torsdag 1. mars 2012

Påskepynt!

Velkommen elskede mars!!

Dette er en av de beste tidene på året. Vi har masse fint som ligger foran oss, påske, vår, sommer og sol! Og mars begynner på best tenkelige måte, her er det sol fra knallblå himmel og nydelig vær. 
Jeg har bestilt hjem noen påskenyheter fra lille martine! Jeg har en del påskepynt fra før, men nå har jeg jo snart en liten hytte å pynte til påske også;) Og metalleggene fra Maileg jeg bare ha, særlig når kolleksjonen er så flott som i år!

Gult er et must til påske!



alle bilder er lånt fra lille martine.



Her er en samling av eggene våre. I dem....



...legger påskeharen godteri og gjemmer dem i hagen vår! Dette er fra fjorårets påskeeggjakt, og den snakker ungene fortsatt om. Vi (ups, påskeharen) legger bare et par ting i hvert egg, og så får ungene flere egg hver.



For en herlig tid vi går i møte!




ha en flott torsdag alle sammen!

11 kommentarer:

Ruter & Hjerter sa...

Det er så flott de eggen fra Maileg! Et nydelig vær her i brevik og:)))
Vi nyter det!!!

Janne sa...

Nydelig egg. Så fin tradisjon for barna dere har. Flotte bilder :o)

monica sa...

Hei Silje!

Jeg blir så glad, inspirert og fasinert av å lese bloggen din! Jeg gleder meg til hvert nye innlegg..
Du er en så flink mor og husmor : )
Tenk å spente ungene er til å finne eggene i år?!
Takk for herlig inspirasjon hver dag!

-monica-

Underberget sa...

Nydelige egg! Veldig gøy å samle påskeegg i hagen. Her tok påskeharen med seg smokken til lillemor i fjor og det var helt greit når hun fikk både egg og pakke i bytte.

Rosehagen sa...

Hei Silje;)
Husker bildene dine fra i fjor. Utrolig koselig;)
Viktig tradisjon å ta med seg!!
Eggene er jo nydelige.
Her er vinterpynten byttet ut med noen kaniner i dag og flere kommer;)

Ønsker deg en herlig tid fremover.

Stor klem fra Ann-M.

Anonym sa...

Så koselig tradisjon dere har med påskeeggene! Årets utgaver fra M. var veldig søte - men har du sett eggene fra PP og BG? De er lekre de!!!! Lykke til med jakten i år og kos dere i det deilige vårværet i Grenland.
- Berit -

ELIN sa...

Nydelig egg! Åh, nå gleder jeg meg til hyttepåske og eggejakt :) Ønsker deg og dine en super flott mars! Klemmer fra Elin

Anonym sa...

Kjære i alle verden..Hva er det med dere folk?? Titter på denne bloggen og får med meg at dere, alle som en, uten unntak, opphøyer denne bloggeieren til en gud!! Nå må dere skaffe dere en jobb, eller et liv!! Denne bloggeieren er akkurat som oss andre! På en blogg kan hvemsomhelst få alt til å se lyserødt ut! For en gjeng med cupcake-bakere!!!!
Hilsen fra Stella, bloggløs!

Karina - Mitt Hammerfestlige Liv sa...

Fantastisk flotte egg! Måtte innom og bestille meg en hel haug ;) Gleder meg helt villt til de kommer, selv om det kanskje er bittelitt tidlig med påske hehe ;)

Til bloggløse Stella: Slutt å les blogg hvis du ikke liker det. Selv har jeg både blogg og et liv, så hva er problemet? :)

Anonym sa...

Frøken Hammerfestlige, har fått svar på sin kommentar på sin egen blogg!
Hilsen Stella bloggløs.

Edel Ransted sa...

Så flott påsketradisjon :) Svigersønnen min er fra Sverige og de brukte å gjenne egg i hagen, så barna fikk lete. Hos oss maler vi egg hvert år og henger på greiner. Det startet med små kvister i en vase da barna var små, men nå er det store greiner fra gulv til tak med malte egg de siste 30årene. Vi kaller det vårt påsketre. Like koselig hvert år og treffe barn og barnebarn for å male egg og lage pynt.De aller eldste eggene har små fingeravtrykk fra barna i vannfargene. Ha en fin vår og en hyggelig påsketid.