tirsdag 27. mars 2012

Shopping og påskepynt


De av dere som har lest bloggen min en stund vet at jeg liker å pynte. Særlig til jul og påske. Da taes x antall esker ned fra loftet, med både nyprodusert og gammel pynt. Noe av det koseligste er at jeg har glemt litt av pynten fra år til år, så det er alltid spennende å pakke opp. I år har jeg derimot ikke begynt å tenke på påskepynting engang, annet enn påskeliljer inne og ute, og litt nyinnkjøpt av året. Som dette skjønne lammet, som var grunnen til at jeg bare måtte inn i en interiørbutikk i Hirtshals. Augusta er også fortapt, og holdt det på fanget sitt store deler av bilturen fra Danmark og hjem.

Ja ja, påskestemning skal vi få, og pynten skal nok få komme ned. Men det er rett og slett hytta som opptar tankene mine om dagen. 24/7. Tenk at en liten sak på 26 m2 kan få meg til å gruble, drømme og planlegge så masse:)

Og litt shopping har det blitt. Først tenkte vi at vi ikke måtte kjøpe så mye, men det er jo faktisk en del ting man trenger i det daglige liv. Og til nå har vi hatt overraskende flaks. Køyesengen jeg hadde sett meg ut var på salg akkurat da jeg fant den. Den ble kjøpt, betalt og fraktet hjem. Og to dager senere sier pappa skrotnisse at han akkurat har fått inn en fin køyeseng i butikken sin vi kan få. Så nå bytter vi den første, og kan kjøpe nye dyner til hele gjengen i stedet! Sovesofaen jeg hadde bestemt meg for var også på tilbud nå, og den har jeg bestilt i dag. Billig sengetøy kom jeg over, og gardinene jeg falt for var på 30%! Snakk om flaks;) Så får jeg prøve å pynte litt innimellom shoppingen og drømmingen også;)



pynter du til påske?




ha en koselig kveld!

9 kommentarer:

Hulda sa...

Utrolig så søtt det lammet var, og veldig naturlig.:) Jeg pynter litt til påske, men mest med løkblomster. :) Skifter alltid også ut puter og trekk i sofaene. :9

NTB sa...

hei på deg! Nydelig lam!! Ja jeg pynter til påske. Vi feirer annenhver påske ved sjøen og på fjellet. I år blir det fjellet og fjellbjerk ble tatt inn for et par uker siden så der er det museører og med hjemmemalte/fargeet egg blir det bordpynt. I taket henger vi en STOR gren hvor egg, kylliger mm blir hengt opp i. det er skikkelig tøft og i en hytte med begrenset plass er det fint å kunne pynte " luften". Ellers blir det påskeduker og kyllinger/høner både ute og inne. I år synes jeg våren kom før påske her østpå, så jeg har hatt litt påskepynt light noen uker her inne. Påskeliljene står fint på trappen ute og på terrassenog har stått der i 4 uker! Ha en fin påske!! Nina

Villaveien nr 1 sa...

Det er deilig å drømme seg litt vekk av og til .. Å så kjekt med salg og rimelige ting.

Lammet var bare helt utrolig skjønnt. Det hadde nok mine døttre likt også. Yasmin er sånn som din datter og . Hun kan sitte å holde på et dyr i timevis. Og kose og snakke med det.

En gang var det er ekkel slimete salamander hun la sin elsk på. hehe. Hadde den med seg overalt.

Klem fra Margareth

Hjem og Glede sa...

Hei hei :)
Herlig lam...
Jeg pyntet faktisk litt i går,blir ikke så mye pynt som til jul!
Plukket inn nydelige syren grener,og de står i knopp!
Gutta har kommet hjem fra skolen med pynt og det er jo så skjønne ting de lager! Minstemann kom med rosa kylling til moren fordi han vet at til påske bruker jeg mest rosa!(og litt gult).

På fredag er det påskefrokost på skolen og gutta skal synge "Mine hender er fulle av blomster" så den synger inni mitt hode akkutat nå!
Ha en koselig uke Silje,alltid kjekt å titte innom deg!

Klem Camilla

Tante Titti sa...

Hei hei!!
Snublet over bloggen din i min søken etter hytteinspirasjon, og her var det sannelig masse fint!
Vi overtar en gammel hytte til sommeren, og jeg har selvfølgelig noen planer for hva jeg kan tenke meg å forandre på.
Har lagt meg til som følger, og gleder meg til å se hvordan du løser hytteprosjektet etterhvert.
Koselig med pynting til påske, det lammet ditt var jo helt bedårende!
Blir nok ikke mye påskepynting i heimen for meg i år, vi tar årets påskeferie i Toscana.
Ønsker deg en nydelig dag, ogkos deg med pyningen!
Titti-klæmm!!

Anonym sa...

Jeg har også vært så heldig å fått et så fint lam. Det ble jeg veldig glad for. TUSEN TAKK! Det står så fint på kjøkkenbordet.

Ja er det noe du kan Silje så er det å pynte.

Klem fra mamma

Jeanette sa...

sååå koselige blomster og lam...da var jeg i påske stemning:-)

MittLilleHjerte sa...

For en søtt lam, Silje:-)
Vi har pyntet ferdig til påske. Klarte ikke å vente.hihi..
koselig om du tar en titt innom bloggen min;-)
Ha en glad onsdag!
Klem fra Janne

Anonym sa...

Da må du kjøpe det nye bladet til vakre hjem, hytter og landsteder, så utrolig mye fint å se i det bladet:)

Lykke til med planlegging;)

Lisa M