fredag 24. februar 2012

Jenterommet


I dag kommer det noen bilder fra jenterommet, som dere jo har sett så mange ganger før.. Men det blir noen repriser, og det er vel bittelitt nytt her siden sist;)



Den nydelige heklede sengeteppet er gammelt, og til dobbeltseng, men foreløpig ligger det på skuvsenga til Augusta. Begge jentene har skuvsenger (Constanse sin står på loftet) og de kan kjøpes på auksjoner for en ganske rimelig pris!



Vakre lyskilder! Høyt på ønskelista står en ny taklampe.



Hylle til masse rart, og pulten som kommer fra pappa skrot-Tor. Hun sitter masse her og tegner og fargelegger.



Søte bokser og kofferter til oppbevaring. Augusta er en skikkelig dukkemamma, og steller med dukkene sine dagen lang.



Kjøkkenkroken. Komfyren er et lite skap jeg har malt hvitt og malt kokeplater på. Den lille hylla er kjøpt på antikvitetsmesse, ferdig med den nydelige isblå fargen. Inni skapet er det lekemat og dukkebleier! (Sistnevnte kjøper vi i matbutikken, en pakke babybleier koster rundt 20 kr, mot dukkebleier som koster 50 for 5 stk i lekebutikkene!)




Maileg-skapet. Ut døra er loftstua, og Ferdinands rom på andre siden. Døra som er lukket er inn til badet.



Skap med tre skyvedører som vi har arvet. Det rommer Augusta sine klær, og litt av hvert annet, feks julegaver! Det lille stativet til dukkeklær har jeg kjøpt av en vernet bedrift, og klærne har bestemor strikket!



Her er det fantastisk vårvær i dag, det drypper fra takrennene og fuglene kvitrer. Og det er fredag!!!




ha en herlig dag!!

21 kommentarer:

Therese sa...

Å så fantastisk fint jenterom! Såå søt den kaninlampa;-)

Nå ble jeg litt inspirert her!!

Koselig hos dere!

Klem Therese

Marits Hverdagsgleder sa...

Det jenterommet der var jo helt fantastisk vakkert i rosa og natur. Likte godt Mailegskapet :) Likte egentlig alt veldig godt. hi hi
god helg!

Livy sa...

God fredag Silje!!
Augusta har et nyyyydelig rom!!
Her er det også fantastisk vær - har kost oss på tur!

Ønsker deg en HERLIG fredag! Klem ♥

Anonym sa...

Så utrolig koselig og stemningsfylt rom :)
Nydelige bilder!
Tusen takk for en hærlig blogg som jeg er daglig innom å leser. Første gangen jeg kommenterer, var sannelig på tide ;)
Ønsker dere en riktig god helg :)
Wibeche :)

Mogi`s Cottage sa...

Hi Silje, what a wonderful girlsroom for Augusta. Very nice and decorated so sweet.
Have a nice weekend. Tina

Livsgledestedet sa...

Her trives nok jenta di, ja. En fin helg ønskes deg.

Nennes sa...

Nydelig jenterom :)

ha en flott helg

Casa Nyheimen sa...

ikea har noen små søte lysekroner (MINNEN og KRISTALLER, 3-armet) :)
Driver å tenker ut jenterom jeg også nå ^^, så du har mye herlig inspirasjon :)
Når blir det ett jenterom til da? :)

polkadotpeticoat sa...

Just the cutest love the bed!

Min lille interiør og hverdags dagbok sa...

Nydelig jenterom ♥

Min lille interiør og hverdags dagbok sa...

Nydelig jenterom ♥

Anonym sa...

Hei Silje!
Så fantastisk flott rom Augusta har - en liten prinsesse verdig. I det hele tatt, du har et utrolig vakkert hus, og du er fantastisk til å gjøre det trivelig rundt deg.
Ønsker deg en flott helg med familien.
Hilsen Berit

Karin sa...

Hei Silje,jeg tåler repriser,for du har et så utrolig koslig og nydelig hjem og bildene dine er kjempefine...Det fineste komplimentet jeg kan gi deg om disse bildene er at jeg skulle av hele mitt hjerte ønske jeg hadde et slikt jenterom da jeg var lita. Det er koslig,jentete og josa. Må være en drøm å ha et sånn jenterom. Klem fra Karin

Talentina sa...

Er det noe du kan så er det barnerom! dine unger har så nydelige rom! og det jenterommet er jo som et eventyrland for en liten prinsesse =) Ha en fin helg! Klem fra Yvonne.

hobbyvimsa sa...

Vakkert!!

Fin helg til dere!!

Klem Linda;)

Siv sa...

For et nydelig jenterom!!!!! Dette er virkelig en liten prinsesse verdig :-)

Aurora Josefine sa...

Nydelig rom! Det med ny taklampe så er det en nydelig taklampe fra IKEA som heter minnentaklampe. ;)

Anonym sa...

Augusta har det herligste rommet jeg "vet om" :-) Elsker alt ved det. Og det faktum at du kjøper ting på loppemarked, maler selv, at bestemor har strikket osv.. Det gjør det så uendelig sjarmerende at jeg kan sitte og se og se og se og se. Du har så fin blogg, Silje.

Her er jeg i gang med husvasken. Deilig vårvær her også!

Klem fra Anita!

lykkelisalille sa...

Hadde jeg hatt et sånt rom når jeg var liten, hadde jeg vært i himmelen! Heldige jenta de, og flinke du:) Gleder meg til jeg selv en dag får smått:)

Hilde Pernille sa...

Drømmerom for små jenter :) Jeg har et lite maleprosjekt på rommet til min eldste datter til uka, så her var det nok av inspirasjon å hente :))

frknmamma sa...

Jeg sukket høyt da jeg så disse bildene, herregud så vakkert!! Og den senga!! Det er AKKURAT en slik seng jeg er på utkikk etter.. alt var fantastisk, og det skapet, tingene... ahh, herlig <3 Heldig jente:)