søndag 1. januar 2012

Nytt år!


Godt nytt år alle sammen!

Hadde dere en fin nyttårsaften? Det hadde vi. Bare oss fem, nydelig kalkun og bare kos. Etter seks selskaper på rad i jula var det igrunn deilig å ta det helt med ro. Men finserviset kom frem, og vi spiste på spisestuebordet. Litt flott skulle det da være;) Vi andre droppet penklærne, men det var ikke et alternativ for Augusta, så hun fant frem prinsessekjolen!



Svibler i de nydeligeste farger minner om den fine tiden vi går i møte!



I går brukte jeg formiddagen på å få litt orden i huset igjen. Julepynten får bli litt til, men det var godt å få unna alt som hoper seg opp. Før jul bestilte jeg 700 bilder til fremkalling (endelig!) og håpet var å begynne å lage album i romjula, og det rakk jeg akkurat, kl 22.30 i går fant jeg frem papir, klistremerker og bilder...



...og nå ser spisestua slik ut...:) Jeg koser meg veldig med å lage album. Nå er det Coonstanse sitt babyalbum jeg holder på med, og det er herlig å se bilder fra hun var helt nyfødt. Nå er hun snart 9 måneder, tida går så fort!



Resten av familien har dratt på middagsbesøk, jeg er tett i både hode og nese, så jeg holder meg hjemme. Tror jeg skal fortsette med bildene!


Jeg elsker følelsen av et helt nytt år som  ligger foran oss, med blanke ark! Måtte det bli et godt år for oss alle!




ha en fin dag!



...og takk for gode ord om gutterommet!

18 kommentarer:

Bdicte sa...

Godt nyttår til dere også!

Veldig laid back nyttårsaften her også med kalkun, og avslapping:)

Her har ingen bilder blitt fremkalt siden minsten ble født.....og det er altså over 4 år siden. På tide!
Kanskje det burde være mitt nyttårsforsett, hehe. Gudene vet at sånne forsetter med trening eller mindre sjokolade ikke virker :P

Klem
Benedicte

Marits Hverdagsgleder sa...

Godt nyttår til deg også, Silje.
Nydelig med kransene på stolene, og søtt med sviblene i små vaser.
Prinsesser hører til på en nyttårskveld ;o)
Her var vi kun oss to og hundene, en deilig avslappende kveld med kalkunbryst og noggo attåt :)

Hildegunn sa...

Godt nyttår til dere også!!
Vil samtidig takke for en nydelig og inspirerende blogg, har fulgt den daglig siden minstejenta ble født. Er ikke så flink til å kommentere som jeg burde
Her var også en stille nyttårsaften med småbarna på 4 og 5, men sent ble det da tenåringsbarna i huset var på div nyttårsfeiringer så jeg var sjåfør i natt;)
Nydelig prinsesse du har...:)

Frøken OppNed sa...

Flinke du som holder på med album :) Her kommer de nok til å ligge i mapper på pc'n frem til ungene har flyttet hjemmefra :P

Anette sa...

Søte Augusta :) Ønsker dere alle et herlig 2012 :) Klem Anette

Anonym sa...

Godt nyttår til dere også!

Tusen takk for en kjempe fin blogg. Jeg har fulgt bloggen din i et par år, og du gir masse innspirasjon. Jeg gleder meg over hvert innlegg du skriver og koser meg med både bilder og tekst. Jeg har to gutter selv en på 3 år og en på 4 månder og tenker og lage album til de, så gøy og ta vare på fine minner og øyeblikk. Kanskje du vil lage et innlegg om hvordan du lager albumene dine?

Med vennlig hilsen Line Anette

Anonym sa...

Så utrolig koselig blogg du har! Flott hjemme har du og! Inspirerende å følge deg fremover! Maria fra Porsgrunn

Tonerose sa...

Riktig godt nytt år til deg og dine Silje!! ♥

Hjertelig takk for alt det herlige du legger ut på bloggen din, jeg blir alltid så glad når jeg titter innom her hos deg. Herlig lesning!

Gutterommet ble kjempefint, flinke dere har vært! Skjønner godt at han ble fornøyd ja! hihi.

Så moro at du er igang med album allerede til minstemor, det er imponerende at du finner tid og overskudd til slikt. Kjempebra flinke deg! :o)

Ønsker deg en herlig kveld!

Stor klem! ♥

Rosehagen sa...

Herlige prinsesser du har;) og prins ;)

Ønsker deg et
Godt Nytt år med
366 dager med glede, lykke, moro, kreativitet og suksess;)

Nyttårshilsen fra Ann-M.

Anonym sa...

Hei
Hvor er de flotte kransene på stolene kjøpt?
takk for svar :- )

silje-sin sa...

Hei anonym! De er kjøpt på Hemtex for noen år siden, fikk dem for en veldig billig penge. Hemtex finnes ikke hos oss lenger, men kanskje de har dem fortsatt? Godt nytt år! Hilsen Silje.

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad mysigt Silje! Nu blev jag också sugen på att göra så... Blir ju mycket mer personligt än att beställa färdiga album.

Angående att odla akleja och lupiner från frö så gör man såhär:

Akleja: i april fyller du en kruka eller låda i plast (ex. som blir över från vindruvorna1) med såjord. Vattna jorden så den är fuktig och strö ut fröna glest ovanpå. Sätt in krukan i en plastpåse och ställ in i kylen i någon vecka. Sedan kan du ta ut krukan/lådan och ställa den i fönstret, vattna när jorden börjar torka ut och vänta. När plantorna är stora nog att hantera sätter du dem i var sin kruka med planteringsjord och förvarar dem ljust och lite svalare. När frostrisken är över planterar du ut dem på sin växtplats. Det första året blommar inte aklejan men från det andra året bör den sätta fart.

Lupiner direktsår du på växtplatsen så snart jorden reder sig på våren. Dessa blommar inte heller första året men när de väl kommit igång med att blomma så frösår de sig villigt.

Lycka till!

Varm kram/ Anna

Karina sa...

Riktig godt nyttår til deg og dine!!
Takk for koselige, inspirerende bilder og hverdagsglimt i 2011.
Jeg komer til å følge bloggen din også i 2012 ;-)

Klem Karina:)

Karina sa...

*kommer* gikk litt fort der... ;-)

Lillan sa...

så nydelig gutterom, du er virkelig flink til å få det til!! Elsker den herlige pulten:) Sånn playmo ridderborg har min sønn også, elsker playmo, de tåler å lekes med:) Masse herlige detaljer til gutterommet! Masse godt nytt år og ikke minst god bedring med tett nese:) klem Lillan

Vibeke / Mammas Hus sa...

Hmmmm.....sykemeldt den første uka i året, kanskje jeg skal følge ditt eksempel. Hedda er jo tross alt 3,5 år nå.....! Hedda har jo blogg, så jeg har litt oversikt, men jeg har jo fremkalt en haug med bilder som burde gjøre annet enn å ligge i en boks. ;)

Håper dere får et fint 2012! :D

Jeg leser ofte, men er ikke flink til å kommentere, hos noen... Nyttårsforsett ja...? ;P

Anonym sa...

Digger bloggen din, den er rett og slett bare koselig!

Satt og bladde tilbake i arkivet ditt her forleden dag og så bildene du tok da dere var på Mallorca.

Så da har jeg et spm litt sånn på siden. Vi vurderer en Mallorca tur til sommeren. I juni! Vet juni kan være litt kjølig på Mallorca. At det kan være kaldt i sjøen og blåse litt. Men de siste årene har vi hatt noen i overkant varme (sånn 35 grader +) Sydenturer så i år ønsker vi en litt mildere Sydentur. Hva er din erafaring med Mallorca i midten av juni?

Godt nytt år til deg. Gleder meg til å følge bloggen din videre :-)

silje-sin sa...

Hei anonym! Tusen tusen takk for koselig hilsen! det betyr mer enn du aner:)

Vi var veldig heldige med været på Mallorca, bare sol og varme, men ikke for varmt som du sier. Men naboene våre har vært der to ganger i juni og vært veldig uheldige med været, så jeg vet det kan være ustabilt. For min del er Mallorca det aller flotteste sydenstedet jeg har vært på, og jeg vil absolutt tilbake. De har "pusset opp" veldig de siste årene, så alt var så rent og pent. Helt nydelig! Vi planlegger også årets sydentur i disse dager, og det eneste jeg har å utsette på Mallorca er at det var litt dyrt å leve der. Å kjøpe is og brus f.eks, og det blir det jo gjerne litt av:) Vi vurderer Tyrkia i år, men litt tidlig så det ikke blir for varmt.

Masse lykke til med planleggingen, er jo så koselig å ha noe å se frem til!

Hilsen Silje.