lørdag 4. februar 2012

Hyttedrømmer!


Jeg er redd det blir litt hytte-dagdrømming hos meg fremover! Med èn gang snøen smelter skal vi sette i gang på hytta, håpet er å kunne bruke den allerede denne sommeren! (jeg glemmer visst at det er litt som skal gjøres her hjemme også...) Jeg (tror mannen er ganske nøytral...) ser for meg romantisk sommerhusstil! Pasteller og blondegardiner. Siden hytta er bitteliten må den gjøres så lys som mulig, og selv om jeg riktignok er desperat etter alt som kan minne om varmere tider nå, tror jeg en lys og lett stil vil passe der. Tror du? (bilder av hytta kan du se et par innlegg lenger nede)


Lekre tekstiler fra Himla, men ikke helt i vår prisklasse:) Tror jeg vil ha like gardiner i hytta (kjøkken og stue er i ett, et lite soverom er for seg selv) og ser for meg smårutete lyseblå gardiner. Og mange filleryer, og puter i sofaen.


Sommerblomstene må jo vannes;)

...og på kjøkkenbenken skal det alltid stå nybakte kjeks... Ha ha...;)



Søte kanner til markblomster.

Alle bildene over er fra ellos.no




Herlige pasteller! Den søte voksduken kommer fra Sverdrup Gave&Interiør. 




Som jeg har sagt før, drømmer må man ha. For det er en lang vei å gå før gardinene skal henges opp i hytta;) Og vi får ta èn ting av gangen, i første omgang skal hytta tømmes, gjøres tett, ren og et greit sted å være. Så bare dagdrømmer jeg litt underveis;)




ha en fin lørdag!

12 kommentarer:

Grønsdal Gård sa...

Drømmer må man ha. Hva hadde vel livet vært uten? Ser for meg at det kan bli nydelig med pastellfarger, lyst og fint :) Blafrende blondergardiner og fuglesang, OH YES! :D

Dronninghuset sa...

HEI,

SÅ KOSELIGE BILDER.
gøy å drømme. blir et trivelig sted for hele familien dette og kjempefint bare kort-kort vei dit!
fortsett å planlegge du.
og god helg,

klem TOVE

Hilde. sa...

Nydelig liten hytte, man hat jo lov til å drømme... Ha en fin helg. Klem fra Hilde.

Rosehagen sa...

Nyt hyttedrømmene dine;)
Uten drømmer kommer vi ingen vei.
Regner med at du får til dine drømmer etter hvert;)

Her er det ikke sommerlig, men en nydelig lørdag;) 10 cm nysnø (vi har vært snøløse i mange uker) og minus 9 grader. Snart er det nystekte blåbærmuffins i et blått sømprosjektet fra i går kveld;))
(

Ha en super lørdag;)

Klem fra Ann-M.

Anonym sa...

Hei!
Veldig koselig blogg du har!:)
Gled deg over hytta og drømmene!
Vi hadde omtrent samme utgangspkt på hytta vi kjøpte i 1993. Det er blitt et drømmested! Har pusset opp og bygd på når lommeboka har tillatt det. Pass på å ta bilder underveis! Det er så gøy å se tilbake etter mange år. Lykke til med hytteprosjektet!

Hilsen Randimor

Anonym sa...

Gleder meg allerede til å se det ferdige resultatet på hytta:-) Det ser ut som det kan bli et koselig lite fristed! Ønsker deg ei god helg, og drøm masse du :-) Klem,Maiken.

Monica fra Moxas Univers sa...

Drømmer må man ha ja! Selv drømmer jeg om et koselig murhus i Spania eller Italia... Kommer alltid til å forbli drømmer.. MEN..

Lene i Annekset sa...

Så fint dere kommer til å få det, ser det for meg jeg! Herlige late sommerdager er noe å glede seg til i februar! :)

Hilsen Lene

Underberget sa...

Å ja, sommerhusstil i pasteller høres nydelig ut! Ikke tvil om at du har en spennende tid forran deg:-)

Anette sa...

Kjempekoselig å lese om hytta di og drømmene for den.Og jeg er sikker på at den kommer til å bli så fin:)

Christina sa...

Silje.. Denne hytta er jo nesten helt lik kolonihagene i byen!!!! Heldiggris.. Her kan du gjøre masse spør du meg.. Og til en billig penge.
Hva med stoff og stil? De har fått utrolig mye fint til sommeren. Ta deg en titt! For ikke å snakke om Rusta i Sverige. Jeg husker jeg leste en artikkel om den butikken i bolig pluss. Det er priser som nille i norge, men de har utrolig mye fint til hytter... En blogger hadde kjøpt så mye bra der!!
Utedo er sjarmerende, men jeg skjønner at du ønsker å gjøre noe med det... Hihi.. Lykke til.. Drøm deg bort! Gleder meg til å se hvordan det blir. Ungene dine kommer til å kose seg glugg i hjel på den hytta!

Stor klem

Sandoren og Blåsten sa...

Som hytteblogger ( og litt annet ) var det veldig koselig med hytteinnlegg på bloggen din og flere skjønner jeg at det blir. Gleder meg til å følge dette prosjektet fremover siden mine to små hytter har noe av det samme utgangspunktet. Jeg har stort sett hatt et stort eller mindre prosjekt på hytta hvert år siden jeg overtok. Moro å se hvordan det blir etterhvert . Lykke til, dette blir helt sikkert kjempebra!

Hilsen Gry K