torsdag 22. mars 2012

Mer fra hytta!


I dag har vi tilbragt formiddagen på hytta vår. For nye lesere har vi overtatt en bitteliten hytte noen minutters kjøretur unna. Farfaren min bygde hytta for snart seksti år siden, og jeg har tilbragt masse tid her i oppveksten. Jeg fikk ryddet masse i dag, og pappa skal komme og hente tingene en dag. Det er han som har brukt hytta de siste årene.

Og se hva som var under teppet, ubehandlet tregulv!! Vegg-til-vegg-teppet ligger løst oppå, så da er det vel bare å male i vei!?



Litt av kjøkkenet, til venstre fra gangen og mot stua, og til høyre er bildet tatt fra stua. Kjøkkeninnredningen er forholdsvis ny (på hytta ihvertfall!), så den beholder vi, evt skifter frontene etterhvert. Overskapene har vi bestemt oss for å fjerne, et par hyller kommer nok opp i stedet. Jeg tror det vil virke mye større og lysere da. Oppbevaring tror jeg vi har nok av, ikke skal vi ha så mye her heller, det skal være easy living!



Her ser man fra stua og ut mot gangen, man går altså gjennom kjøkkenet. Mens jeg var her i dag varmet solen, jeg hørte det sildret fra bekken og fuglene sang. Gleder meg til å kunne reise opp hit og bare være!



Her er den lille ovnen, bak er det satt opp gipsplater den siste tiden. Vi blir ikke helt enige om hva vi skal gjøre her, hverken med oss selv eller hverandre. Mannen snakker om å legge flis her, men jeg er litt usikker. Forslag anyone?:)


Nå må jeg gjøre noe av det kjedeligste jeg vet, vaske badet!




ha en fortsatt fin onsdag!

8 kommentarer:

Casa Nyheimen sa...

tror jeg ville hatt skifer bak ovnen, litt 'hyttete' på ett vis ;P

Kommer du å vasker mine bad også? ;D makan til kjedsomhet tror jeg hvor ordet bad kommer fra når det kommer til vasking av det (det engelske ordet som er helt likt men betyr noe annet)

Anonym sa...

Hvorfor ikke kle gipsplatene med natursteinsheller eller en annen form for tynne stein? Og hadde jeg hatt mulighet ville jeg byttet ut ovnen med en vedkomfyr - det er det koooseligste jeg vet!! Skulle ønske det var meg som skulle innrede en slik godværshytte. Den var bare kjempekoselig! Gleder meg til å følge prosessen videre.
Hilsen Berit

Rita sa...

Jeg ville sett om det passet med en slik gammeldags kjøkkenovn,men den blir kanskje for stor? Uansett blir det spennende å se forvandlingen ;) lykke til ;)

Casa Nyheimen sa...

Siljesiljesilje! Mens jeg satt å venta på at minsten skulle slå seg til ro, 3.natta uten sprinkelseng! tok ikke lange tida ikveld men mor satt med internett på mobilen å satt litt lengre..søkte på køyeseng siden eldstegutten har sååå lyst på det, og kom over skapsenger.no og tenkte på deg og hytte-senge-dilemmaet ;P

Vitaboet sa...

Men gud så fint ni kommer få det där i lilla stugan:). Lycka till med allt, kommer bli så bra allså och så skönt att det ligger så nära där ni bor ♥

Kram Camilla

Skrammelfrua sa...

Hei. For ei nydelig hytte. Og vakker blogg ikkje minst.
Bak ovnen der fins jo mangen muligheter. Fint med noko murt stein som andre foreslår. Skal du male veggane dine kvite?? Då er det fint med litt gammalt teglstein.(trur det heiter d.)Sånn rustrød sak. Gjerne litt godt brukt. Eg har lenge vert på jakt etter det sjølv, men har ikkje funne nokon som selger brukt. Har ikkje lyst på den nye. Den blir "for fin". Men uansett, vakkert blir det nok.

Masse lukke til.

Skrammelfrua

Anonym sa...

Hvite,enkle fliser, sånne som du har på badet. Da kommer den lille koselige ovnen til sin rett og det blir lyst og fint. Lett å holde rent er det også. Blir mye støv rundt ovnen!

Anonym sa...

Blaa og hvite fliser ala flisene bak komfyren paa Monets kjoekken. See Monet's kitchen images.

Lykke til med hytten! Du har en nydelig blogg!

Vaarlig hilsen fra AG NY