mandag 19. mars 2012

Denne dagen...



..har jeg beundret alle de flotte vårblomstene som titter opp i hagen og prøvd å holde styr på en våryr katt (han ble kastrert for mange år siden, men oppfører seg merkelig fordet)... 



....har jeg hengt opp årets første klesvask ute! Og jeg sto i kortermet genser da jeg gjorde det! Nå skal det legges til at vi i skrivende stund fyrer i peisen, men alikevel...;)



...har jeg nytt synet av enda flere blomster, en flaksende sommerfugl og en sopebil i gata!



...har jeg brettet x antall klesvasker, og enda er det nok å ta tak i...



....har jeg prøvd å få orden i hverdagskaoset. Er visst ikke helt ferdig med det heller...:)




 ...har vi tatt en liten tur opp til hytta vår. Tatt noen mål innvendig, prøvd å få bukt med de hundrevis av maurene som også gjerne vil være på hytta, og ikke minst, oppdaget at under det brune vegg-til-veggteppet i stua ligger det et tregulv!! Måtte det være helt og fint, da skal det bli malt tregulv på hytta, så får vi heller ty til raggsokker om vinteren! Det skal jo uansett være annerledes å være på hyttetur enn hjemme....?:)


Jeg har også gått tom for tålmodighet og latt mannen legge de eldste. Kveldene er min svake side, eller dvs leggingen. Da er ofte både energien og tålmodigheten borte. Må nok jobbe litt med meg selv der!




Håper du har hatt en fin dag! Nå skal inspirasjonspermene mine frem...




ha en koselig kveld!





...jeg har også tatt bilder av noe av det jeg kjøpte i Danmark, de får dere se i morgen!


11 kommentarer:

Anns draum sa...

Så utruleg mange fine og koslege bilete!! eg kjem meg aldri ut med kameraet før det høljar ned igjen... eller som i dag SNØR!! Lengtar verkeleg etter nydeleg vårver og sol:)

Klem frå Ann

Tonje Merethe sa...

Så koselige vårbilder.. Nyter dagene i dette herlige været.
Alle har vi våre punkter hvor tålmodigheten ikke er på topp, her er det påkledning om morgenen som tar tålmodigheten. Trenger ikke bruke 15min på et plagg. Med morgenfuglen som våkner mellom 6 og 7, så er vi nesten alltid i bhg mellom 9-9.30. jaja..
Godt å høre en er flere, og så er "hverdag" av Louise Jacoby en god sang å høre på når det røyner på..

Ha en flott kveld!
Klem fra Tonje Merethe

Anonym sa...

Tuuuusen takk for den siste delen der du skriv at energien og tolmodigheten er brukt opp ved leggetid :-) Kjenner meg såååå godt igjen der; føles nesten som om noen har sluppet ut lufta av deg.....

Jeg har tre søte små på 1,3 og 5 år! dagene går verfall fort.

Dronninghuset sa...

HEI,
I DAG SNAKKET DE OM MAUR I HUS ETC PÅ TV2, FROKOST-TV. OM DU GÅR PÅ NETTSIDEN DERES FINNER DU KANSKJE UT HVA DU KAN BRUKE FOR Å FÅ TATT DEM...
LYKKE TIL.
ET TIPS FRA FAST FØLGER AV BLOGGEN DIN;
TOVE

Frulykkelig sa...

Så koselige hverdagsbilder! Det store hjørneskapet har jeg ikke sett her på bloggen før, kjempefint!

Når det gjelder legging er jeg helt lik. Er hjemme med de hele dagen, men når leggingen kommer er tolmodigheten min tatt slutt. Syns leggingen er det tyngste av alt, hehe. Ikke fordi de er så vanskelig å legge, de roper jo og maser en del, men likevel så sover de jo innen kl 20. Er nok bare fordi jeg vet det er kveld og lengter etter sofan etter en lang dag. Så legging tar som oftest mannen her eller vi gjør det sammen, med mindre han er sein da.

Kos deg med hyttedrømmer i kveld!

Villaveien nr 1 sa...

Så koselige vårbilder:)
Blir spennende å se flere bilder fra hytta. Herlig hå henge klær ut og la dem tørke i sola.

Ja så må vi få se hva du har kjøpt da.. venter spent.

Klemmer fra trofast følger som nå har fått egen blogg. Velkommen inn til meg å se :)

Penelope P. sa...

Hi
The lovely images on your blog always brighten my day! Love Penny L u.k.xxx

Anonym sa...

Klypene skal festes under ermene på gensere og topper og i linningen på jeansen. Da unngår du klypemerker, lille venn.
Ser at du ellers er en god husmor og mor.

Sandra sa...

Så flotte bilder, Silje! :)
Jeg har også en katt i hus, som har blitt noe rar på disse dager.. Det må jo være noe med våren. Synes det er rart siden han er innekatt, men fortsatt så er noe annerledes. Jeg tør såvidt sette bare tær ned på gulvet- for da kommer det en og biter meg i tærne ;)

Det er en fantastisk nydelig tid vi går i vente!
Spennende å høre om tregulvet er som ønsket! :D

Josefine Moe sa...

Jeg har fulgt bloggen din helt siden jul og livet ditt er bare helt fantastisk vakkert. Hver dag Etter skolen sjekker jeg om du har lagt inn noen nye innlegg. Ofte flere ganger om dagen. Jeg har fått inspirasjon til og starte min egen blog og jeg ville blitt kjempe glad hvis du hadde lyst til å se den og høre hva du synes om den. Jeg har en lillesøster som betyr alt for meg og som jeg pleier å blogge om hva vi gjør sammen. Hun er på alder med Ferdinand og Augusta. Synes bloggen din er super koselig og fin og håper du aldri blir lei av å blogge. Hadde ikke vist hva jeg skulle
gjort uten Silje-sin.

KatyBo sa...

Hurra! Spring!