torsdag 26. januar 2012

Hverdag


I dag fikk vi hjem en febervarm Augusta fra barnehagen, så nå er det fyr i peisen, Bakkebygrenda-maraton på dvd (ikke meg imot:)) og en pjusk jente under pleddet på sofaen. Når gutta boys kommer hjem fra en liten handletur skal vi spise boller og kose oss. Jeg synes det er koselig å gjøre litt stas på ungene når de er syke, det trenger ikke være så mye, et blad eller en pose drops, eller litt godt å spise.

Først skal jeg ta inn stivfrosne dyner som har hengt ute hele dagen, blir nok deilige å legge seg i til kvelden:) Elsker nyskiftet sengetøy! Og blomster elsker jeg også. Lyserosa tulipaner ble ukens utvalgte. Blomster er noe jeg synes det er verdt å bruke penger på, og som jeg prioriterer selv med halv lønn. Det gir meg så masse glede, og skaper hygge i et hjem synes jeg! Jeg er nok påvirket av mammaen min, som alltid har hatt friske blomster hjemme. Da jeg var med henne i blomsterbutikken som liten plukket jeg blomsterhodene som lå på gulvet, og fikk ta med dem hjem og sette dem i eggeglass.

Til kvelden tenker jeg å bestille sommerens sydentur! Var i ferd med å gjøre det tidligere i dag, men ombestemte meg da jeg så at avreisetiden hjem igjen var kl 06. Har noen erfaring med å reise så tidlig med små barn? Hadde det enda vært flyturen bort som var så tidlig, lurer på om jeg kommer til å tenke på at vi må stå opp midt på natta den siste dagen halve ferien.





Nei, opp og hopp!




ha en fin kveld!

10 kommentarer:

Kine sa...

God bedring til Augusta!

stallnilsen sa...

Håper den lille blir fort frisk, er ikke artig når de er syke, men da e det godt og få ligge på sofaen med mamma og få noe ekstra godt serverrt.
Idag blei det 2 orkideer med mæ hjem, og 2 buketter med tullipaner :O)

Ha en fin kveld, hilsen Lisbeth <;O

Mi familia sa...

Lykke til med bestilling! JEg har reise mange ganger med mine fra Oslo til Paris og videre til Bogota, Colombia. For å for å rekke flye i Paris må reise fra Oslo kl.5:00! Det gå altid bra, ungene har hat pijamas på til vi lande i Paris.

God bedring til Augusta.

Vicky

Tonemor sa...

Usj god bedring til Augusta.
Ja blomster må til - de skaper en egen stemning i rommet:)

Mitt hjerte sa...

God bedring til lille jenta di <3 har selv en liten klengete febersyk gutt her hjemme som synes det er ekstra godt med mammakos nå:) enig med deg i at det gir så mye glede med blomster! Prioriterer selv en bukett friske blomster mot helga, det er virkelig verdt det likevell om man er minstelønnet;) vi har reist med barn tidlig på morgenen og det har jo gått bra, egentlig. Det var nesten værre for oss voksne husker jeg, som pakket til langt på natt så det ble lite søvn;) så selv foretrekker vi å reise på formiddagen hjem. Er spent på å høre hvor dere skal feriere om du vil røpe det;) klem fra Merete

Hilde S sa...

Hei! I høst reiste vi til Tenerife med lillemor på 1,5 år, og flyet hjem hadde avreise rundt halv 7 på morgenen. Var selv litt skeptisk, men må si at i vårt tilfelle fungerte det veldig mye bedre enn flyet nedover som gikk kl 13! Så tidlig på morgenen var hun bare veldig trøtt og sov på bussen til flyplassen og store deler av flyturen.. Kl 13 derimot, på veg ned, hadde hun massevis av energi!!;) Men nå reiste ikke vi med større barn da:)

Fortsatt god torsdagskveld:)

Klem Hilde

silje-sin sa...

Hei Hilde S! Takk for at du delte din erfaring! Som du sier er det kanskje bedre om morgenen når de er litt trøtte enn midt på dagen! Og jeg er igrunn mest "bekymret" for hvordan det blir for Constanse (som da er 1 år og 1 mnd), de to store går det nok bra med! Kanskje vi skal gå for det;) Ha en fin kveld! klem fra Silje.

Anonym sa...

Vi reiste tidlig hjem fra syden i fjor. (tur/retur Torp). Barna på 4 og 6 syntes det var KJEMPESPENNENDE å kjøre buss MIDT PÅ NATTA! I år velger vi å dra fra Gardemoen da det er gunstigere avreisetidspk + at vi får nesten en ekstra dag der nede. Lykke til! ..og god bedring til Augusta. Å bli vartet opp når man er syk er verdifullt. Jeg husker fremdeles bringebærdropsa og Carola-kassetten jeg fikk en gang jeg lå syk for over 20 år siden. Det var SÅ stas:-) (kassetten har jeg enda)

Anonym sa...

Tusen takk for en herlig å inspirerende blogg!! Koser meg med å lese innleggene dine, og får masse tips og inspirasjon både til barneklær, interiør, baking og aktiviteter med barna! Tusen tusen takk;)
Klem fra 4-barns mor;)

Lenemor sa...

Hei! Vi reiste heim frå syden m morgon fly.. Men 4 små.. Opp kl halv fire. Det gjekk så fint! det einaste var kosedyret som låg att under dyna på hotellet.... Det er er virkelig krise endå ;) Betre å riese om morgonen enn å komme heim midt på natta og kanskje køyre i timesvis før vi er heime. Mine ungar søv aldri i bil så eg foretrekk å reise på dagtid..
Klem