mandag 30. januar 2012

Hjerteformet favoritt!


Mammaen min er veldig gavmild, og før helga kom hun innom med blomster til meg!


Elsker kurven med slitt utseende og håndtak...



Eføy er en favoritt blant grønne planter! Jeg har igrunn ikke fått dem til tidligere, men prøver nå noen nye tips, som å vanne de på skål ca en gang i uka (eller når det trengs) og dusje dem med sprayflaske. Håper de jeg har nå varer litt, de er jo så flotte og dekorative! En annen feil jeg også har gjort tidligere er å plassere dem i sollys, da kommer det spinn på dem, og de må kastes.

Lekkert med hjertet i midten! Takk mamma






god mandag!



16 kommentarer:

Kine sa...

Nydelig! Fin mandag til deg også :)

Vitaboet sa...

Hei Silje.

Idag sendes pakken:). Fant en perfekt pakke på jobben her nå:).

Ja du, eføy er ikke så lett. Har nok kastet for flere tusen kroner jeg, får alltid spinn og jeg som er livredd for alle småkryp:(...Haha.

Ha en fin dag.

Klem Camilla

KinesKlode sa...

Aha! Så sollys er ikke bra, nei... Hehe, jeg her en lekker hjerte-eføy her som det kom spinn på... Den var litt vissen også, så jeg tok støvsugeren på minste hastighet og støvsugde hele planten! Nå er den like fin som ny! Det er jo verdt et forsøk! ;) Ha en fin uke!

Fruen sa...

Har en eføy jeg og nå, som jeg igrunn bare venter på skal ta kvelden. Men har hatt den overraskende lenge, og ja, den står ikke i sollys. Får ikke dråpe sol på seg faktisk:) Den får vann alt for sjeldent, men den biter tenna sammen, og vokser sakte(!!!) men sikkert:)
Ha en superfin dag:)
Klemklem, Fruen i Nord:)

Beth sa...

Det er koselig å få gaver og blomster. Jeg er også en sånn mamma som ofte har med meg en liten ting når jeg besøker jentene mine... Tror de setter stor pris på det også...:-)

Ha en fortsatt fin dag!

stin sa...

For en flott hjerteformet eføy, også en av mine favoritter. Jeg Den skal aldri bli helt tørr, og jeg synes den lever lengst om den dyppes i en bøtte m lunkent vann til det slutter å komme bobler. Dette gjør jeg et par ganger i uka. Samme tipset gjelder forresten for orkideer. :)
Ha en finfin dag! :)

Petrine sa...

Eføyer er en favoritt her i huset også.
Her står de i både sol og skygge. Gjør ikke noe mer spesielt med dem enn andre blomster. Vanner dem godt ca 1 gang i uka rett oppi potta.
Ser ut til å trives godt - for de vokser veldig hverfall. Den ene som en gang var på en rund bøyle. Er helt tett og blitt en kule. Grønn og fin :)
Håper du får til din eføy også. Kjempe fin var den. Likte godt potta og hjerte som henger på også :)

Fru Andersen sa...

Kjempefint med eføy, og utrolig flott med en hjerteformet en:-)

God uke!

Kine sa...

Eføy er den planten jeg får til best,den må aldri tørke ut,og dusjes innimellom!får du spinn,så brukes grønnsåpevann,enkelt og greit!Den eldste min er over 5 år gammel faktisk..Fin mandag:)

Smått og Stort sa...

Vakkert! Og takk for tipset med vanning på skåla og dusjing. Mine er også fine bare en kort stund før de går i bosset...

Stine sa...

Fantastisk!Så flott med hjerte i midten, både som pynt og symbolikk, du har en god Mamma:-)
Klem Stine

Fru Strøms Kvardagspussel sa...

Heldige deg som har så snill mamma :)Jeg liker også godt Eføy planten, men de pleier ikke å holde så lenge hjemme hos meg... Skal prøve dine tips om vanning og lys, så får vi se om det går bedre :)

Ønsker deg en fortsatt fin uke, klem fra Fru Strøm

Kine sa...

Kjempefin :)
Og takk for tips!
Jeg fikk ikke til de jeg hadde i stuen, de ble bare fulle av spinn:/

men jeg får til den jeg har i kjøkkenvinduet, mulig de liker det litt kjølig, for det er det der. Og så har jeg slike vinduer som sollyset ikke kommer så godt inn.

Rosalies Träume sa...

Sooo schöne Bilder!!
Grüße aus Dresden
Rosalie∙∙♥♥∙∙

Anonym sa...

Heisann!
Ville bare si at jeg alltid blir så glad av å besøke bloggen din;) så koselig hjem du har, gir meg mye inspirasjon og glede.Tusen takk! Måtte du aaaldri slutte å blogge:) hilsen cathrine

maria Luisa sa...

so cute!!