tirsdag 21. februar 2012

Roser


I dag har jeg kjøpt verdens vakreste rosebukett! Jeg er fullstendig klar over at blomsterbudsjettet mitt er litt over det normale, men blomstene gir meg så mye glede, og er med på å skape et hjem synes jeg. Dessuten tenker jeg at siden jeg aldri har prøvd å røyke, og ikke drikker alkohol, sparer jeg jo masse penger på det;)




Siden buketten var så stor, måtte jeg kjøpe en ny blomstervase også. Så da hjalp det kanskje ikke så veldig at rosene hadde en bra pris;) Jeg tenker igrunn å ta av striesekken rundt, men den får være på enn så lenge. Inni er det en kjempefin glasskrukke. Vasen er ganske stor, men det kommer kanskje ikke frem på bildet.




Planen var å ha alle rosene i den nye vasen, men det var så mange at det ble tre buketter. Håper de vil glede oss leeeenge:)





ha en fin tirsdag!



ps. Den lysegrønne boksen til mamma er kjøpt på Bohus! ds.

26 kommentarer:

Anno 1924 sa...

Så flotte roser!:) Jeg elsker blomster og kjøper som regel jevnlig selv. Det pynter jo opp så mye!:))
Ha en fin tirsdag!

elviras drops sa...

For ein stor, flott bukett, heilt nydeleg! Heilt enig med deg at du kan bruke litt ekstra på blomster, det er verdt det. Kos deg med rosene!
Klem

Jorunns hobbyblogg sa...

nydelig roser, og når de har sprunget helt ut kan du klippe dem med kort stilk og legge de i en lav skål :-)

Jorunn

Blåbærtua sa...

Nydelige roser,vel fortjent;)

Gry sa...

Helt enig! Blomster er med på å lyse opp hverdagen! I dag kjøpte jeg tulipaner og kvister med gåsunger som jeg skal pynte med nærmere helga:) Foreløpig ligger de i kjøleskapet;) Veldig greit å kunne gjøre det med tulipanene!!;)

Ha en fin kveld!
klem

Underberget sa...

Fantastiske roser! Slike laster må man vel få ha når en ellers lever sunt:-) I tillegg er jo alt som gir glede med på å styrke sjel og sinn:-)

Gårdejerinden sa...

Hvor er de smukker - kan godt forstå at du måtte have dem med hjem :0) Og jeg giver dig fuldstændig ret i at blomster er med til at skabe et hjem..
God aften
KH.

Mi familia sa...

Nydeleg buketter!

Ha en fint kveld,
Vicky

Ruths datter sa...

Det var litt av en bukett. Nydelig sukkersøtt rosa. Kos deg med blomstene med god samvittighet du.
Klem

Nicoline sa...

Ja det var virkelig lekre roser! Jeg også bruker mye penger på det men røyker og drikker ikke jeg heller, så da må det være lov.

Anonym sa...

Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver. Jeg røyker ikke, drikker ikke alkohol eller kaffe. Da blir det en del penger som man kan bruke på blomster eller andre ting :) Rart at noen mennesker syns det er rart at du kjøper blomster, mens det at man kjøper røyk som er kjempe skadelig for en er liksom normalt.

thea sa...

Nydelige roser:)

Fjordheim sa...

For en herlig bukett. Ja det er veldig greit å ikke verken røyke eller drikke alkohol, da har vi mye å gå på. hehe.
Ønsker deg ei forsatt herlig uke :)

Grønsdal Gård sa...

Herlige blomster, uten tvil ♥

Anette sa...

Fantastisk bukett for ei herlig jente :)))

Hvor fikk du tak i så flotte roser i Grenland??

Klem Anette

silje-sin sa...

Hei Anette! Takk for fine ord:) Rosene er fra Mester Grønn på Down Town! 150 kr for hele buketten! De hadde de i dus rosa også. Klem fra Silje.

Anonym sa...

Hei:) Har fulgt med på bloggen din en stund og gleder meg hver dag til å se de vakre bildene og ideer du legger ut. Virkelig en flott blogg:)) Jeg elsker også blomster og kjøpte også en sånn vakker rosebukett i går...men hvor har du fått tak i vasen??

salige lavendel sa...

Deilig med masse blomster, man kan jo aldri få for mye av det.

Talentina sa...

Så nydelige roser! og den fargen! Du må ha en fin da!
Klem fra Yvonne.

silje-sin sa...

hei anonym! Takk for koselig hilsen! Vasen er fra Bohus! Ha en fin dag:) Hilsen Silje.

Anonym sa...

Nydelige blomster!Hverdagslykke:-) Fikk et lurt tips en gang, deler det videre; i stilken hos roser kan det danne seg en luftboble som gjør at rosene fort henger med hodet. Etter at stilkene er snittet, holder du dem nedi kokende vann i 30 sek. Hold på skrå og hold avispapir el rundt resten av buketten så det ikke kommer varm damp på bladene. På denne måten forsvinner evt luftbobler og rosene står ofte mye lenger. God uke!

silje-sin sa...

Tusen takk for tips! Det må prøves ut! Hilsen Silje:)

Nely sa...

Hallo! So wonderful your Blog,and lovely Roses...Hugs Nely!

Ann-Kristin sa...

Nydelige roser! Eg ser alltid lengselsfult på blomster, men kjøper aldri nokon. Sjølv om eg skulle ønske at eg var ei slik som kjøpte blomster. Jaja. Kanskje eg forandrer meg ein dag? Det er vel eigentlig berre å bestemme seg:)

Hanne sa...

Det er så herlig med friske blomster. Interessant tips du fikk fra "Anonym" litt lenger opp her. Det må jeg teste. Jeg strever nemlig med å få rosene til å vare.
Ønsker deg&dine ei riktig god helg!
Pludrehanneklem

lykkelisalille sa...

Det fine med å bruke penger på blomster istedenfor røyk alkohol, er jo at du gleder alle rundt deg og ikke bare deg selv;) I tillegg kan man jo tørke dem så varer de nesten for evig;)