mandag 2. januar 2012

I dag...


...har Constanse og jeg ryddet vekk julen. Eller begynt ihvertfall:) Det er ikke fordi jeg er lei den, men om det skal bli ryddig og rent her igjen må den bort. Som dere vet er jeg jo ikke den som pynter med litt granbar og et par røde epler til jul:) Stjernene og juletreet skal få være litt til da, det er jo så koselig!


I desember fikk jeg et ønske fra en leser om å se servisene mine. Vet ikke om det bare var juleservisene mine hun (eller evt han;)) mente, men jeg tenkte å lage et innlegg om de. Men så har jeg glemt det bort, og nå er vi altså i januar. Blir jeg tilgitt om jeg tar det neste jul tro?:) Under etikettene jul eller borddekking finnes nok alle sammen:)



Men en annen juleting må jeg vise! Jeg har jo skrevet om julekalenderene vi fikk av pappa Skrot-Tor, og dette var gaven Constanse fikk på julaften. Bildet har farfaren min malt, i 1936! Det er signert med fullt navn og årstall på baksiden. Jeg synes det er så koselig og et fint minne å ha! Bare Ferdinand fikk møte farfar, han var så heldig å ha fem oldeforeldre da han ble født, nå er det bare en igjen.



Må bare vise et bilde til av sviblene som nå står i full blomst, de er virkelig vakre:) Det blir blomster på bloggen i morgen også, det er jo tross alt januar;)


Nå - tilbake til kaoset!



ha en fin kveld!


15 kommentarer:

Whitebite sa...

For en vakker julegave!
Og jeg synes det er herlig å høre om andre som også lar juletreet stå litt til..og stjernene:) Selv synes jeg utendørsbelysningen i grantrærne utenfor er mest trist å fjerne..

Gleder eg til blomsterinnlegg, jeg vet av erfaring at Silje starter våren tidlig;) klem!

Whitebite sa...

gleder *meg (skulle det være)

Emmas hvite borg sa...

Constanse er så herlig, hun er en god blanding av søskene sine, er hun ikke? Må være kjekt å ha flere barn og se likhetene :)

Jeg har vært fast leser av bloggen din helt siden du var gravig med Augusta og nå har jeg endelig fått meg blogg jeg og ;)

Klem Anette

Siw Aina sa...

Nydelig julegave, enkelte ting kan man ikke kjøpe for penger :)
Her er alt utenom juletreet pakket bort (kun lys igjen på det nå), og det ble liksom så ryddig og kjekt her hjemme igjen. Det er koselig å ta fram jula, men minst like koselig å rydde den bort ;)

Lidyll sa...

Så koselig bilde dere hat fått i julegave!
....både pent og herlig nostalgisk!*smile*

...og søteste lille frøkna!

Ønsker deg og dine et flott nyttår, Fine silje!

Klem fra Lidyll-Live

Min stil sa...

Så koselig julegave da :)
Og så flotte bilder av lille Constanse (som foresten har ett utrolig flott navn også)
Ønsker deg ett riktig trivelig godt nytt år.
:) Susanne

Frøken OppNed sa...

Åh, så koselig julegave :)

Maret sa...

For ei herlig lita frøken, og med den flotte julegava.
Det er ekstra stas med slike gaver..

Anonym sa...

Hei! Kan du ikke vise alle servisene dine i ett innlegg? Da trenger du ikke vente til neste jul!!

Anonym sa...

Godt nytt år!
Kjempe fin blogg du har :)
Lurer på om det er bjørkeparkett du har i stuen? Veldig fint :)

Hegeslilleboble sa...

Så skjønn gave å ha med seg videre!
Jeg skal også ta bort julen snart. Er koselig å ha den her, men godt når det blir "rent" igjen også:). Ha en fin kveld!

Magda sa...

Picture is amazing ! :) Greetings from Poland :)

silje-sin sa...

Hei anonym! Godt nytt år til deg også:) Ja, det er bjørkeparkett! Vi valgte det fordi den skulle være litt hardere enn feks furu, men vi er dessverre ikke så veldig fornøyde. Gulvet er fullt av hakk og riper, og ikke bare vanlig slitasje, det ser virkelig ikke ut. Men ellers er den veldig fin da, og varm å gå på!

Hilsen Silje.

Silje Mari sa...

Nesten litt vårlig stemning hos deg med blomstrete mugger og tulipaner. Lys og lenyttt stemning:) Arti med sånne ting som det bildet som har en historie og som betyr noe..de beste tingene det..godt nytt år:)

Anonym sa...

Takk for svar ang. parketten! :)
Vi har furu og den er altfor myk.. Lurte derfor litt på hvordan bjørk var. Den er jo så lys og fin :) Da er det mulig valget faller på bøk da vi skal bytte gulv.
Klem :)