søndag 4. mars 2012

Camellia



I februar fikk jeg en Camellia-blomst av mamma. Jeg har helt ærlig aldri hørt om den før, men ble raskt betatt av de fine knoppene som etterhvert sprang ut til fantastiske blomster. Jeg fikk noen tips av jentene på Mester Grønn om hvordan den bør behandles, som at den vil ha mye lys, gjerne kan få litt vann hver dag, og at den ikke må flyttes på.

Jeg håper å beholde den lenge, så om noen har Camellia-tips tar jeg gjerne imot:)






ha en fin søndag!


 

-vår er uten planer, herlig!

8 kommentarer:

Fjordheim sa...

En nydelig plante.
Håper du klarer å bevare den lenge :)
Ha en herlig dag :)

Vigdis, Nordfjordeid sa...

Heisann!
Eg har nettopp kjøpt meg en Camellia også! den står med knopper ennå,men ser det blir en rød blomst. Fikk vite i butikken at den trives i tempr 16-20 grader, blomstrer lenge, og at greinene kan klippes lett tilbake hvis dei blir lange og "hengslete" Håper eg får lenge glede av den! Lykke til du også!!

Marthe - Fruen fra Trondheim sa...

Det var en aldeles NYDELIG blomst! Jeg har heller aldri hørt om den før... Nå har jeg svært lite grønne fingre så kunne nok ikke gitt deg all verdens med tips uansett;)

Olga sa...

Just gorgeous!

making baking and creating sa...

excellent!

Anonym sa...

Aldeles nydelige blomster :o)

Den Norske Camellia Forening har endel tips ser jeg å denne kan også være ute Silje :o) Har aldri sett denne blomsten før jeg men snakk om at den er vakker da :o)

Hilsen fra Solveig

sbobet sa...

thanks ysboou for arsbochive

Hverdagsglimt sa...

For en nydelig blomst:) Denne har jeg ikke hørt om før:) Artig å bli introdusert for litt "nye" blomster :) Lurer på om jeg må innom et hagesenter ja..;) her er det en del av blomstene som har takket for seg..;)

Ha en flott mandag:)
klem Linda:)