onsdag 4. april 2012

Bypåske



I år blir det bypåske for oss. Jeg liker igrunn det, men må innrømme at jeg blir litt misunnelig når jeg leser alle statusoppdateringene på Facebook om at folk skal på hytta! Det er jo alltid godt å dra bort litt. Vel vel, neste år har vi også hytte å reise til, det skal bli herlig!

Til påske som til jul liker jeg gammel pynt. Jeg har flere gamle skåler, og de er skjønne synes jeg. Marsipanegg er et must i påska, og vi lager påskestemning så godt vi kan her hjemme, med krim og filmer på tv, masse godis og avslapning i sofaen (ihvertfall etter kl 21;)) Noen utflukter hit og dit blir det også:) Og masse Wordfeud må jeg innrømme, jeg har nemlig fått iPhone, juhu:)




Men når det gjelder pynt er det ingenting som slår det som er laget av små barnehender. Fyren til høyre er ny i år, nå har de jo blitt en liten gjeng:)




Et gammelt påskeglansbilde jeg fikk med på kjøpet på en antikvitetsmesse en gang.



ønsker alle gode påskedager!

15 kommentarer:

Min blogg om Interiør, lopper og brukting. sa...

Nydelige bilder :)
Ønsker deg og dine en riktig god påske :)

Hulda sa...

Så mye fint du har pynta med til påske. Nostalgisk og flott. Herlig var også kurven i innlegget under med alle de fine eggene!! God påske!

Blåbærtua sa...

Så fint pynta til påske:)
Ein fin kveld til deg!

Anonym sa...

God påske, Silje:-) Nydelig blogg du har! Flott reportasje om deg og bloggen din i Kamille Mor & Barn - har nettopp lest den, og nå skal jeg inn og sjekke de bloggene som du anbefaler der!

Hilsen Bloggløse Bente

silje-sin sa...

Hei bloggløse Bente! Takk for hilsen! Jeg har ikke lest reportasjen enda selv, så jeg er ganske spent! Bra du likte den:) God påske til deg! Hilsen Silje.

Gyngestol og kaffigrut sa...

Så herlig og nostalgisk påskepynt!
Ønsker deg og dine en fin påske.

MittLilleHjerte sa...

Herlige bilder:-)
Ønsker deg og dine en riktig fiiiin påske:-)
Klem fra Janne

Emmas hvite borg sa...

Det fineste er de søte påskekyllinger laget av barna :)
Koste meg i går kveld da jeg leste Kamille Mor & barn og helt på siste sidene dukket det opp en herlig reportasje om dere :)
Så koselig! Har lest bloggen din i snart 5 år og da er det ekstra kjekt. Kose dere med bypåske og massevis av påskegotter. Klem Anette

Gry sa...

Hei!!
Blir helt syk når jeg ser de små kyllingene i eggene... De dingler litt, ikke sant??? Vi hadde slike da vi var små, og det var den fineste påskepynten som fantes...

Klem

ESpeCiaLmente GaSPaS sa...

Vim desejar:
Votos de Boa Pascoa :))
Jocas!!

det store hvite huset sa...

Hei

Neste år blir det nok hytta på dere og ja :). Tror du kommer til og gjøre den kjempekoselig. Har vært inne og snoka litt på bildene dine:). Er hjemme i år vi og, neste år blir det sikkert campingpåske på hyttetomta på oss :)). Godt vi har noe og drømme oss videre med :). God påske til deg og dine :))

heimleg sa...

Ja, heilt einig - ingenting sler bornas pynt! :-) Desse påskekyllingane var jo også verkeleg skjønne! :-)

Petra Eriksson sa...

Hejsan!! Jag tittar bara in för att önska en riktigt god påsk!! Kram Petra

Siddis back home sa...

Herlig med bypåske og rolige gater... kos deg videre!

ADRIANA VIGNOLO sa...

“Que o espírito de amor e fraternidade preencha todos os corações nesta celebração da Páscoa para vivermos um mundo melhor, de respeito e solidariedade ao próximo e equilíbrio do planeta.”