onsdag 28. mars 2012

Slutten av mars...


...og i hagen skjer det masse! Husker så godt denne tiden i fjor, da hadde vi fremdeles en god del snø i hagen, og jeg ventet og ventet på våren. Først da jeg dro hjem fra sykehuset 11.april etter å ha født Constanse hadde all snøen smeltet. Mens nå har det allerede vært vårvær lenge!



I hagen skjer ting i rekordfart! Jeg kan se knoppene på syrinbusken utenfor kjøkkenvinduet bli større for hver dag.



Ser det ikke ut som vi skal få vår første magnoliablomst i år? Håper på det;) Rosene beskjærte jeg forrige uke, og nå kommer bladene ut.



Jeg skal prøve å begrense blomsterinnkjøpet mitt i år, hittil har det gått heller dårlig... Nye stemor og påskeliljer skal pynte opp på inngangspartiet, og i går ble en nydelig rosemandel-busk med hjem. Den skal i bakken etterhvert.




På syrinen kan man se blomsterknoppene!



Utemøblene er på plass, men paviljongen er ikke helt klar. De to klematisene jeg hadde i fjor har blitt stående i krukkene sine i vinter, og jammen kommer det nye skudd!

Inne er sommerblomst nr.1 på plass, det får jeg vise i morgen:)




ha en fin onsdag!



takk for at du leser bloggen min!


11 kommentarer:

Petrine sa...

Nydelige bilder - som alltid :)

Begrense blomsterkjøpet ja. Kjenner meg igjen. Det er jammen ikke lett :)

Fin onsdag!

Anonym sa...

Nydelig, Silje! Du er så flink:) Klem, Marte

hobbyvimsa sa...

Koselig hage dere har...

Er i full gang med klargjøring her også...I dag har jeg beiset terrassen:)

Nyt fine vår dager:)

Klem Linda:)

Torill sa...

Så sommarblomane sjølv eller fyll krukkene med urter som du brukar i maten. Billig!

Ruter & Hjerter sa...

Deilig vår altså:))

Lina sa...

Å, så herlege bilete, Silje! :) Blir så glad av å vera inne på bloggen din :D Rosemandel er vakkert, det står på ønskjelista mi :)

klem Lina

Anonym sa...

fantastsik!

Frk.Fryd sa...

Flotte bilder som alltid :)))

Hanne Mette sa...

Vårstemning! Like morsomt å komme hjem fra jobb hver dag og se at plenen har blitt grønnere og knoppene større. ♥ Helt utrolig at vi bare er i mars.
Klem fra Hanne Mette

Villaveien nr 1 sa...

Herlig med nye knopper på trærene.
Det spirer og gror..

Nå nærmer der seg påske og sol ( og masse marsipanegg ) Nam Nam..

Kose deg masse i den fine hagen din.

Linda sa...

Og der tok vårfølelsen bolig i kroppen min, herlig! :)