onsdag 14. mars 2012

Onsdagslykke...


...en stolt gutt som kommer inn med årets første hestehov...



...en fornøyd lillesøster som har fått tak i kakespaden til brownies'en... Og som senere kan ta seg en lur i deilig vårvær! Og musen sover også selvfølgelig...;)



....årets første piknik i hagen!



...at lekestua åpnes for sesongen...



Å dra til byen med mormor, spise på kafè, kjøpe lette vårsko og ny vårjakke, nyte en deilig softis...



....og bittesmå skjønnheter som titter frem i blomsterbedet!



At påskepynten sniker seg frem:) Takk for disse skjønningene S&J:)



Jeg får innimellom kritikk for å fremstille alt som lyserosa på bloggen. Jeg har tatt et bevisst valg om å skrive om positive (stort sett) ting her inne. Det er det jeg vil skrive om, og det jeg tror de fleste vil lese. Alt er selvfølgelig ikke bare fryd og gammen hos oss heller. Men jeg er lykkelig. Jeg har tre flotte barn, en snill mann, vi har gode og hjelpsomme familier, et hus å bo i, mat (og blomster:)) på bordet. Og vi er friske!! Jeg har ingenting i verden å klage på igrunn! Alikevel gjør man jo det iblant, men jeg prøver å fokusere på det positive! Jeg tenker så mye på dem som har det vondt, alle som er syke og mister noen de er glade i. Jeg ber for dem hver kveld, og takker Gud for at jeg har det så bra. Lyserosa eller ikke, jeg synes det hadde vært rart om jeg ikke var lykkelig! Det er altfor mye tragisk som skjer i denne verden til å henge seg opp i småting! Vi må være takknemmlige for at vi har det så godt!

Noen tanker om lykke fra meg på en onsdag!




ha en fin dag!

41 kommentarer:

Silje sin blogg sa...

Så fornuftig! Hvorfor skal man henge seg opp i det negative! Det er klart man kan dele dette med andre, men jeg kjenner jeg blir i bedre humør når jeg kan lese at andre har det bra!
Så deilig at våren endelig har kommet;) Nyyydelig!
Påskepynt allerede ja! Da kan jeg finne frem ei høne eller to i morgen jeg også;)

Fjordheim sa...

Viktig å fokusere på det positive.
Henger en seg opp i alt det negative og lar det få fokuset, så har en det ikke så bra. Mye bedre å fokusere på det positive og alt en har å være glad for. Da har en det også mye bedre.
Ha en herlig kveld :)

Kråkebarna sa...

Hurra for deg!
Likar bloggen din kjempe godt. Har komme over blogger der det er bare syting over ting og det er ikkje så spennende å lese om.Det blir ein fort lei av å lese.
Ingen har vondt av litt positivitet:)

Tenk positive tanker,si positive ord,gjør positive handlinger og det positive gror.

Fortsett som før du. Det er DIN blogg.

Klem Lene

Žaneta sa...

Ha en fin dag, jeg bruker en oversetter :-), så jeg beklager for feil.
Vakkert å ta bilder og har en fin blogg.
Jeg kommer hit veldig mye .. kom igjen.
Veldig fint å lese.
Ha en veldig fin hilsen.Žaneta

Hilde sa...

Så utrolig flott skrevet Silje :-)
Jeg er SÅ enig med deg i disse ordene.
Det er fullt lov å fokusere på det
positive og være glad og takknemlig over
hvor heldig man er. Jeg blir alltid glad av å titte
innom her og positiviteten din smitter
over på oss som leser det er sikkert!
Så fortsett slik er du snill ;-)))

Fortsatt fin onsdag.
Å bli gjerne med på min lille rosa Giveaway ;-)

Klem fra Hilde

Skrammelfrua sa...

Hei. Eg liker bloggen din kjempegodt, og eg elsker alt som er rosenrødt...(eller lyserosa)!! Kanskje ikkje så kjekt eller positivt å fokusere på det negative på ein blogg?? Det tenker no eg. Og er det noko me treng meir av, så er det vel positivitet(og ein dæsj lyserosa.....)

Ha ein GOD dag;)

Hilsen Bodil F.T. sa...

Jeg er glad for den lyserosa bloggen din jeg! Synes den lyser opp i hverdagen! Inspirerende er den også! Veldig!

Helene og Henriette sa...

så flott det du skriver. Eg og har alltid vert så bevisst på å tenke positivt og å fremheve det positive.
Det gjør godt for meg og alle rundt :)

herlige bilder du deler, nå er det endlig vår!

vi har en utfordring hos oss, kjekt om du vil bli med :)

henriette

Nina sa...

Uff så kjedlegt med slike tilbakemeldingar, som at bloggen er for postiv. Er det verkleg slik me skal leve, med å bare fokusere på det negative? Klaging har me nok av. Alle sjønnar at ein ikkje har det rosenrødt kvar dag, men viktigt å sete pris på det ein har. Syns bloggen din er kjempe fin, og eg merkar eg blir glad for noke oppmuntrande å koslegt å lese om.

Lina sa...

Nydeleg fint innlegg, Silje! ♥ Du er klok og reflektert. Håpar du klarar å heva deg over slike kritikarar. Du gleder så mange med denne vakre bloggen! :) Det er nettopp for å kjenna på gleda og lukkekjensla at eg alltid ser innom til deg! :) Du evnar å finna det fine i kvardagen, og det er så viktig.

klem til deg ♥

Maria sa...

Gleder meg alltid til å lese din blogg, for det er alltid så mykje positivt å lese!! Hurra for positivitet seier eg!

Bente sa...

Disse bildene fikk meg i vårstemning... Herlig!

Anonym sa...

Hei Silje! Du har en vakker blogg, og det er en fryd å følge deg hver dag. Det blir jeg i godt humør av!
Så fortsett som du gjør, det er det som er deg. Men - jeg forstår også dem som bruker bloggingen som terapi i vanskelige stunder. Og det er nok mer for å lufte egne tanker enn for sympati de gjør det.
Tror denne bloggverden har plass til dem også. Selv er jeg takknemlig for en fantastisk mann, 3 flotte voksne døtre, 2 kjekke svigersønner og 5 vidunderlige barnebarn. Alle er friske og har det godt. Vi har mye å takke for.
Ønsker deg en riktig fin onsdagskveld. - Berit -

silje-sin sa...

Hei Berit!

Takk for hilsen og gode ord! Jeg er helt enig i det du skriver. Det er kjempeflott at noen kan og vil skrive om vanskelige ting på blogger, og det er viktig! Selv har jeg valgt å la være, fordi jeg vil at bloggen skal være et fristed for meg, og da vil jeg ikke hele tiden bli minnet på det som er vondt.
Det jeg synes er dumt er når noen "kjefter" fordi man ikke skriver om negative ting på bloggen. Jeg mener ikke at ikke andre skal skrive om vonde ting. Som du sier er det opp til hver enkelt, og det er plass til alle!

Ha en fin kveld! Hilsen Silje.

Anna sa...

Hei! Har fulgt bloggen din siden i fjor sommer, og finner den både vakker og inspirerende.
Selvfølgelig skal man fokusere på det positive!:-)

Hilsen, Anna

Anonym sa...

Utrolig flott skrevet og godt sagt Silje :) Beunderer deg for at du klarer å se de positive småting i hverdagen HVER dag....Jeg prøver så godt jeg kan på dette selv. Man vet aldri hvor lenge man får leve og hvor lenge man har de man er glade i rundt seg. Prøver å tenke på dette ofte, og spesielt når det er ekstra tøffe perioder :) Man har sååååå mye å være takknemlig for. Takk for at du hjelper meg å se de små gleder :)

Klem

Anonym sa...

Jeg liker din blogg så utrolig godt! Og håper du fortsetter som du gjør:-)
Det var noen nydelige vårlige bilder fra dagen i dag! Kjenner et savn etter vår, her jeg bor er det fremdeles vinter og snø:-)
Ha en fin kveld, og takk nda en gang for fine bilder, og kloke ord!
Fra Maiken.

Anonym sa...

Helt sant det, Silje:-) du har en kjempefin blogg, og hvis noen synes du fremstiller ting for rosenrødt, da kan de bare la være å lese bloggen din;-)

Klem fra Gro:-)

TAB sa...

Etter en tung dag med sykdom i hele bosettingen, var dette som en vitamininnsprøytning! Herlig innlegg og inspirerende blogg! :) Takk for at jeg (nesten) hver dag får et hyggelig innslag i dagen min! ;)

Fruen sa...

Syns det er trist lesing at noen kritiserer deg for skikkelig feel good innlegg:)
Det er jo derfor det er så godt og komme hit, og få tips til barneaktiviteter, innredningstips, blomster- og barnetøyinput og alt det andre herlige du skriver om:)
Jeg liker hvertfall bloggen din veldig godt:)
Ha en super kveld videre!
Klemklem, Fruen i Nord:)

Anonym sa...

Du skriver så inderlig godt Silje :o) Synes som jeg har sagt før at du har en flott å ærlig blogg.Kan det være misunnelse mon tro som gjør at noen må kritisere ? Kjenner at jeg koker over sånt.Er davel bare å la være å lese andres blogger davel.

Å kunne glede seg over andres glede er også en glede tenker jeg :o)) Du har en kjempekoslig blogg det synes jeg som så mange andre ,så stå på Silje dette er DIN blogg.Takk for at du deler hverdagslykke med oss andre :o)

Mange gode tanker og klem fra Solveig :o))

Monica sa...

utrolig fint skrevet, vi må ikke glemme og takke. Tenk så heldige vi er :)

Fruehuset sa...

Veldig godt sagt Silje!
Det er utrulig viktig å fokusere på det positive. Uansett korleis det oppfattast av andre.

Og uansett om eg har ein dårlig eller god dag så er det alltid kjekt å lese din blogg. Enten blir eg glad eller gladare:)

Stå på med din positivitet! Vi så har så enormt masse å vera takknemlig for.

Klem Marianne

Unni sa...

Godt å kunne tenke på alt det positive i livet.

Det er både viktig og bra.

Flotte bilder:)
Herlig at det går mot vår.

Maret sa...

Kjempeflott...
Slik burde vi alle tenkje..

Ha ei flott veke fortsatt..

Anonym sa...

Hei Silje!!

Tenk at noen kan kritisere deg for at du er FOR positiv, nei det blir jo helt feil!! Jeg har fulgt bloggen din siden i fjor, og jeg MÅ innom hver dag, det er en stor vitamin insprøytning og ikke minst veldig inspirerende å titte på alle de flotte bildene du tar!
Du gjør min hverdag mye bedre! Jeg er selv hjemmeværende pga sykdom, så det å kunne finne pcen og sette seg godt til rette i godstolen på en vond dag, å lese den gode, flotte positive bloggen din, gjør underverker! <3 <3
Gleder meg masse til å se bilder av hytta deres når du har latt dine kreativer hender slå ut i full blomst ;o)
Gode klem fra Elin

Anonym sa...

Fortsett akkurat slik du gjør, elsker den lyserosa bloggen din ;-) Nydelige bilder som minner om at snart er våren her for fullt! Nydelig jakke forresten, kan jeg spørre hvor den er kjøpt?

Klem Maria.

Sara sa...

Er helt enig i at bloggen din er en vitamin-innsprøytning! Kjenner meg lettere til sins hver gang jeg er innom (som er så og si daglig!) =)

FruLykkelig sa...

Ser ut som om dere har hatt en herlig vårdag! Kjekt å se noen hverdagsbilder :) Skjønt med lille musen som også sover formiddagslur, hehe.

Så fine jakker ungene har på seg og den nye dere kjøpte hvor er den fra? VIL HA! Skulle helst hatt den til jentene allerde, så fin var den hehe.

Jeg er helt enig med deg i tankene om lykke ;) Og man gjør nok lurt i å fokusere på det posetive. For jeg tror at det man fokuserer på og tenker på får man mer av. Mye som skjer i livet vårt har vi ikke kontroll over, men det vi derimot har kontroll over er hvordan vi takler det ukontrollerbare som skjer og vi kan selv velge hva vi ønsker å legge fokusen vår på.

silje-sin sa...

Tusen takk for alle skjønne kommentarer og kloke ord! Jakka er fra Cubus, og til Constanse. Kanskje de har den i større størrelser også:) Hilsen Silje.

Tonje sa...

Så flott skrevet silje. Så enig med deg :)

Anonym sa...

Leser bloggen din daglig, men har aldri kommentert til nå.

Hovedgrunnen til at jeg leser bloggen din er jo fordi du skriver så positivt. Du har faktisk lært meg å være mer oppmerksom på hverdagsglede og å ta vare på de små øyeblikkene her i livet. Tusen takk for at du lyser opp hverdagen min :)

Hilsen drømmende student på 20.

Rigmor sa...

Jeg synes det er så fint å kunne komme 'på besøk' hos deg for å se alt det fine og morsomme i livet ditt! Jeg vet jo at alt ikke er bare fryd og glede hele tiden, men jeg har sant å si ikke så lyst til å høre på for mye av andres klaging og syting.....har man ikke nok med sine egne problemer? Mener ikke å høres kald og overfladisk ut, men jeg tenker du skjønner hva jeg mener? Tusen takk for en nydelig blogg, nyter hvert eneste besøk hos deg!

Lisbeth T. Hansen sa...

Dear Silje.

I READ YOUR BLOG EVERY DAT BECAUSE YOU FOCU ON THE POSITIVE, THAT DOESN'T MEAN THAY YOU DON'T HAVE CHALLENGES IN YOUR LIFE BUT YOU CHOOSE TO SEE POSITIVE THINGS.
LISBETH.

Anonym sa...

For en nydelig vårjakke. Hvor er den kjøpt? :-)

marianne leonora sa...

Ein kan være personlig, åpen og varm utan å være privat, det syns eg du er flink til. Me treng bloggar som denne som sprer glede, inspirasjon til familie livet. Kankje du skulle tenke på å dele erfaringer du gjer deg som mor også. Erfaringar med det å leve med barn, oppdra barn osv, eg er sikker på at du hadde hatt mykje å gi til andre på det feltet også. Les bloggen din gjevnleg og liker den veldig godt. Klem frå Marianne Leonora

vigdis sa...

Stå på Silje, elsker bloggen din! Ingen ville vel lese negative ting ;) Alle skjønner vel at vi alle kan ha dårlige dager, det ville jo vært rart om ikke, men man må ikke skrive om det for det! Fortsett med å skrive som du gjør, jeg gleder meg til innleggene dine hver dag! :) Klem fra meg

Anonym sa...

Jeg liker at du skriver om positive ting. For som du sier så er det nok elendighet i verden! Jeg skal snart begynne på livet som voksen - full jobb, enebolig, forlovet, og om kanskje ikke så lenge noen små. Jeg har allerede opplevd at livet ikke er så rosenrødt, men at det viktigste er å prøve å fokusere på de gode tingene. For det er disse minnene man helst vil huske! Du er en stor inspirasjonskilde for meg - noterer ned små ting fra din hverdag som jeg skal prøve å inkorporere i min kommende fremtid som "voksen".

Fortsett med det du gjør! Spre litt hverdagsglede! Folk bør være såpass oppegående at de skjønner at livet ikke er alltid så rosenrødt!

Ha en god helg!:)
- Anna

pippilotta sa...

Stå på du Siljemor, din blogg var en av de forste jeg begynte å lese og etter 3 år er du somregel den første jeg titter inn til hver dag, hvorfor? Jo nemlig for jeg blir i godt humør her hosvdeg !!!! God klem :))

madrang sa...

Eg er så einig, så einig, så einig! :-) :-) :-) Me har det så godt at me ikkje har nokonting som helst å klaga over - dei fleste av oss! Eg også sender mange gonger for dagen mine tankar til dei som verkeleg, på ordentleg, har det vondt her i verda. Eg får også, nesten dagleg, så mange spørsmål om korleis eg klarar alt eg gjer, tre born, vert eg ikkje sliten, etc., etc. Eg svarer alltid det same: Me har det så godt som det er mogleg å ha det, det er fantastisk. Det er så flott å lesa bloggen din (eg oppdaga bloggeverda for omlag ei vekes tid sidan, hehe) og det er din blogg som går igjen hjå meg! :-) :-) Gledar meg til kvart nye innlegg som kjem! :-)

Anonym sa...

Helt enig med deg!!
Du virker til å nyte livet og bloggen din er helt spesiell. Jeg blir alltid inspirert og glad av å lese den!!
Flott at du deler. Beundrer deg i grunn for å gjøre det. Du blottlegger jo store deler av ditt liv. Likevel.. jeg liker dette veldig godt og setter pris på det du legger ut!!
Nyt livet slik det er.. vi må være glade for alt som er så godt. Som du sier, er det for mye vondt i verden.. Vi vil alle oppleve noe.
Selv er jeg svært lykkelig og glad! Er godt!!!
Ha en strålende vår med den skjønne familien din!!