torsdag 8. mars 2012

Pelargonia



Her er pelargonien jeg kjøpte denne uka! Jeg har ikke hatt en slik før, vet noen hva den heter eller hva slags type det er? Den har mye mindre blader enn de jeg har hatt før, og jeg liker at den er så "luftig", ha ha, bra forklart;)

I dag er den nydelige vårstemningen tilbake etter at det snødde tett i går kveld. Lunsjen ble inntatt på verandaen i dag, i sol som varmet og uten jakke! I bedet er det nye spirer hver dag, og asfalten blir stadig mer bar! Jeg har akkurat hentet en pose med klær jeg har bestilt fra h&m, herlig å pakke opp sommerklær og badedrakter til ungene! Det går mot vår og sommer, og hver eneste dag nytes til det fulle:)


Jeg skal snart få skrevet om middagsplanleggingen vår, det fungerer nemlig helt supert!




ha en fin torsdag!


-og gratulerer med kvinnedagen jenter!


10 kommentarer:

Anonym sa...

dommage qu'il n'y a pas de traduction !! j'adore votre blog mais je ne comprends rien !!!!
Brigitte

Livsgledestedet sa...

Fiiin blomst, jeg husker selvfølgelig ikke navnet sånn i farta, men nydelig er den.

Det er så godt at det våres ute, det ser mer ut som vinter der jeg holder til, men har hørt rykter om masse varme grader rett rundt hjørnet, så jeg lever i håpet...:-)

Ha en god dag, fortsatt.

Underberget sa...

Nydelig blomst! Det ser ut som en englepelargonia, muligens en Darmsden.

Blåbærtua sa...

Flott blomst:)
Pakke fra H&M e jo så kjekkt å åpne opp,glede meg til sol og varmere dager:)
Ha ein fin kveld!

Vitaboet sa...

Hei Silje.

Ja, er det ikke helt fantastisk at vi går mot vår og sommer. Det er jo faktisk påske snart også.

Har også hentet en pakke idag, men ikke fra H&M;), men en maileg kanin fra lillemartine, såå søt, se på bloggen min hvis du har lyst.

Ønsker deg og familien din en koselig kveld.

Klem Camilla

Ps. Pelargonien var helt nydelig.

Pernille Ulrikke sa...

så rart at du skulle skrive om pelargonia idag, jeg fikk nemlig en av min mor igår.. Nyyydelig blomst, men som jeg har litt vanskligheter med å ta vare på gitt ;-)

Ps: bli gjerne med i min give away :-)

Anonym sa...

Hei Silje:)
Jeg kjøpte den samme på lørdag. Så langt er min erfaring at den liker å få jevnt med vann. Ellers tar jeg også gjerne imot tips om hvordan jeg kan holde den fin lengst mulig. Den virker mer "sårbar" enn Ingridene jeg er vant til:)
Ha en fin kveld snupp!!
Klem Huldra:)

Villaveien nr 1 sa...

å så fin. Satt faktisk nettop å tenkte på pelargoniaer- Gleder meg til å plante ute i hagen til sommeren.

Hilsen Margareth

Jatte sa...

Nydelig <3
det er sååå deilig vær om dagen, selv om det de siste dagene har vært kaldt er det godt å se det går mot våååår :)

Ha en fin kveld,
Klem jatte!

Meta sa...

Nydelig pelargonia! Hvor i all verden kjøpte du den?? Bare MÅ ha den i samlingen min.:)

Ønsker deg en herlig helg!:)

Klem fra Meta