torsdag 2. februar 2012

Slik gikk det!


I dag dro mannen min og jeg til hytta vi skal få overta, for å ta en liten vurdering om det er mulig å få den beboelig! Det hadde uansett ikke vært aktuelt å la hytta gå ut av familien, og pappa bruker den faktisk som den er.



Dette synet møtte oss. Helt stille og kritthvitt vinterlandskap. Dette er vannet på nedsiden av hytta.



Opp til hytta, på bildet ser man skiløypene.. Flere suste forbi her i dag.



Utedo, og utelampe!



Og slik gikk det altså: Vi har bestemt oss for å gi det et forsøk! Hytta er full av ting nå, og det må ut. Vi må legge litt panel, male litt og få nytt gulv i stua, men vi tror ikke det er et uoverkommelig prosjekt, hverken ift tid eller penger! Vi må også prøve å få en do i forbindelse med hytta, utedo frister ikke veldig, særlig ikke på denne tiden av året!

Som den planleggeren jeg er hopper jeg rett til den morsomme delen, og leter på nettet etter sofa, køyeseng, gardiner og sengetøy! Lenge leve drømmene:)



Nå er vi veldig fornøyde, og gleder oss til å sette i gang! Hytta var i bedre stand enn vi fryktet, og vi håper at dette skal bli en fin plass å være! Tror ikke vi brukte fem minutter på å kjøre dit engang, så avstanden skal det ihvertfall ikke stå på!


Tusen takk for alle koselige hilsener og oppmuntrende ord, dere er gull verdt!




ha en fin kveld!

24 kommentarer:

Beate sa...

ååå, så spennende!! så heldige dere er!!

klem

Lina sa...

Å, så kjekt, Silje! ‎♥drøymte meg fullstendig vekk i den romantiske, nostalgiske hytteforteljinga di i går! :) Det er veldig fint å få mulighet til å tilbringa tid i eit bygg med så mykje sjel og historie, det veit eg av erfaring. Ser allerie for meg kor fiiiiint det blir i hus og hage med ein "touch av Silje" ;) :) ♥

klem Lina

Tonemor sa...

Å så bra - er jo så deilig å ha et slikt sted å reise til.
Selv om det ikke er langt hjemmefra.
Er bare noe med det å komme seg ut og bort en liten stund:))
Blir spennende da.

Tove `blogg verden sa...

Den blir nok kjempeflott:) Foreldrene mine har en lignende hytte de har renovert litt...gå avstand fra der vi bor :) Kjempekoselig å dra dit på søndagsturer og ellers!!
Lykke til med prosjektet :)
Klem Tove

Fjordheim sa...

Håper det blir like bra som dere forventer. Høres veldig spennende ut. Lykke til :)

Caroline sa...

For en hytte! Akkurat sånn den skal være, liten og koselig! Blir morsomt å se hvordan den blir etter at dere har gjort noen forandringer der. Så utrolig heldig du er Silje, som arver sånne ting!

Grønsdal Gård sa...

Så kjekt! Nå ble jeg glad! Ønsker meg også en slik hytte :) Nå gleder jeg meg til å følge fortsettelsen!
Ang. do så kan dere jo kjøpe sånn bærbar pottiplott som man har i f.eks campingvogner? ;) Så slipper man iallefall å fryse ræva av seg på vinteren! :)

Therese sa...

Å så koselig!!

Husker egentlig utedoen fra hytta (til besteforeldrene mine) som sjarmerende... men kanskje ikke med 3 barn;-)

Klem

Elin sa...

Næmmen så deilig! Der kommer dere til å få det så fin så fint! Det er jeg helt sikker på. :)

Cecilius blogg sa...

det kommer til å bli koselig <3 du er så flink med interiør, og det lille ekstra som gjør det varmt og personlig. Det blir nok mange fine minner der, og som du sier, det er ikke luksus som gjør en lykkelig, det er minner og de koselige stunder! :)

Jeg vil tipse om en bra do som vi har på hytta vår. Den heter Cinderella, men trenger strøm. den brenner opp det man gjør fra seg. kan bygge inn i et lite rom? eventuelt et påbygg. Hvis ikke er det jo veldig greit med snurredass.. det finnes mye bra på markedet i dag. Som virker mer som vanlig toalett, ikke de der sturgamle tretoalettene..

Lykke til! blir nok bra! :D

Monica sa...

Åh, det skal bli moro å følge med på fortsettelsen ! Er den på Jarseng ? Isåfall kan dere jo nesten ta med rumpebrett å ake hjem på søndagene ;-)

Fabrikken sa...

Å så gøy å få noe nytt å planlegge på. Blir spennende å se hva det blir av den etterhvert ;)

Klem Lene

Marits Hverdagsgleder sa...

her er jeg sikker på at det blir kjempebra. Bare å boltre seg i paneler, maling, ting & tang. Heldig som har hytte!

Kine sa...

Åh så moro med hytteprosjekt :D
sikkert litt jobb, men så koselig dere får det der da :D:D

og du kommer sikkert til å gjøre den både romantisk og nostalgisk.
Gleder meg til å se hvordan det blir :D

Anonym sa...

Tillykke igen ... hvor er jeg glad for, at I har bestemt jer for at beholde hytten.
Jeg er helt sikker på, at I har taget den rette beslutning. Hvor er jeg glad på jeres vegne, Silje.
Jeg kan godt forstå, at I glæder jer til at komme igang med at igangsætte og indrette hytten .... og som du siger: det er dejligt at drømme. Men nu kan alle dine drømme blive til virkelighed.
Glæder mig til at følge med i dette projekt. Det bliver bare så godt!
Stort knus fra
Charlotte

Merethe sa...

Hipp Hurra, så flott! Det kommer til å bli så koselig der! Og tenk så godt for oss to, å trekke seg litt vekk en varm sommerkveld, lage oss noe god mat og sitte ved hytteveggen! Iiih, gleder meg alt :) Jeg blir gjerne med å ta et par malerstrøk også! :)

Klemmer!

mette sa...

Åh,så heldige! Og kort avstand er jo et stort pluss! Blir spennende å følge prosjektet!

Hanne Marthe sa...

ååå, ser ut som det kan bli en drøm av en hytte <3 høres ut som dere har mange spennende planer, og jeg tror den hytten blir superkoslig, utifra det lille jeg kan se.
gratulerer så mye med hytten dere skal overta, og lykke til med planleggingen! jeg gleder meg til å følge med på den:)

Underberget sa...

Så heldige dere er - en hytte bare fem min unna:-) Blir spennende å følge dere i oppussingen! Ikke tvil om at den har potensiale:-)

tante HILDE sa...

Så gøy da ,Silje. med din intersse for interiør blir dette bra. Og en mann som er snekker. Mange fine bilder i dine innlegg. Ha en fin fin dag i kulda. Klem fra tante

Silje sin blogg sa...

Så koselig med hytte, mine foreldre kjøpte hytten vår i 2002 og den var ganske stusselig når de tok over, men de har fått den helt super! Der koser vi oss! De har tatt det litt etter litt, og nå som de er "ferdige" med byggeprosjektene, leter de etter noe annet å gjøre;)

Anonym sa...

Hei:) Dette blir spennende....og med en mann som etter det jeg forstår er snekker,så må jo dette bli et fint sted å være med tid og stunder:) Lykke til! Sisselea

Gårdejerinden sa...

Hvor er der smukt - man kan næsten fornemme stilheden..
Der kommer i til at få mange gode stunder tror jeg ;0)
Held og lykke med projektet..

Fruehuset sa...

Gratulerer så masse:)
Så flott presang!

Gleder meg masse til å sjå kva som skal skje der.

God helg:)