søndag 1. april 2012

April april


Velkommen herlige april!

En av mine favorittmåneder, kanskje fordi jeg har to aprilbarn:) Og at april starter med påskeferie er jo ikke så dumt! I dag har vi vært på hytta og hatt middagsgjester for første gang der oppe! Vet ikke om man kan kalle grillpølser fra engangsgrill ordentlig middag, men det smakte godt og vi hadde det kjempekoselig! En flott start på hyttelivet:)



Vi dekket bord inne siden det blåste så fælt. Ungene sto for pyntingen, og var svært fornøde med egen innsats. De løp ut og plukket blomster, og var så stolte. Vi merker at de allerede har blitt flinkere til å aktivisere seg selv når vi er der. De første gangene hang de i beina våre etter noen minutter og lurte på hva de skulle finne på. Nå leker de for seg selv, plukker blomster og løper rundt. Og det gleder meg å se!


Status i hytta nå, for de som er interessert;), er:

I kjøkken/stuedelen er takplatene fjernet, ny hvitmalt panel er bestilt og kommer på tirsdag! To av stueveggene har fått fjernet panel og det som fantes av "isolasjon". Som jeg har skrevet før bygde farfaren min hytta for snart 60 år siden, og midlene dengang  var selvfølgelig noe helt annet enn i dag. På den største veggen skjulte det seg et Norgeskart! Over hele veggen. Vi har bestilt lik panel som i resten av rommet, så skal veggene kles og grunnes/males. Jeg har grunnet mesteparten av nåværende panel to strøk. Overskapene på kjøkkenet er fjernet, og i dag tok vi ut det grusomme vegg-til-veggteppet. Dvs, det ligger et grusomt der nå også, men tro meg, det er mye bedre enn det forrige.

I morgen skal mannen gå løs på soverommet, der skal panel i tak og på vegger fjernes.



Håper du har hatt en fin palmesøndag!



god mandag!

8 kommentarer:

Hege sa...

Så effektive dere er...tenk så fint resultatet blir. Gleder meg til å se.
Kos dere masse med oppussingen.

Klem Hege-Mamma til 3

Anette sa...

Så moro å følge hytteprosjektet!! Det kommer nok til å bli kjempekost der tenker jeg. For jeg har skjønt at du er ei kreativ dame :)

Petrine sa...

Spennende å følge med på hyttelivet :)

God påske ♥

Fruen sa...

Først og fremst, så heldig dere er som har fått en hytte! Helt herlig:)
Også må jeg si at det er litt morsomt at dere har gått så i gang med oppussingen, dere som ikke skulle gjøre noe særlig;) Hihi!
Men hus, og hytter, trenger oppussing og vedlikehold for å kunne stå i mange år til! Slik er det jo bare!
Artig og høre om Norgeskartet!
har forresten fått familiesirkus-boka nå! Gleder meg til å kikke litt mer nøye i den:)
Ha en strålende påske!
Klemklem, Fruen i Nord:)

Anonym sa...

Så spennende å følge hytteprosjektet deres! Flinke er dere og tenk så moro det blir når "alt er ferdig" (som regel blir det jo ikke det da). Kos dere i påsken - på hytta og hjemme.
Hilsen Berit

Клариса sa...

Det er interessant å observere hvordan gradvis bygge en vakker ny født fra den gamle salongen! Takk for den detaljerte beskrivelsen!
Spent på å se resultatet av din innsats for å restaurere hytta, er jeg sikker på at vil perfekt!
Lykke til!
Nadya, Russland.

Hanne sa...

Flinke dere er! Lykke til med oppussingen, og god påske! :)

Camilla sa...

Først vil jeg bare takke for den nydelige og tøffe boken jeg vant på bloggen din:)) mange gode ideer! Så gleder jeg meg skikkelig til å følge hytta videre:))