mandag 27. februar 2012

Blått&hvitt


Jeg har ikke noen klar yndlingsfarge, og liker igrunn det meste! Men en farge jeg stadig vender tilbake til er blått. Spesielt på et kjøkken synes jeg det er nydelig med blått og hvitt, feks på serviser og tekstiler. Jeg liker stråmønsteret fra Porsgrund Porselen veldig godt, men har bare noen få deler som kommer fra pappa skrotnisse sin butikk.



Jeg har forandret litt på innholdet i vitrineskapet i stua, og på skatollet har jeg satt tallerkenstativet jeg var så heldig å få kjøpe av Camilla/vitaboet. I det har jeg satt tingene med stråmønster, og inni skapet står de to kannene mine fra Royal Copenhagen, de er kjøpt på antikvitetsmesse.




I helga har vi hatt strålende vær, og sett flere vårtegn, som nabounger som hopper på trampolina, små snøklokkespirer i blomsterbedet og en ør flue i vinduskarmen. Jeg kjenner hvordan humøret stiger og energien bobler i slikt vær. I dag derimot våknet vi til at det snødde tett, og jeg kjente humøret dale litt. Det er ikke at jeg ikke har det bra, det er bare at jeg har det enda bedre i fint vær:) Dessuten er ikke energien på topp når man har en liten frøken som våkner kl 04 og er klar for en ny dag...

Det er jo bare februar, og vi kan ha snø lenge til. Uansett går vi gode tider i vente:)



Nå skal det ihvertfall bli slutt på middagsgrublingen! Ukesplanen er klar, og nå skal handlelista skrives før Constanse og jeg drar på butikken. Mer om middagsplanen kommer i et senere innlegg!


Og så gøy at så mange vil være med i trekningen av boka, har du ikke meldt deg på, kan du gjøre det i innlegget under!




ha en flott mandag!

11 kommentarer:

ESpeCiaLmente GaSPaS sa...

Lovelly :)

Marits Hverdagsgleder sa...

Så koselige bilder du har tatt :) Stråmønsteret er veldig koselig.

ann-helens hjem sa...

"sukk" enda flere deilige bilder fra deg;)
Liker hvordan du arrangerer bildene og ting passer så fint sammen.

hilsen ann-helen

Ruter & Hjerter sa...

Her i huset er blått en en absolutt favoritt:)))
Strå mønstret til pp er jo bare herrlig:))

Kine sa...

Spennende med middagsplan:)
Vi skriver ukeplan hver uke vi, er så kjekt å alltid vite hva man skal lage. Men det er ikke hver uke den blir like spennende ;)

Jeg hadde forresten kakeservise i stråmønsteret, men jeg var ikke noe glad i det. Det var det tynne serviset. Så nå er det hos mamma:)

Anonym sa...

HeJ!

Fint du har arrangerat med tallrikarna och stativet!
Tänker på att stativet är perfekt till Engelsk Afternoon Tea! Sandwich längst ner, scones i det mittersta och kakor/bakverk längst upp! Och så en kanna te och finporslinet till!! När våren dröjer får man göra det lite trevligt för sig inomhus istället!

Hälsningar Julia

Solvejfire sa...

Hvor ser de fint og hyggeligt ud
God uge jeanett

Vitaboet sa...

Hei Silje.

Så fint det ble med stativet hos deg.
Godt du er fornøyd og at du fikk bruk for det:).

Ha en strålende dag.

Klem Camilla

Hulda sa...

Så vakkert! Nydelig pyntet med perleblomster. Kjenner på gleden din, samme sol her. :)

Kristine sa...

Gleder meg til å lese middagsplanen din:)

Anonym sa...

Hei! Hiver meg på trekningen av boken. Den så veldig intr ut! Ha en fantastisk kveld! Blir bestandig så gla når jeg besøker bloggen din! Hilsen cathrine (Cathrine_r@hotmail.com)