fredag 2. mars 2012

Alternativ lekegrind!


Lille Constanse begynner å bli stor, om litt over en måned er hun ett år! Den minste i søskenflokken, som blir lekt og herjet med av storesøskenene, men som også får masse kos og kjærlighet:) Til Ferdinand og Augusta hadde vi en lekegrind i tre, men siden den fungerte mest som oppbevaring for leker, og siden vi ikke visste om vi skulle ha flere barn, solgte vi den. Nå derimot, er behovet for en lekegrind så absolutt tilstede, Constanse er nemlig en liten klatremus som er på vei opp trappa før vi vet ordet av det, og som gjerne prøvesmaker kattematen!



Siden vi hadde en sprinkelseng i garasjen foreslo jeg for mannen at vi kunne jo bruke den som lekegrind! For den må jo ikke være 1x1 meter og firkantet! Som sagt, så gjort, og nå har vi et sted lille propell kan være i trygghet for farer:) Dessuten er det et ypperlig sted hun kan reise seg opp, det er noe av det gøyeste hun vet! Men best av alt liker hun å krabbe i beina våre, og det er jo så herlig! Det er en skjønn alder hun er i, og vi bare nyter!


Nå skal jeg gå meg en ettermiddagstur, og så blir det fredagskos etterpå!




ha en fin kveld!

23 kommentarer:

Marits Hverdagsgleder sa...

En nydelig liten frøken i en helt grei lekegrind :) Ny header :) Fin :)
Ha en koselig fredagskveld.

Mona sa...

Det er alltid så koselig å stikke innom bloggen din silje! Kjekt å bruke sprinkelsengen da! Lille luringen får nok noe å bryne seg på da :) Her koser vi oss i vårsola og jeg tror jammen jeg skal kjøpe meg ett par av de påskeeggene i forrige innlegg :) Ha en strålende helg!

Kine sa...

Så herlig hun er :)

Og for en lekker sprinkelseng :)
Kjekt å bruke den som lekegrind da:))

Huldra sa...

Skjønne frøken snuppelupp da!! Kjekk løsning du har funnet med senga:)
God helg til deg og dine:)
Stor klem

Anonym sa...

Hei :)

Så fin seng :) Kan jeg spørre om hvor du har kjøpt den?? Syns det er så mange kjedelige i butikkene...

silje-sin sa...

Hei anonym! Vi kjøpte senga brukt da jeg var gravid med Augusta, den gang var den kirsebærfarget. Så jeg aner dessverre ikke hvor den er fra, beklager! God helg til deg:)

Kine sa...

psst...hvis du har lyst til å vinne noen søte hårbånd og spenner til Constanse så bli med på give awayen i bloggen min da vel :)

Livy sa...

Hei Silje!
Må nesten le litt, for våre to jenter er sååå like! Her i huset er det også et must med lekegrind, kan ikke snu ryggen til henne et sekund før hun er over alle hauger eller finner på noen hyss☺ Så herlige de er♥ og vi så velsignet!!

Ønsker deg og dine en fiiiin helg! Klem fra Livy

Anno 1924 sa...

For et sjarmtroll! Så søt hun er:) Kjekt å bruke sprinkelsengen som lekegrind. Nummer tre hos oss var en liten luring hun også, som absolutt hadde behov for lekegrind;)
Ha en fin helg!

Talentina sa...

hihi så skjønn hun er! og det lure smilet!

Ha en fin helg med dine små=) Klem fra Yvonne.

Min stil sa...

Så smart :) Og for ei nydelig liten tulle da. Kjenner meg godt igjen med klatring og smaking. Alt skal i munnen... He he...
Ha en fin fin helg.
:) Susanne

Guttemamma sa...

Herlig Silje, også så li hun er på de andre!! Flott header, foressten!
Klem♥

Whitebite sa...

Herlige Constanse!

Og så må jeg bare si det Silje..
den nye headeren..NYDELIGVAKKER!!

Mamman til Anna sa...

God ide med en sånn lekegrind!
Satt å så på tv i kveld, tv2 i halv åtte tida, Dyrepasserne tror jeg det var, syns jeg så en jente der som lignet veldig på Augusta, så dere det samme?

Trine sa...

Herlig snuppe dere har!
Samme lekegrind brukte vi også.Hadde to senger og tenkte det samme som deg, en lekegrind må jo ikke være firkantet..!

God helg fra trofast leser som er lite flink til å legge igjen kommentar..

silje-sin sa...

Hei mamman til Anna:) Nei, det fikk vi ikke sett! Så dumt det var da! Vi er i Dyreparken hvert år, men kan ikke huske å ha blitt filmet! Kanskje jeg får med meg reprisen:) God helg til deg:) klem

Frøken OppNed sa...

Nydelig litta jente :)

God helg!

hobbyvimsa sa...

Søt frøken:)Her hadd hun det fint :)Har også et bøllefrø her,hun ble 1 år forrige helg...hun drar ned alt som står på bordene,river i blader og spiser kattemat:)

Full rulle i denne alderen.Broren på 3 år sladrer på lillesøster hele tiden,det er en tid for alt;)

Klem
Linda

Monica sa...

Sett flere har brukt sprinkelseng eller reiseseng som lekegrind i stua. Kjekt det da, formen spiller jo ingen rolle! ;)
Minste gullet mitt også er i samme alder som Constanse, hun blir 1 år i April. Herlig tid, men kjære vene så fort det går! Kos dere :)

Fru Føreland sa...

Kjempekjekt, det fungerer jo som bare det den:D Frøkna her er et par måneder yngre, men storkoser seg i lekegrinda hvor hun reiser seg opp, setter seg ned, danser litt og leker med lekene sine. Da slipper mamman og passe på til ENHVER tid om hun spiser på noen hun ikke bør, klatrer opp etter noe som er for høyt eller kanskje hun er litt for nysgjerrig på stikkontaktene... mye å passe på med ei sånn lita frøken, men såå koselig! :D

Ha en finfin fredagskveld!

Fruehuset sa...

Herlige bilder av ei skjønn jente:)
Kjempe fin header du har laga.

Helsing Marianne

Høstmamma sa...

Hei igjen:-)
Å gifte seg i Barcelona var flott ja:-) Vi også har snakket om å reise tilbake dit, og sove på samme hotell. Det har ikke blitt med oss enda heller, men det går jo ann å satse på å reise ved 10-årsjubileum;-)

Lillesøster er så søt, og det var veldig lurt med sprinkelseng som lekegrind. Da har dere kontrollen.

Ha ei fin helg!

Anonym sa...

Herlig bilde av "propell-frøkena "
Det var en smart måte å gjøre det på med lekegrindseng :o)Måtte le ..klart kattematen er toppers knask å komme over .... Herlig helg ønskes dere

Klem fra Solveig