søndag 8. januar 2012

Serviser på en søndag!


I dag kommer siste del med bilder av servisene mine, og jeg innser jo at jeg igrunn har litt flere serviser enn høyst nødvendig... Vel, noen samler på frimerker eller kunst, jeg samler (tydeligvis) på serviser;) Men som dere har lest er det ganske tilfeldig hvordan flere av servisene har havnet hos oss, og flere er takket være mamma og pappa, og at vi giftet oss.

Ang oppbevaring blir juleservisene pakket vekk (de står i slagbenken i gangen) og de andre er fordelt på skap i stua og på kjøkkenet. Det går helt greit nå, men det er nok ikke plass til så mange flere kopper og kar:)

Det nydelig roseserviset er gammelt, og helt bedårende. Jeg ser for meg et nydelig dekket bord med hvit blondeduk i en frodig hage, en vakker sommerdag med vafler og rød saft.. Akkurat disse koppene er svært lite praktiske, og mest til pynt...



....men jeg har også flere deler som er i bruk! De på bildet over er fra pappa skrotnisse, men jeg ser slike roseserviser i ulike mønstre og merker på messer og i bruktbutikker.



En favoritt på denne tiden er servisene fra Figgjo. Jeg har i hovedsak grønt og gult...



...men også noen deler i blått og rosa. Dette serviset er VÅR for meg!



Disse viste jeg i forrige innlegg, her i en fargerik borddekning;) Serviset heter Saturn og er fra PP.



Hvitt servise kjøpt for en bra pris i en brukthandel i Sandefjord...



...for som jeg skrev sist passer jo hvitt til alt!



Sitronserviset fra PP har vi til middag og kaffe, og er et nydelig og detaljert servise. Et must i påska:)




Og helt til slutt dette turkise fra CASAgent. Det fikk vi da vi giftet oss, og jeg elsker den rustikke utførelsen. Gleder meg til å dekke ulike bord i løpet av året som vi akkurat har begynt på! 



Her har vi en deilig søndag med skisport på tv og unger som leker. For min del er det den store ryddedagen. Ikke det morsomste, men, tro meg, helt nødvendig!




ha en fin dag!

25 kommentarer:

Ida Madelen G. Maabø sa...

hei :) bloggen er kjempe fin, jeg har lagt detn til på min blogg under kategorien "blogger jeg leser" !
er innom hver dag.
kanskje du vil ta en titt innom min blogg :) ?
ha en fin dag du også

Lina sa...

Eg synst du har valgt ein genial ting å samla på, Silje! :) drøymer meg fullstendig vekk i alle dei vakre borddekkingane du deler... ♥ roseserviset er så flott! Eit liknande står på ønske/"leita i bruktbutikk"-lista mi ;)

Ha ein fin ryddesøndag! :)

Lina

Huset på terrassen sa...

Wow, for en fantastisk samling av nydelige serviser dere hadde:-)) Likte spesielt godt det turkise du viste som var bryllupsgave!! Her er søndag også den store ryddedagen, i tillegg til bakerst..hehe:-) klem Linda

Karina - Mitt Hammerfestlige Liv sa...

Fantastiske serviser. Drømmer om å eie flere serviser selv etterhvert :) Takk for at du viser frem :) Stor klem.

Anonym sa...

Å hjelpes, det var utrolig mange serviser! Enda har du vel ikke tatt med alle? Savner for eksempel det gamle du har vist før med de runde koppene i forskjellige patellfarger.

Anonym sa...

Hei:) Føler du unnskylder deg for å ha mange serviser, det trenger du ikke! Det er da lov å samle på det man vil ikke sant? Du har en fantastisk blogg ogdu har inspirert meg mange ganger! Tusen takk:)
Hilsen Anette:)

Lisette sa...

Første gang jeg er på din blogg, og liker det jeg ser;) Ser vi er begge mamma til en som heter Ferdinand, nice navnvalg! Ses innom hos meg? la meg selvsagt som følger, ses igjen!

Tanja sa...

Hei:) Så mange utrolig flotte serviser du har!:) Og slettes ingen dum ting å samle på. Du dekker de lekreste bord, og gir oss lesere masse inspirasjon. Jeg er innom bloggen din hver dag, og koser meg like mye hver gang. Gleder meg til fortsettelsen:)
mvh Tanja

Monica fra Moxas Univers sa...

Du verden! Det er nesten så jeg kunne tenkt meg å samla selv.. men her sliter jeg med skapplass så det må vente noen år til.. Om dagen prøver jeg å overtale Moxamannen til å få gammel sjenk og lintøyskap inn i hus... har fått han litt på gli.. så mye mulig jeg snart har mer skapplass ;) flirer...

Ha en fortsatt fin søndag..

Mvh
Monica

Kristin sa...

Så mange flotte serviser:) Mye bedre å samle på noe nyttig, enn for eksempel brukte frimerker eller fingerbøl;) Nydelig er det! God søndag til deg!

Siv sa...

Nydelige serviser ♥
Du har så mange flotte farger på alt :)
Headeren din var kjempe fin ;)
Godt nytt år og gleder meg til å følge deg også i 2012 !

hobbyvimsa sa...

Ja het har du jo litt å velge i;)

Mye flott;)

Har noen å velge i her også,men mest kaffe service,,,

Nyt søndagen!!


Klem Linda;)

Anonym sa...

Du er fantastisk å dekke bord og pynte dem. Da er det jo kjekt å ha litt flere serviser å bytte på! Jeg elsker bloggen din, flotteste bloggen jeg har sett, og jeg er mye rundt i bloggverdenen. Du blogger om litt av hvert, og det er jo det som er kjekt. Ønsker deg en flott uke.

Kristin sa...

Hei Silje! Har bare kommentert etpar ganger før, men er stadig innom. Men nå MÅTTE jeg bare si at servisene - og borddekningene dine - er helt fantastiske! Har samme "sykdommen" selv. Min elskede sier at "du har jo fått koppevaksine en gang, men det har sannelig ikke hjulpet noe!" Synes igrunnen at en kan ha mye verre laster :-), og det er han enig i!
Ellers er bloggen din så nydelig, og som mamma tror jeg du er et forbilde for mange!
Ha en fortsatt fin søndag!

stallnilsen sa...

Å førr noen fine serviser du har :)
Og så var bordekkningen med forskjellige servisene nydelig:)

Ha en fin søndag, hilsen Lisbeth ;)

Jatte sa...

MASSE flotte serviser.. får lyst og begynne å samle jeg også:)

Ha en fin kveld,
Klem Jatte♥

Vitaboet sa...

Hei Silje.

Masse flotte serviser gitt:). Du er heldig som har pappa skrotnisse:).

Håper du og familien får en koselig kveld. Her er det så vakkert månelys ikveld at man blir helt lyrisk:).

Klem Camilla

Annekset sa...

Hei Silje! Du har så myye fine ting, artig å se innleggene dine om servicer. Er selv veldig glad i å kjøpe kopper, helst krus, for kaffe drikker jeg ikke. Du har en herlig samling må jeg få si! :) Har fulgt bloggen din en stund og er stor fan, har lagt til bloggen din i mine favorittblogger. Gleder meg til hvert innlegg fra deg! :)

Hilsen Lene i Annekset

Divamamma sa...

Jeg sier bare : WOW! Så mange nydelige, flotte serviser. Gir meg lysten til å samle på flere serviser altså :-)

Anonym sa...

Utrolig mange fine serviser
men ikke skjønner jeg hvor du
har plass til alt dette hen ...

Bildene er som alltid, vakre!

Du er unik og det er veldig hyggelig å besøke bloggen din,
som å komme tilbake til en romantisk barndom, heldige er dine små håpefulle!

Desiree sa...

Himmel og hav hvor mange servicer du har!! Skjønner ikke hvordan du har plass til alt, her oppe så mumler gubbelure over de få koppene jeg har ;) Ja jeg sier få, kunne jo hatt flere ;) Men du har flere hundre prosent mere service enn meg iallefall, heldig du er!

Torild sa...

Hei! Har oppdaget bloggen din. Kjempefin! Du tar så fine bilder. Kan man spørre om hvilket kamera/linser du har/anbefaler?

Muttern.bloggspot.com sa...

Hei! Så fantastiske vakre bilder av nydelige serviser! Jeg får lyst på alle!!!

Er det lov å spørre deg hvor du har fått tak i Figgjo servisene? Jeg har vært på jakt etter det en stund, men ikke funnet noen som selger det.

Hilsen Muttern.

silje-sin sa...

Hei Muttern! Takk for koselig hilsen! En del av Figgjoserviset kommer fra pappa skrotnisse (han driver en stor bruktbutikk) og resten er kjøpt på auksjon eller antikvitetsmesser. Kanskje det finnes noe på finn.no også? Lykke til:) Hilsen Silje.

Ingunn sa...

Wow! Det var virkelig nydelige serviser og oppdekking:) La ekstra merke til de vinglassene som stod sammen med CASAgent-serviset. Veit du hva slags merke det er?:)

hilsen
Ingunn