tirsdag 6. mars 2012

Vårblomster i terrin


Her er resultatet av gårsdagens tur innom blomsterbutikken, det og en nydelig pelargonia! Blomstene i terrinen har allerede sprunget mye mer ut, og er en fryd for øyet:)



Denne uka har vi fullt fokus på rommet til Constanse! Hun sover i sprinkelseng ved siden av meg, og selv om vi hvisker aldri så stille når vi legger oss, våkner hun hver kveld. Og da sovner hun igjen bare i vår seng, og jeg våkner midt på natta av at hun står og holder seg i hodegavlen mens hun hopper opp og ned... :) Gjeeeesp...;) Jeg har tømt nesten hele rommet (les flyttet tingene ut i loftstua...) og neste steg er for mannen å ta ned innredningen som er der nå, sette opp gipsplater på den veggen som skal tapetseres, mens de andre veggene skal sparkles og males. Taket skal males, og takvindu settes inn... Så jeg kan ikke love bilder av et ferdig rom med det første. Samtidig drømmer jeg om en hel natts søvn, så det er en stor inspirator. Med andre ord kan jeg ikke sitte her;)

Hvordan rommet en gang har sett ut kan du se HER! Og da skjønner dere kanskje at vi nå får litt plassmangel. Skosamlingen har blitt redusert ned til tre par, for jeg har for lengst innsett at min tid som partyløve er forbi;)




ha en fin kveld!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Heia :o) En skal vel ikke le ,men aldri er småtroll så yndige som når "dagen" deres (å fortsatt natt for voksne) har starta ....der de turner rundt oppi senga :o)

Fine bilder av vårblomstene ,det blir så vårlig å flott.

Lykke til med opp pussingen Silje,det beste er vel å ta den tiden en trenger.En fin kveld ønskes deg og dine :o) Mvh Solveig

Hanne Mette sa...

Skjønner godt at det er motivasjon til å få unnagjort oppussingen ja. Grøsser litt ved tanken på den tiden der... Guttene mine har vært helt håpløse om natten. Men det går jo heldigvis over og fordelen med å ha to fra før er at man vet akkurat det.
Klem fra Hanne Mette

Fru Andersen sa...

Skjønner godt at det er slitsomt når hun våkner! Noe av det samme problemet her, lillebror setter seg opp i sengen og er lys våken når vi forsøker å liste oss forbi og inn på badet og etterpå opp i sengen. Vi driver på å flytter rundt på barna, maler litt og ordner, slik at det etterhvert blir et rom ledig til lillebror. Får håpe vi kommer i mål i løpet av helgen. Sikker på at det blir kjempeflott hos dere når dere er ferdige:-)

Nyt kvelden!

Marits Hverdagsgleder sa...

Kjenner meg igjen i det der at ungene står og hopper, blide som lerker, mens jeg var stup trøtt... Når jeg tenker tilbake på det nå, så var det jo bare herlig, men ikke da.....

Hverdagsglimt sa...

Det var noen flotte vårblomster du hadde fått tak i:) og nydelig oppi terinen:) Gleder meg til å se resultatet av constanse sit rom:) Men for no håpe du for litt mere søvn før det står ferdig:) ha en fin kveld.
Klem Linda

Hilde Pernille sa...

Nydelige vårblomster, blir i godt humør av de fine fargene :) Lykke til med oppussing og søvn ;) Hilde

Anonym sa...

Uff ja, det er litt slitsomt med nattevåk mens det står på, men sikkert koselig å se tilbake på.. Jeg vil gjerne se bilder underveis i prossessen også jeg(",). Alltid moro det! Lykke til med oppussingen. Nydelige vårblomster også.

Klem fra Kjersti Berg