fredag 6. januar 2012

Vinterstue


Når jula er ute vil jeg ha det lyst og lett rundt meg. Men jeg liker litt farger også, gjerne pasteller. Duse, sarte farger som minner om den vakre tiden vi går i møte!



De fine lyskransene får henge etter julen, de kan jo brukes hele året. De er fra Sverdrup gave&interiør. 




Det fine glassbildet er en gave fra mamma. Jeg synes det er helt nydelig!




Denne skjønne skålen med tre "rom" fikk jeg av svigerinna mi i julegave. Hun har kjøpt den på Kreta, hvor hun bor. Snakk om å kjenne smaken min godt;) Og det er superpraktisk at man kan ha tre forskjellige ting i den!




I kveld har vi vært på juletrefest i meningheten vår. Jeg husker så godt juletrefestene fra da jeg var liten. Festkledde barn, å få leke og løpe rundt, gang rundt juletreet og spenningen da julenissen kom. I kveld var det mine små som fikk oppleve alt dette. God mat og sang var det også, og jeg kom i god gammeldags julestemning (for kanskje første gang denne julen). Og det var herlig å se til og med soknepresten svinge seg rundt juletreet:)



I morgen er det fredag, og årets første helg! Jeg gleder meg! Det skal ikke mange hverdagene til før man setter pris på helg igjen:)




god fredag!

17 kommentarer:

Beth sa...

Det er moro å ha mange pene serviser å dekke med.
Og skåla du fikk til jul er bare nydelig, heldige deg!
Så fin vinduspynt du har?

Marits Hverdagsgleder sa...

Nydelige farger du har satt sammen, og den skåla fra Kreta var bare helt skjønn :)

stricksonne sa...

happy new year!!! angie

Jatte sa...

Kjempenydelig hjemme hos deg - som alltid! Jeg beundrer måten du alltid klarer og skape den rette stemningen .. uansett årstid :)

Ønsker deg og dine en herlig helg -
Klem Jatte!

Nostalgi i nr. 9 sa...

Så nydelig, vinterstemning hjemme hos deg. Så fin skåla var. Jeg liker godt bloggen din, legger meg til som følger jeg :-)

Anita

Divamamma sa...

God fredag :-)

Anonym sa...

Å, så nydelige farger..og så vakker stemning du formidler gjennom bildene dine. Jeg har sagt det før,du har den fineste bloggen jeg vet om.
Klem,Maiken.

Anonym sa...

Å, så nydelige farger..og så vakker stemning du formidler gjennom bildene dine. Jeg har sagt det før,du har den fineste bloggen jeg vet om.
Klem,Maiken.

Ann-Kristin sa...

Vi har akkurat samme behov - ut med det raude! Eg har også bytta ut jula med kvitt og glass. Og gler meg til vårfargane kjem:)

Talentina sa...

flotte bilder også så mange flotte gaver!
Dere må kose dere i kveld=)
Ha en god helg!
Klem

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Herlig å få frem lyse farger når vi nå går mot våren :)) Pluttselig er den her..
Skålen med tre rom fra Kreta var nydelig. Som turist på Kreta, er det jo det blåe som gjelder, som for min del blir i blåeste laget :))) Hi hi

Husker godt den følelsen selv fra barneårene på juletrefest :) Iført finkjolen og hvit blondestrømpebukse og blanke finsko :)) Herlige minner !!

De hvite blondegardinene dine var bare helskjønne... Kan jeg få spørre deg hvor du har kjøpt dem ??

Riktig god helg
Klem Heidi

Emmas hvite borg sa...

God helg Silje! Klem Anette

Frøken OppNed sa...

Nydelig glassbildet, og jeg elsker skålen de fikk til jul :)

Lina sa...

Sukk, du har det berre så fint, Silje! :) ♥ elska skåla frå Kreta! Ja, den var "spot on" din stil ;) artig! :)

klem frå Lina

Caroline sa...

Hei Silje:)
For en nydelig skål du hadde fått av svigerinnen din!
Å alle de flotte servisene du viser i innleggene under...
Ønsker deg og dine en god helg!
Klem Caroline

Anonym sa...

Ja barndommens juletrefester sitter som spikret i minnet! Gang rundt det store juletreet i Bedehusets storsal, glitrende barneøyne som jublet og klappet i hendene og sang om det grønne glitrende treet og barnet som er født i Betlehem, søsterkake og kaffi, brusunger til barna. Av og til en omreisende predikant vi ikke hadde hørt før. Det var OK. Men når soknepresten eller kapelanen med sin andektige stemme begynte på en preken - ja da tøyde de tålmodigheten til de små altfor langt. Vi ventet jo bare på den lille papirposen med 1 appelsin, en Riegel eller liten , melkesjokolade, 2smørbukkarameller og søndagsskolens julehefte. Når jeg lukker øynene kan jeg kjenne lukten og fornemme stemningen fra den tiden.
Koselig at noen fremdeles setter pris på juletrefester for barn.
Høres ut osm du har hatt en hygglig julefeiring.
God fredagskveld til deg.
Hilsen Berit

åshild Edvardsen sa...

hei.så nydelig de var de blondergardinene du har øvers på bildet..hvor har du kjøpt de?klem