lørdag 7. januar 2012

Lystette liftgardiner


På soverommene har vi lystette liftgardiner som mammas venninne har sydd. Jeg får ofte spørsmål om disse, og har tidligere lovet å spørre om hun syr på bestilling. I dag har jeg altså vært hos henne og da fikk jeg endelig spurt, og hun kan det, men det må kanskje vurderes ift mengde/pris hvis det skal sendes i posten. Håper noen av dere som har spurt tidligere leser dette, legg igjen kommentar under innlegget eller send meg en mail, adressen står på siden her!

Det er forresten hun som har sydd gardinene i stua også, i et blondestoff i metervare, til dere som har spurt om det:)

Vi er ihvertfall superfornøyde med våre liftgardiner, og de holder virkelig lyset ute. Nå holder altså denne driftige dama, som jobber som syerske, på å sy bunad til Augusta. Hun får Øst-Telemarkbunad, den blir ganske lik min. Den har jeg ikke bilder av på pc'en, men under ser dere en kjekk Ferdinand i sin bunad sydd av samme dama:)



Det er min snille mamma som spanderer bunader på barnebarna. De to eldste guttene har fått (F og nevøen vår) og Augusta får nå, som Constanse etterhvert kan arve. Ferdinand har faktisk brukt sin i tre år allerede, og den kan nok brukes enda en stund. Nå må jeg bare få overtalt mannen til å ønske seg bunad, menn i bunad er jo sååå fint! Og så stilig om en hel familie har bunader!


Så er lørdagskvelden her! Jeg skal se Bridget Jones Dagbok, strikke og spise sjokolade, så jeg kunne hatt det verre;)





ha en fin kveld!

6 kommentarer:

Kristin sa...

Høres ut som en perfekt lørdag :) står nesten Kristin med store bokstaver på den lørdagskvelden der :) kos deg!!

Blåbærtua sa...

Så søtt soverom:)

irene sa...

Åååå jeg likte headern din veldig godt!!
Ha en fin söndag!
Klem Irene

Lena sa...

Åh fiiine! Jeg kunne godt tenke meg liftgardiner til mine vanskelige vinduer...
Kan du være søt og sende meg en mail om ev. videreformidling?
lena.gulbrandsen@meandi.no
Da ville jeg blitt superglad!!!

Flott søndag ønskes!
Lena
:o)

MIN! hilsen Hege sa...

Heeeei .. jeg trenger sårt en som kan sy liftgardiner for meg.. Og gjerne lystette.. i en lys grå farve for eks? Har et vindu i ukurant størrelse som er 130 bredt. Idioti. Ikke det at jeg sikkert ikke kan lage selv, men har tusen andre prosjekter på gang. Så fint om jeg får en lyd tilbake, så kan jeg ta kontakt for pris osv??

Ellers kjempefin blogg, Er missunnelig på den fine headeren din. Jeg har ikke fått min riktig til enda.. Men det kommer vel .. Ha en fin dag.. hilsen Hege

Anonym sa...

Hei!

Jeg vil veldig gjerne få sydd slike gardiner:-)

Om hun fremdeles syr ville jeg sette pris på om du kunne sette oss i kontakt.

Mvh,
Lars
Larrs alfakrøll gmail.com