torsdag 15. mars 2012

Påskeegg i to varianter:)


Man tar en skål med egg (fra panduro)....



...og slipper to små løs med hobbymaling, pensler og div pynt...



...og får flotte påskeegg i sprelske farger! Noen er allerede delt ut til mormor og bestemor, resten ligger i en skål i skapet og venter på å komme frem til påske.



Noen har søte kaniner på...



...mens andre er litt mer....fantasifulle?:) Noen som sa less is more?;)



Disse skjønningene kom rett opp i vinduet. De ser slik ut på den ene siden...



...og sånn på den andre! Nydelige! Jeg har kjøpt dem hos Mester Grønn.




Tusen takk for alle gode ord etter forrige innlegg!




ha en kjempefin torsdag!

15 kommentarer:

White Dream sa...

Very nice!
White Dream

Fjordheim sa...

Nydelige egg. Både de hjemmelaga og de kjøpte. Koselig å lage litt slikt sammen. Har fortsatt, etter 20 år, de første eggene min eldste sønn malte. Kjempekoselig.
Ha ei herlig marshelg :)

Silje sin blogg sa...

flotte egg i flere stilarter;)

Frøken OppNed sa...

Så fine egg :)
Tenkte vi skulle gjøre det samme neste helg...

Ha en finfin dag!

Lynetmor sa...

Hei, så mange fine egg :-) Ha en fin dag :-)

Rosehagen sa...

Hei Silje;)
Nydelig påskeegg;) Blir så glad av å lese bloggen din!
Så ikke bry deg med de som synes du er for rosa. De kan slutte å lese den! Men vi andre som er innom må få lov å glede oss med dine positive hverdagshistorier;))

Ha en fin dag;)

Stor klem fra Ann-M.

Kine sa...

kjempefine, alle sammen!
Ha en fin torsdag!

Marie sa...

kommentaren min forsvant dessvere...

Manuela sa...

Não percebo uma palavra do que escreves e tu , provavelmente também não percebes nada do que eu vou escrever, mas é só para te dizer: I love your blog,your fotos and your ideas!

Marie sa...

Hei Silje,
nå forsvant dessverre en laaanng kommentar av meg... Prøver altså å skrive essensen en gang til.

Jeg har nå fulgt bloggen din daglig i over et år og liker kjempegodt å titte innom deg, se fine bilder og få positive inspirasjoner. Hittil har jeg aldri lagt inn noe kommentar, men i dag vil jeg, fordi jeg kjenner at det er på tide med å forsøke å formidle mine tanker (som jeg forresten en gang for lenge siden skrev deg i en mail, men du rakk aldri å svare; noe som jeg forstår veldig godt)
Når det gjelder det med "lyserosa" så tenker jeg nemlig følgende:
Man kan bli litt misunnelig av å lese bloggen din, for det virker veldig fint og harmonisk hos dere og det hender jeg ender opp med " hvorfor og hvordan i all verden får hun alt det til??" Jeg skulle ønske meg en fasitt noen ganger. Hvordan klarer du å bli i stand til å ikke være sur dagen lang når du har f eks våknet mange ganger gjennom natten pga en unge som ville ha litt servise??? Hvordan????
Jeg har det sikkert nesten like god som deg, 3 friske unger, flott hus, sentralt boende uten særlig alvorlige bekymringer samt en mann som jeg elsker, men som kanskje har litt høyere krav til meg enn gjennomsnittsmannen (vet ikke ;) ). Likevel opplever jeg ikke den lykksalige følelsen som du formidler så konstant.
Og det tror jeg henger andre seg opp i. Når men føler seg mislykket og utilstrekkende, kan det være en utfordring å lese bloggen din, akkurat fordi den er så fin og du er så glad.

Det som jeg synes er best med bloggingen din, er, at du eier selv-ironi og humør og kan fli over litt av hvert. Det gjør det enklere for sånne som se tungt på livet noen ganger å la seg medrive av din positivitet.

Synes bloggen din er kjempefin! Og jeg elsker alle dine innlegg, men allerbest dem med rot og liksom "bak kulissen"-tilståelsen i ny og ne. Det er herlig å se at du har nok de samme problemene som alle vi andre men ikke gidder å fokusere på dem.
Dyktig!!
Mange hilsen, Marie

Hege sa...

Så morsomt...synes de ble fine de fargeglade eggene jeg :o)
Og disse fra Mestergrønn sto jeg å kikket på her om dagen også...de er så vakkre :o)

Ha en fin dag.

Klem Hege-Mamma til 3

Hverdagsglimt sa...

Så koslig aktivitet med barna:) og eggene ble jo kjempesjarmerende i friske farger.Dette frister til et panduro besøk.Det spørs om jeg ikke må ta en tur inn til byen,-og handle litt til helgeaktivitet med ungene:) Takk for tipset.

ønsker deg en fin helg:)

klem Linda:)

Hild Frøya sa...

Så fint..

Exam Notes sa...

Love the painting on these egg.
Especially the tow little chickens.

jordbærpiken sa...

Skjønne påskeegg! Tror jeg må ha et lite påskeverksted med mine små også. :) Vi får familie på besøk i påska, og da er det jo koselig å pynte huset litt ekstra. God helg!