjen er fylt med liv og latter, og nystekte vafler.



Tepper av hvitveis.



Nå blir det sofaen resten av kvelden, så er jeg forhåpentligvis frisk og rask på jobb i morgen:) Og mens jeg ligger her nyter jeg synet av mitt nymalte møbel, det skal dere snart få se;)


Har du hatt en koselig helg?




ha en fin søndagskveld!



13 kommentarer:

Hulda sa...

Ser veldig koselig og fint ut! Et flott sted dere har hytte på, blir spennende å følge med på oppgraderinga dere gjør der. :)

små gleder sa...

Så herlig og idyllisk, tenk så mange fine stunder dere kommer til å ha der fremover! Nyt søndagen videre - i morgen er det på'n igjen! :)

det store hvite huset sa...

Ser ut som et koselig sted dere har fått det. Med din evne til og gjøre det koselig, blir det jo bare helt perfekt. Deilig og ha et sted og reise til. Vi leter etter en campingvogn til og sette på hyttetomta, gleder meg til det jeg :)))

Ha en fin kveld :)

Frulykkelig sa...

For en søt liten hytte! Der kommer dere nok til å få det koselig!

Lise sa...

Så kjempe idyllisk ut :)

stallnilsen sa...

hytta ser kjempekoselig ut, tenker det e godt og være der, ha en fin kveld, hilsen Lisbeth :)

Bondekjerringa sa...

Herlige hyttelivet!
Skotsk høylandsfe er noe av det fineste jeg vet om! Utrolig sjarmerende, men kanskje litt store og skumle samtidig :)
Kan også tenke meg at bestemor er fornøyd :)
Spennende å følge med videre!

Helga her har blitt tilbragt på sofaen med dårlig form, men nå håper vi på bedre dager :)

Ha en fortsatt fin kveld :)

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Så koselig sted.. her skal det nok bli mye kos utover ja
Ønsker deg en kjempe fin uke
klem

Nina sa...

Det så ut som en kjempekoselig hytte på et idyllisk sted! Fine bilder! Her blir det sikkert samlet mange god minner :-)

God uke til deg!

Klem

MittLilleHjerte sa...

Det ser jo kjempekoselig ut da:)
Deilig med hytteliv og skape sin egen plass for å komme litt vekk fra hverdagen!:)
Ønsker deg en fin søndag!
Klem Janne

Petrine sa...

Ser så gøy ut å pusse opp den hytta! Så koselig ♥
Blir spennende og følge med videre fremover :)

Tante Titti sa...

For ett idylisk og flott sted dere har der. Ser ut til at det er stort potensiale i den sjarmerende hytta, og at dere er godt igang med forandringene.
Vi har akkurat overtatt den gamle familiehytta fra 1920-tallet - og jeg er 3. generasjons eier, og gleder meg til at vi skal få sette vårt preg på den.

Lene i Annekset sa...

Så fint det er rundt hytta! Gleder meg til å følge med på oppussingen av den lille stua deres, du er jo så flink med detaljene! Nydelige header du har laget deg også! :)