onsdag 4. januar 2012

Here we go...


Da jeg nevnte i innlegget tidligere denne uka at jeg ville vente til neste jul med å vise juleservisene mine, fikk jeg et nytt spørsmål om jeg ikke kunne vise alle servisene mine! Jeg føler at det er litt skrytete, men regner med at de fleste skjønner at livet mitt består av andre ting enn borddekking og serviser! Jeg synes det finnes så mange flotte serviser, og mange av de jeg har (for jeg har en del må jeg vel innse) har jeg fått i gave eller arvet. Uansett, siden jeg har svært lite annet å blogge om nå viser jeg herved noen serviser! Også er det jo nok en gang koselig med disse tilbakeblikkene da;)

Først ut er et kremfarget servise (vi har til middag og kaffe) vi fikk da vi giftet oss. Det er fra Tilbords, og jeg tror det heter Gallery. Det var på halv pris den gang, så gavelisten ble kjøpt opp, og vi endte med å samle på et annet også, det kommer lenger nede. Jeg har alltid ønsket med Edme fra Wedgwood, og synes dette er en fin "kopi":)



Dette serviset med grønn kant falt jeg pladask for hos pappa skrotnisse. Jeg har bare serveringsdeler, sausenebb, terriner og et par fat. Jeg er på utkikk etter mer med grønt, ellers er det jo fint å kombinere med annet også.



Dette er det andre serviset vi fikk da vi giftet oss, Platinum. Det er penserviset vårt, og har foreløpig kun blitt brukt til jul. Det kan selvfølgelig brukes andre tider på året også, men jeg vil at serviset skal forbindes med høytid.

 

Det rødprikkete serviset fra Greengate fikk jeg av mamma til jul i fjor, fire sett. Til jul nå fikk vi to asjetter til, og når jeg fyller 30 i september tenkte jeg å ønske meg noen deler til. Jeg synes det passer like bra til julekaker som til jordbær og is om sommeren!



Litt mer jul. God jul serviset fant jeg også hos pappa skrotnisse, et helt kaffeservise med prisetikettene fortsatt på! Disse asjettene har vi brukt til hverdags i desember.



Jeg har også en del hvite kopper og asjetter, de er ikke like alle sammen, men det er bare sjarmerende synes jeg! Fem sett med slike kopper fant jeg på -70% i høst....



...og de passer perfekt med de hvite asjettene, som kommer fra pappa skrotnisse, Nille og Fretex.



Hvitt servise kikker jeg gjerne etter i bruktbutikker, det gjør ikke noe om det blir èn del her og èn der.



Dette roseserviset (her med kakesmuler på;)) kjøpte jeg på Nille for en veldig billig penge!



Vel, det var første runde!




ha en fin onsdag!

Her er det strålende sol og blå himmel:)

15 kommentarer:

alottes verden sa...

Nydelige serviser:)...Jeg har selv Edme serviset, og synes ditt så ganske så likt ut jeg:)
Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år, og gleder meg til å følge bloggen din videre i det nye året:)

Ann-Charlotte

KinesKlode sa...

Så masse vakkert! :) Jeg skal begynne å spare på et servise fra greengate, men har ikke heeeelt bestemt meg for hvilket enda...bedt rødprikkete er jo flott og kombinere med det som heter Fay også.... Hmmm... Vanskelig! :)

Divamamma sa...

Her var det mye nydelig :-)

Talentina sa...

flotte servise Silje. men har du servise dilla?? ehehe

Ha en fin dag!
klem fra Yvonne.

Fjordheim sa...

Så mange flotte serviser du har.
Kanskje jeg også skal ta bilder av mine. Står litt stille på bloggen min for tiden så da var jo det en fin ide.
Ønsker deg en god dag :)

Kine sa...

Så fine serviser :)
Skulle ønske jeg hadde plass til å ha flere serviser ;)
Jeg samler på greengate jeg da, men har alle mulige farger med hvite prikker og noen andre mønstre også.
Og så har vi litt gammelt porsgrunn porselen og egersund servise.
Jeg ønsker meg Arv fra Ikea, det er lekkert og hvitt :)

Lina sa...

Så gøy innlegg! 1.runde, ja?! Hihihi. Du er så søt. Veit du har mange servise. Di evne til å dekka vakre bord er kanskje det eg likar aller best at du deler og inspirerer med på bloggen, så eg ser jo at du har ein "pasjon" for dette! :) ps. Eg har lurt på å sjekka selja nedi svingen her, etter di avsløring om tidlige gåsungar/pusekattar ;)

klem Lina

Anette sa...

Så nydelige serviser!! Det er mye å velge i.Selv har jeg ganske mange;mye pent fra Porsgrunn.Noen bruker jeg ofte og noen veldig sjelden. Koselig å følge bloggen din-er stadig inne å titter :)

Emmas hvite borg sa...

Masse fint å dekke bord med dette :) Selv samler jeg på Gray Pearl fra Villeroy & Boch, og det er vel det eneste jeg har. Arvet et kaffeserviset av mormoren min som døde nå på nyttårsaften, det skal jeg passe godt på :) Ha en fin onsdag Silje.
Klem Anette

Anonym sa...

Her var det mye fint, ja! Jeg har også en liten dille på serviser, men med litt liten skapplass, så har jeg gitt gort en del både til loppis og voksne barn. Men gøy er det med noe til enhver anledning.
Gleder meg til fortsettelsen.
God kveld til deg.
Hilsen Berit

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej!
Vilken otroligt fin blogg du har.
Så roligt att kika runt.
Vackert porslin kan man inte få för mycket av.
Önskar dej en god fortsättning.
Kram Anette

Ein blå drøm sa...

Stemmer at det kremfarga service heiter GALLERY, og det finnes endå på Tilbords butikkene rundt omkring...
Flott blogg, og service og borddekking er digg ;)

Anonym sa...

Ja, det er veldig lurt å starte tidlig med sparing til servise. Jeg er 14 år og fikk en del til jul. Er kjempe fornøyd, jeg har gått for green gate :)

Jeanette sa...

helt rååå på å dekke bord du:-)godt nytt bloggår til deg:-)

Ellinor sa...

Green Gate har kjempefine servise :) Lurer på hvor man får kjøpt de jeg, hvilke butikker? Jeg har bare funnet de på nettsider når jeg har søkt på google :) Elsker det rødprikkete servise fra de :D