tirsdag 20. mars 2012

Pastelldryss!



Vi hadde vel vært i Danmark knapt en halvtime da svigermor og jeg oppdaget en veldig koselig og ganske billig interiørbutikk! Hva som lokket meg inn i butikken skal jeg vise senere, men jeg kjøpte noen flere ting også. Disse to søte eggene kostet 100 kr tilsammen, og passer perfekt for meg som er i skikkelig pastellmodus for tiden. Og når man kjøper påskepynt to uker før påske kan det jo ikke pakkes vekk, nei, da må det settes frem med èn gang;) Marsipaneggene er en stor favoritt hos flere her hjemme, og de på bildet er ikke blant oss lenger... De andre jeg har kjøpt er gjemt unna, redde det som reddes kan;)



Blomstene i Danmark er jo et kapittel for seg selv, SÅ stort utvalg og SÅ billig! Bøttevis med ranunkler og tulipaner, og løkblomster i de mest fantastiske sammensetninger. Utenfor matbutikken sto frukttrær til 75 kroner og masse forskjellige busker til under femtilappen. Heldigvis innså jeg begrensningen, og bare to søte anemoner ble med hjem. De kan vel plantes ut etterhvert?

Noen tekstiler til hytta kjøpte jeg også, og litt annet smått og godt!



Nå har lillemor våknet etter formiddagsluren og det er tid for lunsj!





ha en fin tirsdag!


15 kommentarer:

Blåbærtua sa...

Herlige bilder av nydelige ting,pasteller er så fint:)
Ønske deg ein fin dag!

Anonym sa...

Dere er heldige som har noen slanter å "gå på" sånn at det kan shoppes litt her og der. Drømmer om å kunne kjøpe det jeg ønsker meg i en interiørbutikk jeg også:) Koselig med påskepasteller!

Anonym sa...

Dere er heldige som har noen slanter å "gå på" sånn at det kan shoppes litt her og der. Drømmer om å kunne kjøpe det jeg ønsker meg i en interiørbutikk jeg også:) Koselig med påskepasteller!

Anonym sa...

Så mye fint,men hvorfor kommer ikke alle innleggene dine underhverandre slik som før? Det var jo så mye bedre da:) ha en fin dag! Ingrid

Villaveien nr 1 sa...

Så deilig med en tur til herlige Danmark. Og blomstene der er så billige ja.
Veldig koselige bilder, og deilig marsipan. mmm. gleder meg til påske.

Sånne porselensegg har mine 2 døtre også. Et stort til storesøster og et lite til lillesøster. hehe.. hun er opptatt av alt som er lite, er lillesøster slik som hun er.

Ha en riktig fin dag. :)

klem fra Margareth

mette sa...

Koselig! De eggene var herlige, minner meg om mormor :) Påskegodter er bra - både pent og godt! Tør ikke kjøpe sånne egg enda...jeg liker dem nemlig best hjemme hos meg! Mamma har en tendens til å ha med (alt for) mye godter på påskefjellet, så jeg får lade opp til det! Ha en fin tirsdag!

Vitaboet sa...

Vakkert Silje.

Når jeg drar til Danmark, så får mannen min sette ner foten både enn og to ganger, for at vi skal klare å komme hjem uten å betale en miljon i overvekt, haha. Det er så mye fint, og såå billig at man blir helt lyrisk asså:).

Har selv fått dilla på egg nå i disse tider, i alle mulige varianter. Kjøpte noen i dag, på Plantasjen i sten tror jeg, kjempe søte.

Du som virker så flink på å hekle, har du noen tips el kanskje noen mønster?

Klem Camilla

susan`s side sa...

Vi skal til Danmark i påsken og jeg gleder meg masse. Vi er på samme sted hvert år sammen med 3 andre familier. Bor på en bondegård og har det bare helt topp.
Hvis du vil kan du lese mer om der vi bor på bloggen min under etiketten ferie (du må nok bla litt for det ligger en del italia innlegg der også)

Cosmos sa...

Ja Danmark er jo i særklasse når det gjelder interiør og ikke minst billige blomster
tenker dere koste dere på tur

Frk.Fryd sa...

Å så koselig :))) Nå fikk jeg skikkelig påskestemning!

Og de eggene.... er fantastisk gode!!!

lindmarkdubland sa...

Herlige bilder! Tusen takk for vårstemningen! :) :)

Traumscheune sa...

Look for you Blog every Day.
Love your pictures.


Liebe Grüsse aus Germany

Heidi

Bonjade sa...

So beautiful......love the fresh and fruity colours.

Fine evening

Anonym sa...

Er vell i grunn ikke lov å ta blomster med hjem fra Danmark !!!!!! Nydelige egg ! Skjønn blogg :)

silje-sin sa...

Hei anonym:) Man har lov til å ha med fem potteplanter, sjekk toll.no. Ellers takk for fine ord:)